Citat:
Ursprungligen postat av
Do1ores
Knappast.
Jag antar att vi gör motstånd på olika sätt. Du kapitulerar genom att röka en spliff, medan jag blåser liv i intelligenta agentsystem som utför mina uppgifter. Mer än så behöver jag inte direkt göra för att hantera verkligheten. Jag är dessutom väldigt nöjd så länge jag kan återvinna tid och uppleva absolut frihet. Om de välbeställda önskar mer missunnar jag dem inte det - det är bara tragiskt när deras kriminella intressen går ut över alla, i synnerhet de svagaste. Som denna vidriga saga visar klarar de styrande inte av att skydda de utsatta. Tvärtom fortsätter man skydda just de personer som moraliserande organ har till uppgift att lagföra. Det är givetvis svårt att acceptera. För lite krav ska man väl ändå kunna ställa?
Du svamlar och lever i förnekelse helt enkelt om du tror att samhällsöverklassen ställs till svars för deras handlingar, de gör vad de vill och kommer undan med det alla dagar i veckan, svårare än så är det inte, det är bara att acceptera. De styrande är oåtkomliga och det finns inga krav att kunna verkställa som underklass.
Alla deltagare i Epsteinhärvan fortsätter sina lyxliv som vanligt även svenska Lisa. Hon dricker troligtvis champagne just nu på en lyxrestaurang i Geneve, ikväll festar hon troligtvis vidare med andra överklassmänniskor i dyra lyxvillor eskorterade av livvakter i bepansrade fordon för skattepengar, detta medans du skriver önskedrömmar på flashback.
Att du skriver du lever ett bra liv för du tränar på gymmet och tar promenader ute i naturen med din fula hund och underklassfamilj i belånade förortshuset förändrar ingenting, du är en nöjd slav, kul att du mår bra, du lever säkert inte i misär men det finns i alla fall inget samhällskontrakt, glöm att ställa krav annat än på din fattiga mellanchef på jobbet, han är slav han med.
Personligen tycker jag detta med Epstein är riktigt löjligt, överklassen gör precis vad de vill, mediahysterin är bara en distraktion för fattigfolket och här ingår naturligtvis jag. Man får en spännande inblick i elitens vardag som att läsa en skvallertidning, men det är allt och inget mer, ingen rättvisa för några tjejer som blivit utsatta, allt fortsätter som vanligt.