Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Personligen tror jag ju inte att SE kom till mordplatsen så som han påstod, så för mig är det med SE ingen motsägelse.
Antingen var han GM eller kom han väl senare , ingen av förklaringarna är för mig klockren och jag försöker se på det objektivt.
SE:s personlighet var ju åt det skrytsamma hållet, men samtidigt får jag inte det med senkommande vittne att gå ihop heller vilket jag skrivit om i SE-tråden.
Jag ser ingen prestige i den saken utan försöker vara ärlig, om det skulle kunna komma något som friar eller fäller SE skulle jag vara helt OK med det - men tycker han är oerhört intressant och den enda som det är värt att skriva om eftersom vi vet så mycket om SE (och han är intressant i sig dessutom).
Tror kanske på ca 60% att han är GM just nu, men det varierar över tid (tycker vi saknar för mycket information för att någonsin komma till avslut med det)
Personligen har jag landat i att SE är ett vittne, rent av lite senkommet. Därav kan man ju anse att det är smärre märkvärdigt att han inte noteras av AB?
Är gärningsmannen Tensonmannen (som vissa vill få det till) går det ju inte ihop med majoriteten av vittnesmål som berättar om rock/kappa? Tensomannens plagg, fladdrar inte, inte ens om han skulle ha knäppt upp jackan efter det att han passerat NF eller gjort det strax innan eller efter skjutningen, dessutom vittnar ingen om att gärningsmannen knäpper upp sitt plagg.
Att SE var åt det skrytsamma hållet, och även en person som kan ses som en okontrollerad/impulsiv "storfiskare" tror jag det är få som inte anser idag. Och detta beteende kan han ju ha haft även som gärningsman eller på annat vis inblandad?
Att ha prestige omkring MOP och gärningsmän, är enbart ett handikapp, det förvrider folk. Om det berättar ju MOP-trådarnas många tuppar med mindervärdeskomplex, allra helst bland de mest flitiga i SE-tråden. Där har vi flertalet labila och dysfunktionella tyvärr, vi vet alla vilka dessa tre fyra stolnötare är.