Citat:
Ursprungligen postat av
Twitterturken
Kasselstrand imponerar inte direkt med den senaste tidens utspel, känns mer som att hans aspirationer är att bli en svensk version av Nick Fuentes än att få någon reell politisk makt. Något som inte kommer hända då den svenska mentaliteten inte tolererar "shock jock"-retoriken som gjort Nick populär.
Säga vad man vill om Maduro och ICE, men det är knappast "Sverige Först" att sitta och kriga om det på twitter som svensk.
Samtidigt använder etablissemanget ovanstående händelser i sitt politiska spel för att forma svensk politik, t.ex. att stoppa alla utvisningar, att ge EU ännu mer makt över Sverige och att forma starkare band till länder med kommunister vid makten.
Kasselstrands utspel leder bara till att han tigs ihjäl när han säger saker som etablissemanget ogillar för att sedan lyftas fram som en nyttig idiot när han säger sådant som dom gillar.
Märks tydligt när man kikar på Kasselstrands twitterflöde, kommentarer kritiska till ICE får hundratals gillningar medans inlägg om att Sverige borde lämna EU enbart får ett tiotal.
Att Sverige ska bryta banden med USA är knappast prioritet 1, så AfS får inte min röst i höst så som det ser ut nu.
Bor han inte dessutom fortfarande i Finland? Med alla som lämnat partiet, och med Kasselstrand inte ens boende i Sverige, så känns det lite hopplöst för partiet, tyvärr.
Jämför det med Markus Allard från Örebropartiet. Han blir intervjuad framför kamera, är med i debatter, gör stunts, etc. Han känns mycket mer närvarande.
Jag har ändå röstat på AFS i de senaste två riksdagsvalen. Men tyvärr blir det nog en röst på Örebropartiet denna gången. Jag önskar att Kasselstrand besökte poddar, anordnade träffar, etc. Han ska väl vara general och ledare, och då stärker man väl truppernas moral bäst genom att stå i fronten. Men nu har han gömt sig långt borta i ett annat land. Lite märkligt.