Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Ett mail från 2015 där han kallar både Jeffrey Epstein och Alan Dershowitz för pedofila våldtäktsmän:
https://x.com/zei_squirrel/status/2018085473520914636 Alla visste vad de höll på med. Men ingen i societeten som nu tvår sina händer vågade säga något. Man såg mellan fingrarna för kontakterna Epstein förmedlade var värda mer.
Det där var ju bra läsning.
Två personer kritiserar Trivers grovt för hans relation med Epstein.
1. Trivers skriver till Finkelstein.
2. Trivers bifogar ett mail med grov kritik mot Trivers från en professor Chaney:
Trivers hade uttalat sig om Epstein i The Guardian 2015 och minimerat hans peddobeteende med peddoargument.
3. Trivers vill sen ha typ medhåll av Finkelstein; att Chaney har fel.
Funkar dåligt...
Det var en frisk fläkt att läsa kritiken - bland allt annat jävla peddoförsvar och fjäskande för Epstein.
Professor Joseph R. Chaney's argument i bifogade brevet var outstanding.
Därför översatt av mig.
Trivers till media: ”När de är 14 eller 15 år är de som vuxna kvinnor var för 60 år sedan, så jag ser inte dessa handlingar som så avskyvärda”.
(..)
"Trivers sa också att han tror att flickor mognar tidigare än tidigare."
"Är detta påstående om tonårsflickor din vetenskapliga åsikt?
Om så är fallet skulle jag gärna se forskningen som stöder din idé att en 14-årig flicka är lika mogen emotionellt och psykologiskt som en vuxen kvinna på 1950-talet.
Det verkliga problemet med påståendet är dock att det lägger skulden för sexuella övergrepp på barnet och ursäktar de kriminella handlingarna hos en vuxen sexuell förövare, en man som var en serievåldtäktsman mot barn.
Ditt påstående om 14- och 15-åringar är uppenbarligen felaktigt i juridisk mening; men det är också felaktigt och farligt som ett påstående om mognad.
Varje förälder till en tonåring kan säga att tonåringar inte är som vuxna. De har ännu inte internaliserat en känsla av auktoritet. De är fortfarande till stor del beroende av vuxnas omdöme och vägledning, som ger dem beröm, mer för deras lydnad än för deras självständighet.
Detta innebär att de är alltför lätta att imponera på och manipulera av vuxna, särskilt de som de ser som viktiga och mäktiga.
Tonårsflickor, oavsett om de är kapabla till sexuell aktivitet, är inte moraliskt ansvarsfulla personer.
De är en sårbar grupp människor som lagen med rätta skyddar från potentiella predatorer och förövare.
Jag tror att din tillgivenhet för Epstein fick dig att bry dig mindre om hans avskyvärda brott.
Har du läst den ursprungliga polisrapporten om hans utredning?
Om inte, så uppmanar jag dig att läsa den innan du gör ytterligare offentliga uttalanden till försvar för hans offentliga rykte.
(länk översändes)
Polisens register visar att Mr Epstein inte är en "person med integritet". Skenet kan bedra!"
"Ditt uttalande, med antydan om att flickorna som var offer delvis är skyldiga till de övergrepp de utsattes för av din vän, återspeglar oss alla dåligt.
Jag hoppas att du kommer att be om ursäkt offentligt och ta tillbaka ditt uttalande."
Trivers till Finkelstein då han bifogar brevet:
"Damn, I thought "a heinous crime" was the US invasion of Iraq 2003. Or at least murder, rape or pillage."
Finkelstein tog ett vittnesmål som svar och skickade.
Där Epstein får oralsex av ett offer och Dershowitz är så bekväm med detta att han kommer in och typ småpratar med Epstein under tiden.
""Min gissning är att om Epstein försatte din dotter i en sådan situation vid 15 års ålder skulle du inte offentligt beskriva honom som en "vän" och "en person med integritet".
Faktum är att jag hoppas att du stryper både Epstein och Dershowitz direkt."