2026-02-02, 06:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det gäller alla tre av kungens barn. De kan inte skapa fullständiga meningar, de stakar sig och stammar och talar på en tioårings nivå. De är fullkomligt svåra att förstå med orden de stakar fram och misslagt i en fel uppbyggd mening där den röda tråden inte följs . Madeleine är likadan och även Victoria. Dock har hon fått träna hos logoped med sitt tal och hos taltränare. Kontentan är att alla tre (fyra inklusive kungen) samtalar på ett bisarrty osammanhängande och stakande, stammande sätt. Helt socialt missanpassade.

Madeleine är dock bäst av dem. Jag blev faktiskt positivt överraskad när jag såg henne i "Skavlan", där verkade hon ju helt normal. Hon skulle nog ha klarat av ett arbete som t.ex. hotellreceptionist eller expedit på dammode- eller parfymavdelning, där hennes utseende vägt upp för bristerna. Victoria och CP hade i ett vanligt liv, blivit föremål för LSS och Samhall.
Citera
2026-02-02, 07:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Har hon någonsin varit i närheten av Epstein, eller bara nära den svenska kvinnan?

Jodå hon verkar har träffat honom vid ett fåtal tillfällen åtminstone enligt hovet. Men om det stämmer eller om det rör sig om fler tillfällen vet vi inte än.
Själv reagerar jag på att hovet säger att Sophia inte träffat Epstein på typ 6 år innan inbjudan till visningen. Ändå får hon en inbjudan och inte nog med det så tilldelas hon plats bredvid Epstein.
Låter det som en person han inte sett på 6 år?
Det jag också reagerar på är att de i artikeln uttrycker det som att visningen var kändistät. De rabblar upp personer från samma lista som Sophia finns med på och uttrycker det som att de var där.
Visar listan alltså personer som var där?

https://www.expressen.se/nyheter/kungligt/prinsessan-sofia-inbjuden-som-epsteins-privata-gast-pa-filmvisning/

Citat:
Enligt gästlistan, som skickades till Epsteins mejl, hade han och prinsessan tilldelats plats 2C i lokalen

Citat:
”Prinsessan Sofia har mött personen i fråga vid ett fåtal tillfällen för ca 20 år sedan. Sedan dess har inte någon kontakt förekommit”, skrev Hovet i ett mejl i början av december.

Citat:
Filmvisningen var av gästlistan att döma kändistät. Ivanka Trump var där tillsammans med sin make Jared Kushner, numera fredsförhandlade åt sin svärfar Donald Trump.
Skådespelarna Hugh Jackman, Amanda Seyfried och Glenn Close fanns också på gästlistan. Det gjorde även radiostjärnan Howard Stern, författaren Tom Clancy och modeikonen Calvin Klein.
Citera
2026-02-02, 07:56
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
En sådan asset behöver inte vara smart utan kanske bäst om hon är omedveten om att hon utnyttjas som uppgiftslämnare. Det verkar ju nästan fungera som någon form av kvinnligt nätverk där man handlar med tjänster och gentjänster. Vi lär upp dig och ger dig inträde till en värld av rika män så gör du tjänster åt oss.
Jo visst chansen finns ju men det är ju mer troligt att Epstein ville ha några snygga brudar och Sofia var en av dem. Det verkar ju ha funnits tusentals tjejer som Sofia som bjöds ut till Epsteins olika evenemang och hon var en av dem. Att de skulle ta henne och göra henne till en asset som ska infiltrera svenska kungahuset känns långsökt. Det är nog mer en slump att hon precis som andra brudar som henne hade samröre med Epstein och sen gick vidare i livet.

Historien om hur de träffades ska ju tydligen ha varit att CP blev blixtförälskad,. kärlek vid första ögonkastet. Sånt är svårt för Mossad att veta på förhand. Tänk om hon inte alls hade varit hans typ? Sen vet jag ju dock inte vilka de "gemensamma vännerna" som presenterade dem för varandra på tennisveckan i Båstad är och om de har någon koppling till Epstein eller Mossad.
Citera
2026-02-02, 08:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Epsteins kumpaner visste givetvis, och offren. Men tror du ytligt bekanta såsom Sofia visste?! Knappast. Du hänger upp dig på ord i övrigt.

För att 20 åringar drar folk till hans tillställningar. Mäktiga män. Behöver inte ha inneburit att det såldes och köptes sex för det. 20 åringarna kan ha fungerat som kuttersmycken. Enkom.

Ja, jag spekulerar utifrån den lilla information som finns. Det är det fler i tråden som gör.

Själv reagerar jag på att hovet säger att Sophia inte träffat Epstein på typ 6 år innan inbjudan till visningen. Ändå får hon en inbjudan och inte nog med det så tilldelas hon plats bredvid Epstein.
Det jag också reagerar på är att de i artikeln uttrycker det som att visningen var kändistät. De rabblar upp personer från samma lista som Sophia finns med på och uttrycker det som att de var där.
Det skickas en bild på Sophia till Epstein 5-6 år efter det att hovet bekräftat att Sophia senast träffat Epstein.
Låter det som en ytlig bekant? Varför skickar man en bild på henne då Epstein högst troligtvis borde glömt denna ytliga bekant för länge sedan om det är så som hovet och Sophia säger? Eller gav hon ett väldigt beständigt intryck på Epstein? Eller har de haft mer kontakt än vad som erkänts?

https://www.expressen.se/nyheter/kungligt/prinsessan-sofia-inbjuden-som-epsteins-privata-gast-pa-filmvisning/

Citat:
Enligt gästlistan, som skickades till Epsteins mejl, hade han och prinsessan tilldelats plats 2C i lokalen.

