Citat:
Ursprungligen postat av
Entrekat
Yes jag ska nog gå in i marknaden med pengarna snart. Blir nog lite investmentbolag för pengarna
Precis, så in nu. Över tid så är det en bra strategi. Sedan skulle jag nog vänta ett tag med att stoppa in allt nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Nej, inte snart. Läs mitt inlägg igen.
Aha, så du har koll.
En fördel med ditt sätt att se på investeringar är ju att du aldrig får några nedgångar, det där med att titta på kapitalet man har i portföljen är ju enligt dig inte något, man ska i stället titta på
hur många aktier eller andelar i fonder man har. Och köper man då hela tiden fler så kan det ju aldrig minska i antal.
Man har ett kilo guld, oavsett vad guldet är värt. Punkt. Att ens diskutera det hela är bara korkat, för så är det. Ett kilo guld. Det är vad du har.
Ett mycket spännande sätt att se på det hela, och om det gör dig lycklig så okej. Om det är fiffigt är en annan sak. Medans dina globala aktiefonder stod still i värde förra året, men inte i antal, så ökade mitt innehav med kanske tjugo procent, också det med lika många i antal.
Visst är det jättekonstigt. Att jag har tjugo procent mer i kapital än vad du har efter ett år. Enligt dig spelar det ju dock ingen roll, för vi har ju lika många i antal, du och jag.
Jag har gett upp det där att du ska förstå, men jag hoppas att andra fattar bättre.