Citat:
Ursprungligen postat av
LostinDarkness
Jag har slutat sitta o tjafsa med folk på internet.. Nu tjafsar jag med AI istället då den faktiskt ljuger emellanåt. Den är även väldigt tråkigt manipulerat inställd till "maktens" fördel. Den har även ganska så tråkigt tonläge emellanåt. Och den är inte så bra när man mår dåligt utan hävdar sig och låter som en jävla översittare helt utan anledning, vilket får mig att bli förbannad.
MEN den är bra med! Har hjälpt mig att studera genom att jag ber den att förhöra mig i ett visst ämne t ex.. på så sätt har jag lärt mig sjukt mycket snabbare än via böcker. Jag studerade in en 100 poängskurs på 1 vecka tack vare AI (det utan fusk) utan tack vare att den kunde ställa frågor och rätta mina svar.
Den har även hjälpt mig att finna vad som varit fel fysiskt hos mig.. något vården inte har klarat av överhuvudtaget! Detta ledde till att den även har hjälpt mig att få till en kost som jag inte är allergisk mot, något som inte gick via vårdcentralens dietist då denna enbart tjatade om tallriksmodellen. Men med AI har jag spenderat säkert 50-100 timmar på att skriva om olika symptom och reaktioner och tillsammans kom vi fram till en kost som har förändrat mitt liv rent ut sagt.
Den är även bra på matematik och man kan bolla med den ang det med om man ber den att punkta upp frågorna med bokstäver och inte siffror för då blandar den ihop allt annars.
Jag gillar AI. Men man får lära sig att hålla distans samt inte gå på allt den skriver då den har fel ibland oftare än vanligt.
.låter som en jävla översittare helt utan anledning, vilket får mig att bli förbannad. hur då? Låter väldigt konstigt.