Citat:
Filmvisningen var av gästlistan att döma kändistät. Ivanka Trump var där tillsammans med sin make Jared Kushner, numera fredsförhandlade åt sin svärfar Donald Trump.
Skådespelarna Hugh Jackman, Amanda Seyfried och Glenn Close fanns också på gästlistan. Det gjorde även radiostjärnan Howard Stern, författaren Tom Clancy och modeikonen Calvin Klein.

Citat:
I ett annat dokument som släpptes under fredagskvällen framgår det att Barbro Ehnbom i februari 2010 – kort efter att Expressen avslöjat att Sofia och prins Carl Philip var ett par – skickade en bild på prinsessan Sofia till Epsteins mejl.
Citera
2026-02-02, 08:27
Medlem
Citat:
Epsteins kumpaner visste givetvis, och offren. Men tror du ytligt bekanta såsom Sofia visste?! Knappast. Du hänger upp dig på ord i övrigt.

För att 20 åringar drar folk till hans tillställningar. Mäktiga män. Behöver inte ha inneburit att det såldes och köptes sex för det. 20 åringarna kan ha fungerat som kuttersmycken. Enkom.

Ja, jag spekulerar utifrån den lilla information som finns. Det är det fler i tråden som gör.

Jag har inte skrivit att jag tror att Sifua visste. Jag motsätter mig att INGEN visste. För det har vi ingen aning om. Ord är jävligt viktiga och INGEN är ett absolut ord. Ditt användande av ingen är för att förstärka din poäng men ditt användande av ordet är både oärligt och felaktigt. Ord spelar stor roll. Om ordval inte spelar någon roll för dig så är det ju bara att erkänna att du har använt ordet ingen fel.

Vi vet att Epsteim höll och gick på fester där man både köpte sex samt våldtog minderåriga. Ja, de KAN ha fungerat som kuttersmycken. De KAN också ha fungerat som prostituerade.

Nej, du spekulerar inte. Du har redan bestämt dig om att Sifua är ren som snö eftersom hon är en fyrabarnsmamma.
Citera
2026-02-02, 08:40
Medlem
Citat:
Nja. Hon är uppenbart kär i CP. Han är stilig och charmig. Och de har verkligen fått kämpa för sitt förhållande. I några år i början var det en hatstorm mot Sofia. En golddigger hade lämnat skeppet för mindre än det hon då fick utstå. Hon är uppenbart kär i CP. Glittrar I hennes ögon när hon tittar på honom.

Jag skulle tänka "nu fick skvallerkärringarna mer att skvallra om, de små liven med förmodligen torftiga liv, så att de måste lägga kraft på skvaller istället för att hitta egna spännande liv att leva". Så skulle jag reagera. Och du? Hur skulle du reagera?

För att hon har fyra barn, som kommer må dåligt av illasinnade rykten om deras mamma. Så folk får skärpa till sig. Fyra barn kan fara illa över skvallerkärringars skitsnack om deras mamma. Därav har det relevans.

Titta runt 2:40 in i videon hur det glittrar i ögonen på CP när han ser på sin storasyster...

https://www.youtube.com/watch?v=ygVyEPM86jI
Citera
2026-02-02, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Jo visst chansen finns ju men det är ju mer troligt att Epstein ville ha några snygga brudar och Sofia var en av dem. Det verkar ju ha funnits tusentals tjejer som Sofia som bjöds ut till Epsteins olika evenemang och hon var en av dem. Att de skulle ta henne och göra henne till en asset som ska infiltrera svenska kungahuset känns långsökt. Det är nog mer en slump att hon precis som andra brudar som henne hade samröre med Epstein och sen gick vidare i livet.

Historien om hur de träffades ska ju tydligen ha varit att CP blev blixtförälskad,. kärlek vid första ögonkastet. Sånt är svårt för Mossad att veta på förhand. Tänk om hon inte alls hade varit hans typ? Sen vet jag ju dock inte vilka de "gemensamma vännerna" som presenterade dem för varandra på tennisveckan i Båstad är och om de har någon koppling till Epstein eller Mossad.

Det behöver väl inte vara sant att dom träffades i Båstad under tennisveckan? Kungahuset är måna om sin image och hur man träffar sin gemål är viktig i mytbildningen. Det låter bra helt enkelt, ger ett sken av att dom bägge är sportintresserade, det ger också en koppling till hur Kungen träffade Silvia, via ett sportevenemang.

Och även om det skulle vara sant så behöver det ju inte utesluta att det fanns en osynlig hand med i det mötet. Sofia är söt, har säkert en naturlig charm som är svår att motstå och Barbro Ehnbom (the pimp) såg att där fanns det potential.

