Citat:
Ursprungligen postat av
Gyros
Är det en tillfällighet att alla dessa kvinnor har stort politisk och medial makt? Fy fan. Dessa vidriga kräk kan aldrig få nog. Om Lisa tror att det bara är att kliva av så har hon fruktansvärt fel. Det fel hon gjort är betydligt värre än någon annan. Hon uppvisar inte bara dåligt omdöme och ett svart inre. Hennes ansvar i den professionella roll hon bär gör detta så pass allvarligt att det skakar fundamentet hela världen står på. Jag har alltid sagt att kvinnor bör bära rollen som moralens väktare när det gäller våra barn. Min tillit till dem har aldrig rubbats eftersom jag vet att deras omdöme aldrig skulle svikta. När jag nu läser detta vill jag bara gråta. Det finns ingenting som kan rädda mänskligheten. Vilken fullkomligt vidrig människa. Varför skulle hon ha svårt med svenska män? Hon hör ju verkligen inte till den kategori kvinnor som måste sälja sig kort. Jävla idiot.
"Do as I say, not as I do!" Vad Lisa gör och vad Lisa säger är två skilda saker. En yttre persona som ska kultivera kontakter och erhålla förtjänster och en inre som visar vem hon verkligen är. Hitintills ägnar hon sig år skademinimering då hon garanterat inte vill bli persona non grata och inte vill förlora
"Lisa Svensson, idag ministerråd vid Sveriges ständiga representation i Genève,"
1. Hon vill säkra att hon uppfattas att ha haft del i det hela som Barbro eller Maxwell, d.v.s. försett Epstein med flickor genom att "Jag tar fullständigt avstånd från JE och hans handlingar"
2. Vidare vill hon begränsa sina träffar med Epstein till att ha varit ytliga och begränsade "Jag vill även tydliggöra att jag inte bott hemma hos honom. Min kontakt har varit sporadisk och ytlig. "