2026-02-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror politiet vil etterforske den siste voldshendelsen, og eventuell tiltale for kroppskrenkelse, knivtrussel, osv, vil bli tatt hensyn til under rettssaken.

Det er 38 tiltalepunkter som skal behandles.

Og at eventuell ny tiltale vil enten bli tillagt et av de 38 kjente tiltalepunktene, eventuelt at det blir 39 tiltalepunkter.

Jeg tror det er en viss fleksibilitet underveis i forhandlingene i tingretten. Slik at alle forhold vil bli tatt hensyn til i dommen.

Jag förstår, du tror dem hinner få det klart innan rättegången tar upp hennes tidigare vittnesmål?
Svensk rättspraxis känns mer stelbent
Citera
2026-02-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Han har varit spårad i många, många år. Det är bara att det är först nu allt kommit fram.
Intressant, vet du något mer om det?

Mette Marit verkar ju inte heller ha varit en särskilt stabil moder som umgått med pedofilen /våldtäktsmannen epstein. Vilka förebilder är dessa vuxna liksom. Mette lär ju inte vinna mother of the year award direkt när man läser om hennes förehavanden med epstein. Med det umgänget blir ju kvinnosynen som den blir liksom.

Hade inte Mette Marit varit för gammal för pedofilen epstein så hade nog Marius fått honom till plastpappa.
Citera
2026-02-02, 18:38
Medlem
Tycker delvis synd om prins Haakon som fått det där rötägget till bonusprins på halsen. Och sedan en fru som verkar sakna en del förstånd. Haakon kunde onekligen ha valt en bättre partner från start. Det kan ju knappast vara svårt för honom i hans ställning att träffa en vettig kvinna.
Hade jag varit Haakon så hade jag tagit smällen av en skandal och skilt mig för att sedan skaffa ett bättre och mer problemfritt liv med någon annan kvinna utan skit i bagaget. Vad gäller den här skithögen till bonusprins så hoppas jag verkligen att han får ruska galler i många år framöver, utan några som helst förmåner!
Citera
2026-02-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Intressant, vet du något mer om det?

Mette Marit verkar ju inte heller ha varit en särskilt stabil moder som umgått med pedofilen /våldtäktsmannen epstein. Vilka förebilder är dessa vuxna liksom. Mette lär ju inte vinna mother of the year award direkt när man läser om hennes förehavanden med epstein. Med det umgänget blir ju kvinnosynen som den blir liksom.

Hade inte Mette Marit varit för gammal för pedofilen epstein så hade nog Marius fått honom till plastpappa.

MM lär ju vara lagd åt det narcissistiska hållet, och kronprinsen är väl troligen inte helt frisk han heller. Det är alltså inte oväntat att GM har spårat ur, framför allt då hans status som bonusbarn kan ha medgett möjligheter att inte vara fullt så kontrollerad av kungahuset som de riktiga kungabarnen.
Senast redigerad av Flaskback 2026-02-02 kl. 18:52.
Citera
2026-02-02, 18:47
Medlem
Det är värre att vara norsk idag än svensk ja, trots att våran kriminalitet är i likhet med Mexiko när det kommer till sprängdåd.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Blir mye negativ omtale av Norge og nordmenn i ukene fremover. Jeg tror det var 70 journalister fra utenlandske medier som skal følge rettssaken mot Marius.

Bonus-prinsen, som står tiltalt for vold, voldtekter og serieovergrep.

Hans mor, kronprinsesse Mette-Marit, er avslørt i Epstein-filene, hun har hatt et fortrolig og mest sannsynlig seksuelt forhold til Epstein sånn cirka i årene 2011-2014.

Og så tidligere statsminister og sjef for Europarådet Thorbjørn Jagland har vært venn med Epstein og sannsynligvis hatt økonomisk vinning som gratis feriereiser, gratis opphold på luksushotell for familien, og familien har lånt og bodd i overgreps-huset til Epstein i Palm Beach.

Og ekteparet Terje Rød Larsen og Mona Juul. Han tidligere statsråd har lånt penger av Epstein. Hun er ambassadør til Jordan og Irak. Barna deres var tilgodesett med 5 millioner USD hver i testamentet Jeffrey Epstein skrev to dager før selvmordet i 2019.

Det er flaut å være norsk i disse tider.
Citera
2026-02-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
Tycker delvis synd om prins Haakon som fått det där rötägget till bonusprins på halsen. Och sedan en fru som verkar sakna en del förstånd. Haakon kunde onekligen ha valt en bättre partner från start. Det kan ju knappast vara svårt för honom i hans ställning att träffa en vettig kvinna.
Hade jag varit Haakon så hade jag tagit smällen av en skandal och skilt mig för att sedan skaffa ett bättre och mer problemfritt liv med någon annan kvinna utan skit i bagaget. Vad gäller den här skithögen till bonusprins så hoppas jag verkligen att han får ruska galler i många år framöver, utan några som helst förmåner!

Prinsen får skylla sig själv. Det var hans beslut att gifta sig med någon som haft pojkvänner i Oslos undre värld. Man kanske inte lär sig så mycket personkännedom om man växer upp som prins, men här blinkar verkligen hela instrumentbrädan rött.
Citera
2026-02-02, 18:59
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Mauris pappa är inte död

Vad har Marius pappa för bakgrund? Vet du något?
Citera
2026-02-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00

Dömd narkotikahandlare och kåkfarare.
Citera
2026-02-02, 19:27
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Dömd narkotikahandlare och kåkfarare.

Oj, äpplet och trädet…

Marius mamma verkar ju ha väldigt gott omdöme. Med vem har lilla Marius växt upp med, mamma eller pappa? Och man kan ju undra om det var känt för mamma MM vilken typ hon skaffade barn med.

Mina frågor är kanske basic för er andra men jag ögnar vanligtvis inte i skvallerpressen.
Citera
2026-02-02, 19:31
Medlem
Citat:

https://www.svenskdam.se/kungligt/marius-pappa-har-gatt-under-jorden-har-sjalv-domts-till-fangelse/10981442
Citera
2026-02-02, 19:43
Medlem
Citat:
Oj, äpplet och trädet…

Marius mamma verkar ju ha väldigt gott omdöme. Med vem har lilla Marius växt upp med, mamma eller pappa? Och man kan ju undra om det var känt för mamma MM vilken typ hon skaffade barn med.

Mina frågor är kanske basic för er andra men jag ögnar vanligtvis inte i skvallerpressen.

Naturligtvis var det känt för henne och för prinsen. MM hade tydligen ihop det med en rad narkotikahandlare på den tiden.
Citera
2026-02-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Prinsen får skylla sig själv. Det var hans beslut att gifta sig med någon som haft pojkvänner i Oslos undre värld. Man kanske inte lär sig så mycket personkännedom om man växer upp som prins, men här blinkar verkligen hela instrumentbrädan rött.

Håller med fullständigt. Vet inte vad han hade i huvudet när han valde Mette Marit med tanke på hennes bakgrund. Visst, de flesta av oss har väl haft lite olika saker för oss när vi var unga, men Mette Marit verkar ha varit ett strå vassare. Inte det bästa ämnet för att gifta sig med och ta in i kungahuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in