Jag är ändå övertygad om att Sofia är en bra fru för Prins Filip och en bra mor till deras barn. Hon verkar vara en trevlig och varm kvinna. Men det hade ändå varit så att Epstein och Barbro hade kunnat utöva påtryckningar på henne och det är mindre bra för henne, kungahuset och Sverige. Jag tycker inte man ska döma Sofia för det här, hon har nog inte varit medveten om vilka människor hon har blivit sammankopplad med och jag det behöver ju inte vara så att hon ställt upp på att sälja sex till andra män utan i hennes fall så har man mer skolat henne till att bli en kvinna som kan charma upp en prins och att "nätverket" genom det för ännu mer inflytande. Hon har nog inte befunnit sig på den smutsiga sidan av Epsteins operation.
Citera
2026-02-02, 09:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det behöver väl inte vara sant att dom träffades i Båstad under tennisveckan? Kungahuset är måna om sin image och hur man träffar sin gemål är viktig i mytbildningen. Det låter bra helt enkelt, ger ett sken av att dom bägge är sportintresserade, det ger också en koppling till hur Kungen träffade Silvia, via ett sportevenemang.

Och även om det skulle vara sant så behöver det ju inte utesluta att det fanns en osynlig hand med i det mötet. Sofia är söt, har säkert en naturlig charm som är svår att motstå och Barbro Ehnbom (the pimp) såg att där fanns det potential.

Jag är ändå övertygad om att Sofia är en bra fru för Prins Filip och en bra mor till deras barn. Hon verkar vara en trevlig och varm kvinna. Men det hade ändå varit så att Epstein och Barbro hade kunnat utöva påtryckningar på henne och det är mindre bra för henne, kungahuset och Sverige. Jag tycker inte man ska döma Sofia för det här, hon har nog inte varit medveten om vilka människor hon har blivit sammankopplad med och jag det behöver ju inte vara så att hon ställt upp på att sälja sex till andra män utan i hennes fall så har man mer skolat henne till att bli en kvinna som kan charma upp en prins och att "nätverket" genom det för ännu mer inflytande. Hon har nog inte befunnit sig på den smutsiga sidan av Epsteins operation.

Precis. Om hon varit med ens har det varit i en roll att vara en måltavla. Hon var ju fan bara runt 20 när detta skedde. Hon hade förmodligen noll kunskap om vem Epstein ens var. Sedan kan hon ju blivit groomad av denna kvinna att bli just en kungasnatchare dvs en snygg ung kvinna som ska få en prins på fall. Sedan då vara inne i eliten och kunna göra jobb för nätverket.

Men det nätverket om det ens fanns är ju borta nu.
Citera
2026-02-02, 11:27
Medlem
ppp333s avatar
FN toppen Joanna Rubenstein bjöds in till Epstein-ön och hon tog tydligen lätt på anklagelserna mot Epstein som då redan blivit offentliga. Samma Joanna kopplas till Silvia och Madeleine.
Så tentaklerna/kontakterna från Epstein går rakt in från flera håll till kungahuset.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-fn-toppen-joanna-rubinstein-lamnar-uppdrag
Citera
2026-02-02, 11:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Med ingen menar jag de som hängde på hans fester. Och innan något är utrett ordentligt så vet ju ingen. Eller hur? De kan ana, men inte veta. Gäller även FBI, ja.

De träffades ett fåtal gånger i "sociala sammanhang". Låter mer som ytligt bekanta.

Tja, Epstein verkar ju vilja ha barn främst. Ända ner till 12 års ålder. Sofia var över 20 de fåtal gånger de sågs. Hon var nog för gammal för honom.

O.T. I vissa brottsfall är det där att man borde åtminstone ha anat brottsligt. Får t.o.m. fängelse för det.

Här är i alla fall en högt uppsatt vuxen svensk kvinna som träffade Epstein trots att hon visste om.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fn-toppen-joanna-rubinstein-lamnar-sitt-uppdrag-besokte-epstein/

Citat:
Kände du till att Epstein var dömd för sexualbrott mot minderårig?
”Jag kände till domen vid tiden för besöket. Det som senare framkommit om omfattningen av övergreppen är förfärligt och något jag tar kraftigt avstånd från”.

Citat:
I ett mejl, daterat till den 26 december 2012, tackar svenskan Epstein för gästfriheten och beskriver vistelsen i positiva ordalag.
”Tack så mycket för en underbar lunch och en eftermiddag i paradiset. Det var en extra glädje för mig att äntligen få träffa dig personligen”, skriver hon bland annat.
Citera
2026-02-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jodå hon verkar har träffat honom vid ett fåtal tillfällen åtminstone enligt hovet. Men om det stämmer eller om det rör sig om fler tillfällen vet vi inte än.

han hade sån hög turn over på brudar att det finns ingen chans att någon han senast sett för 6 år sedan skulle ha fått en sådan inbjudan. detta tyder helt enkelt på att hon vid den tiden aktivt sålde sig till honom och hans vänner.
Citera
2026-02-02, 11:43
Medlem
Citat:

hon är en hora och för det ska man döma henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in