2026-02-02, 09:13
Medlem
ENTPs avatar
Min samtid, det omgivande samhället och min direkta sociala kontext har blivit dummare. Vilken idiot som helst kan framstå som relativt normalbegåvad med hjälp av ai men idioten är fortfarande en idiot, om än mer välformulerad och "påläst". Jag hatar det.
Citera
2026-02-02, 10:23
Medlem
volvo666s avatar
Irriterande ultrafiltrering av Internet. 6/10 gånger dyker det upp skit tills man ger upp, 2/10 hittar man det man söker och 1/10 stoppas man mot en betalvägg. Så var det inte tidigare.
Citera
2026-02-02, 10:31
Medlem
Ja, det har hjälpt mig att skriva om mina personliga brev till arbeten jag söker.

Planera resor och skapat dieter som jag försöker följa.
Citera
2026-02-02, 10:44
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Jag tänker annars inte på Chatgpt utan på AI i största allmänhet och hur det har förändrat vardagen...
Då kommer det självklara svaret att det förbannade användandet av AI har totalt förstört Youtube med urkassa AI videos med AI generat tal som oftast inte har speciellt mycket med verkligheten att göra.

Det har för mig blivit en kvalitetsmarkör när det vid en YT-video står "no AI used"-
Citera
2026-02-02, 11:38
Medlem
Stänga onödiga tjafs med människor via text.
Citera
2026-02-02, 12:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Använder det som sökmotor - då slipper man en massa reklam och annat ovidkommande. Recept är den också bra på, samt smakkombinationer, faktiskt. Drinkrecept. Enklare saker är den verkligt bra på. Har hjälpt mig skriva låtar om min kära familj som jag sedan matar in i Suno. Blir hysteriskt roligt om du först matar in familjemedlemmarnas "traits" och säger åt ChatGpt att vara flexibel och fantasirik. Är bra på fakta kring ting det finns mycket information om.

ChatGpt är långt ifrån helt korrekt, men vet du vad du skall använda det till och inte helt förlitar dig på svaren inom vissa områden så är det ett väldigt bra verktyg.
Citera
2026-02-02, 23:46
Medlem
Sen har jag jämfört grok och chatgbt. Chatgbt håller allting enkelt och grok ger alltid mer information. Vad tycker ni?
Citera
2026-02-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Jag har slutat sitta o tjafsa med folk på internet.. Nu tjafsar jag med AI istället då den faktiskt ljuger emellanåt. Den är även väldigt tråkigt manipulerat inställd till "maktens" fördel. Den har även ganska så tråkigt tonläge emellanåt. Och den är inte så bra när man mår dåligt utan hävdar sig och låter som en jävla översittare helt utan anledning, vilket får mig att bli förbannad.

MEN den är bra med! Har hjälpt mig att studera genom att jag ber den att förhöra mig i ett visst ämne t ex.. på så sätt har jag lärt mig sjukt mycket snabbare än via böcker. Jag studerade in en 100 poängskurs på 1 vecka tack vare AI (det utan fusk) utan tack vare att den kunde ställa frågor och rätta mina svar.

Den har även hjälpt mig att finna vad som varit fel fysiskt hos mig.. något vården inte har klarat av överhuvudtaget! Detta ledde till att den även har hjälpt mig att få till en kost som jag inte är allergisk mot, något som inte gick via vårdcentralens dietist då denna enbart tjatade om tallriksmodellen. Men med AI har jag spenderat säkert 50-100 timmar på att skriva om olika symptom och reaktioner och tillsammans kom vi fram till en kost som har förändrat mitt liv rent ut sagt.

Den är även bra på matematik och man kan bolla med den ang det med om man ber den att punkta upp frågorna med bokstäver och inte siffror för då blandar den ihop allt annars.

Jag gillar AI. Men man får lära sig att hålla distans samt inte gå på allt den skriver då den har fel ibland oftare än vanligt.
.låter som en jävla översittare helt utan anledning, vilket får mig att bli förbannad. hur då? Låter väldigt konstigt.
Citera
2026-02-03, 03:15
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
.låter som en jävla översittare helt utan anledning, vilket får mig att bli förbannad. hur då? Låter väldigt konstigt.
Du får väl börja använda AI själv så kanske du märker det någon dag.
Citera
2026-02-03, 17:34
Avslutad
Kan för mycket användandet av Chatgpt påverka nervsystemet negativt? Märker ofta att min mage blir dålig så jag kan sitta i 30 minuter dagligen och frågar.
Citera
2026-02-03, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aspiring
Använda den som psykolog eller terapeut som en del gör är nog skadligt och gör att man blir mer psykiskt förvrängd i huvudet.

Lika att behandla den som platonisk vän, pojkvän, flickvän som såg nån gjorde.

Ja och just därför jag undviker ai för sådana frågor.
Citera
2026-02-05, 03:41
Medlem
Saltkatts avatar
Inte ett spår. Skulle inte ta i skiten med fjärrkontrollstyrd tång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in