2026-02-05, 07:47
Medlem
Riksreptilens avatar
Kommer de köra enbart sina starka frågor som vård och skola?
Vill Magda och de övriga i ledningen även markera mot V och andra samarbetskandidater genom att betona sin politik mot industri, jordbruk och försvar t ex?

Detta är en nyhet för Stora partiet då de har haft lite mer enklare valmanifest.

SVT expert i Morgonstudion tror de blir få överraskningar och främst:

* Ekonomi
* Välfärd
* Yttre och inre säkerhet inkl deras version av RICO.
Citera
2026-02-05, 07:55
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Kommer de köra enbart sina starka frågor som vård och skola?
Vill Magda och de övriga i ledningen även markera mot V och andra samarbetskandidater genom att betona sin politik mot industri, jordbruk och försvar t ex?

Detta är en nyhet för Stora partiet då de har haft lite mer enklare valmanifest.

SVT expert i Morgonstudion tror de blir få överraskningar och främst:

* Ekonomi
* Välfärd
* Yttre och inre säkerhet inkl deras version av RICO.
Går den att se presskonferensen någonstans som på SVT eller liknande?
Citera
2026-02-05, 07:59
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Spelar ingen roll då de kommer hamna i klorna på de radikala småpartierna, så allt detta flyger ut genom fönster lagom till sensommaren i vanlig ordning, om inte grinMaggan kickas och det inleds ett samarbete med SD!
Citera
2026-02-05, 08:05
Avstängd
kyrkstockens avatar
Jag kan presentera den här nu:

* Höjda skatter för alla
* Vi avser att lägga oss platt för MP för makten (vem vill inte bli landshövding)
* Mer invandring

Så, nu slipper du lyssna.
Citera
2026-02-05, 08:06
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Går den att se presskonferensen någonstans som på SVT eller liknande?
Jag satt och tittade på deras rätt bildbaserade hemsida, SVT, SR och Aftonbladet utan att bli klokare.
Citera
2026-02-05, 08:15
Moderator
v50s avatar
Citat:
Jag satt och tittade på deras rätt bildbaserade hemsida, SVT, SR och Aftonbladet utan att bli klokare.
Det verkar som man kan följa presskonferensen på Socialdemokraternas youtubekanal

https://www.youtube.com/watch?v=yH14mUE1OhY
Citera
2026-02-05, 08:43
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det verkar som man kan följa presskonferensen på Socialdemokraternas youtubekanal

https://www.youtube.com/watch?v=yH14mUE1OhY
Tackar.
Vi verkar vara 33 nyfikna med 3 min kvar.
Citera
2026-02-05, 09:43
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Spelar ingen roll då de kommer hamna i klorna på de radikala småpartierna, så allt detta flyger ut genom fönster lagom till sensommaren i vanlig ordning, om inte grinMaggan kickas och det inleds ett samarbete med SD!

Tror precis som du men att det flyger ut genom fönstret först några veckor _efter_ valet.
Citera
2026-02-05, 09:46
Medlem
Riksreptilens avatar
Bra plan av Magda att ha med tre viktiga ministerkandidater på scenen.

LO lär inte få sin allmänna arbetstidsförkortning som det verkade i frågestunden. Frågan dök upp två gånger och duckades ihärdigt.

Dammberg var den med mest humör när det frågades om skattehöjningar främst.
Bra att han verkar uppvärmd att kväsa Vs mest hejvilda förslag.

SD är huvudmotståndarna men attackerna var rätt lama och främst om "kulturkrig" och inte mycket om deras försök att öka utvisningar t ex.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-02-05 kl. 09:49. Anledning: Stavfel
Citera
2026-02-05, 12:53
Medlem
Skrattkramps avatar
Verkar ha blivit det största slaget i luften i år? Nån som brydde sig?
Citera
2026-02-05, 12:58
Medlem
Citat:
LO lär inte få sin allmänna arbetstidsförkortning som det verkade i frågestunden. Frågan dök upp två gånger och duckades ihärdigt.
Det är smart att försöka införa kortare arbetstid via avtalen. Om det blir en ny praxis om ett par år, då kan inte högerns slavdrivare ta tillbaks 40-timmarsveckan hur mycket de än vill.
Citera
2026-02-05, 13:22
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
Ska de göra en reboot så vore det nästan bättre om de resande bort Damberg, Ygeman, Strandhäll och Morgan Johansson. De var dåliga redan under Löfven tiden.

Ardalan Shekarabi har blivit det enda toppnamn jag respekterar. Jag vet inte vad jag tycker om Maggan, hon har inte varit med så länge eller varit så drivande att jag kan tycka något.

Socialdemokraterna behöver tro på sin politik och vara närvarande i sina frågor. En MAGA Magga eller spela på SD's marker går inte hem för dem nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in