2026-02-05, 14:25
Medlem
Började ha skägg för att det var drygt o raka mig. Sen blev det en vana och jag skulle knappt känna igen mig själv utan. Easy as that. Vet inte just om det får mig att se äldre ut heller, möjligen lite kufigare.
Citera
2026-02-05, 14:47
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
Svag käklinje kanske?
Exakt! Inte alla, men ett gäng.

Eftersom Skaparen b-gåvade oss med käke som Arnie har vi aldrig haft motivation odla skymmande ansiktshår. Vi är stolta över alltid varit renrakade i nyllet. Svärmorsdröm. Om svärmor är Mrs. Thatcher.

Skådis m.m. hr Micke Tornwing ser numer i Yep-ardy ut som farfarsfar. Vi blir oroliga om han skall orka stå upprätt i programledarpulpiten tiden ut och det är det überbreda, gråsprängda skäggets fel.

Sossarnas vänsterflygel-ideolog och Hakan Ljugholt-apologist, kamrat Suhonen, har tveklöst Kal M@rx som förebild för sitt tomtefarsplyte. Arma revolutionsromantiker. Fidel, Che, avgrundsgubbar.

Ge din kvinna en överraskning som du själv kommer få lycka av när hennes ljusblå lr nötbruna tindrar.

Raka dig.
Citera
2026-02-05, 14:52
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Har du testat att ha skägg?
Ja, inget sånt där skogshuggarskägg ner till bröstet. Ett prydligt skägg. Men jag ser yngre ut utan.
Citera
2026-02-05, 15:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jag förstår att folk blir äldre etc men varför väljer folk att skaffa skägg och se ut som Gandalf och på så sätt se ännu äldre ut än vad man är, vad är tanken bakom? Vaknar man upp en dag och bara: Nä, va fan om man skulle se ut som Alexander Bard?
Väldigt bra fråga!!
Har också funderat över det.
Dessutom är ju de flesta som bär skägg inte välvårdat utan ser ovårdat ut.

Än värre när man sitter mitt emot dessa vid exempelvis lunchen och allehanda mjölk mm sitter som klisterlappar i skägget...
Man börjar ju undra om de öht byter kallingar...
Citera
2026-02-05, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jag förstår att folk blir äldre etc men varför väljer folk att skaffa skägg och se ut som Gandalf och på så sätt se ännu äldre ut än vad man är, vad är tanken bakom? Vaknar man upp en dag och bara: Nä, va fan om man skulle se ut som Alexander Bard?

Ja det undrar jag oxå??!
Citera
2026-02-05, 15:49
Medlem
Eurodiscos avatar
Skaffade skägg under semestern för 25 år sedan. Behöll skägget då det var väldigt bekvämt att inte behöva raka sig varje dag. Tror ingen skulle känna igen mig utan skägg idag. Skiter fullständigt i om jag ser äldre ut eller inte.
Citera
2026-02-05, 15:58
Medlem
Dishys avatar
Skägg är snyggt och vad är det för fel med att se äldre ut? Du kan inte bli ung igen men däremot kan du dö. Åldras och se äldre ut är alltså vinstlotten.
Citera
2026-02-05, 16:09
Medlem
Gothenburgers avatar
Jag ser ut som en barnrumpa utan skägg, kör dock 3mm skägg och inget urgrottoskägg
Citera
2026-02-05, 16:12
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Varför ?
För att ta emot folkets jubel. Men det kanske du får tillräckligt av på Flashback?
Citera
2026-02-05, 16:34
Medlem
Kör också skägg sen 25 år typ. Har haft rätt kort sagt man men nu är det lite längre. Men ansar och fixar varje vecka.

Skulle vara helt otänkbart att ta bort det. Gift sen 27 år, frugan gillar det och vad andra kvinnor tycker bryr jag mig föga om. Men likväl kul när folk blir förvånade över min faktiska ålder, blir alltid tagen för yngre än vad jag är, trots skägg. Oklart varför.
Citera
2026-02-05, 16:37
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
För att ta emot folkets jubel. Men det kanske du får tillräckligt av på Flashback?
Nja, här är det mest skäll och påhopp, även om en del snälla kommentarer förekommer.

Nu tvivlar jag på något folkets jubel om jag rakar mig, och klär upp mig.
Skägget blir kvar.
Citera
2026-02-05, 16:43
Medlem
Tycker inte alls att alla automatiskt ser äldre ut med skägg, är rätt individuellt. En del klär otroligt bra i det och man får nästan en chock om man plötsligt ser dem utan. Tyvärr har jag misslyckats gravt i mitt liv när det kommer till att övertala en del som verkligen är som gjorda för att bära skägg. Synd, men man får bita ihop och försöka gå vidare med livet ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in