2026-02-03, 22:43
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag förlåter dig.

Ja inte alla ska till himmelriket, många ska falla för odjurets makt i vilddjurstecknet.

Det sista mina motståndare vill att diskuteras är deras offergåvor till sataniska bestialiska väsen.
Citera
2026-02-03, 22:44
Medlem
hakanthebs avatar
Citat:
Jag förlåter dig.

Och jag kan bara beklaga dig och dina tvångstankar.
Citera
2026-02-03, 22:45
Medlem
Citat:
Vad är du då? satanist? jude?

Kristendomen var en del av judarnas krig mot greker och romare och en falsk ideologi till att göra dem till dumskallar. Det lyckades med råge över all förväntan och Romarriket föll sönder några århundraden senare.

Det började när farizéen Paulus kom på att den dåliga jude-kristendomssekten som han hatade för den var så dålig kunde användas som ett mentalt vapen genom att dessa villfarelser skulle spridas till Romare och Greker istället för till judar.

När kristendomen ska spridas i antiken till ytterst vidskepliga och obildade människor så finns det inga påståenden om mirakel och liknande som är för falska för att användas för det är ända inte meningen att det ska vara sant.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-02-03 kl. 22:52.
Citera
2026-02-03, 22:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Eftersom vi hamnat i frågor spöken och demoner. De som är omedvetna om demoner i deras närhet (inom dem själva) råkar ändå ut för dem. De kan skickligt motverka alla ens strävanden (oflyt) och spela ut människor mot varandra och t.ex förstöra äktenskap. Det är ett skäl till att det är så viktigt att förlåta varandra istället för att bli alltmer främmande för varandra. Djävulen härskar genom att splittra.
Citera
2026-02-03, 22:56
Medlem
Citat:
Tekniskt sett är det enda som är oförlåtligt att inte be om förlåtelse och ångra sig.
Jag förstår vad du menar, men när man pratar om personer som gör riktigt hemska saker så är det ganska orealistiskt att de nånsin ångrar sig på riktigt, hade de haft den förmågan hade de inte gjort vad de gjorde.

Det är viktigt att övertyga andra för att då kommer de till himlen. Det är inte så komplicerat egentligen, tekniskt sett vinner jag ingenting på det, förutom att det känns bra för samvetet kanske.

Jo du har vettig poäng i det.

Tack för ärligt svar. Jag tror dock det är svårt att övertyga andra om att deras tro är fel som jag skrivit innan i tråden. Det måste komma genom egen reflektion. Precis som du själv beskrivit din resa, för mig samma sak men omvänt - och jag kom till annan slutsats om vad som är min kompass och sant än du. Vi får väl se om vi möts vid pärleporten, i matrix eller om det bara blir svart. Time will tell!
Citera
2026-02-03, 22:57
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Kristendomen var en del av judarnas krig mot greker och romare och en falsk ideologi till att göra dem till dumskallar. Det lyckades med råge över all förväntan och Romarriket föll sönder några århundraden senare.

Det började när farizéen Paulus kom på att den dåliga jude-kristendomssekten som han hatade för den var så dålig kunde användas som ett mentalt vapen genom att dessa villfarelser skulle spridas till Romare och Greker istället för till judar.

När kristendomen ska spridas i antiken till ytterst vidskepliga och obildade människor så finns det inga påståenden om mirakel och liknande som är för falska för att användas för det är ända inte meningen att det ska vara sant.
"Slutsats: Akademiskt sett saknar texten trovärdighet. Den kan möjligen diskuteras som ett exempel på populärhistoria eller polemik, men den kan inte användas som grund för seriös historisk analys."

hmmmmmmmmmmm......
Citera
2026-02-03, 23:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Det är mest moderna människor som inte tror på mirakulösa händelser. Folk har i alla tider uppsökt botgörare och spåmän, så sista stycket är både dumt och ologiskt.
Citera
2026-02-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är mest moderna människor som inte tror på mirakulösa händelser. Folk har i alla tider uppsökt botgörare och spåmän, så sista stycket är både dumt och ologiskt.

Folk i antiken trodde på i det närmaste vad som helst och hela världen var magisk, mirakulös och obegriplig. Att det kan finnas änglar eller att Jesus kan uppstå från döden är lika troligt som att det blir jordskalv eller åska om man nästan inte vet något alls om hur verkligheten fungerar.
Citera
2026-02-03, 23:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Jag har sett flera kristna män på detta forum rätta din villfarelse.
Citera
2026-02-03, 23:22
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Eftersom vi hamnat i frågor spöken och demoner.

Jag har inte gett någon tillåtelse att prata om spöken och demoner..
Citera
2026-02-03, 23:30
Medlem
Citat:

"Moderna människor tror inte på mirakulösa händelser", jotack! Säg det till någon som sett det (jag!), hur kilometerlånga vindlande köer av människor tåligt väntar i timtal för att få sin portion av det förment "heliga" vattnet från källan i Lourdes! Där prästerskapet utminuterar den undergörande drycken, i en liten kur vars väggar pryds av upphängda rullstolar, kryckor och proteser från, som man antas tro, tidigare mirakulöst botade!
Citera
2026-02-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har sett flera kristna män på detta forum rätta din villfarelse.

Ok vad hade du förväntat dig?

Hade du trott att tomtar med huvudet bland molnen på grund av sin dyrkan av en antik jude skulle acceptera vad jag sa angående om att deras föreställningar var mindre än optimala?
Senast redigerad av larsjohansson 2026-02-03 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in