2026-01-31, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Egentligen inte eftersom guld är det som räknas.

Att inte nå semin är underprestation. Semi är det som klubben budgeterar utifrån och vad som minst förväntas per säsong. Final är okej och guld en klart bra prestation.

Den nämnda säsongen är den säsong under 2020 talet då laget klart underpresterat.

Oj! Budgeterar Frölunda för semi? Det är vågat tycker jag. Färjestad har förut och vad jag tror även numera budget på två slutspelsmatcher hemma.
2026-01-31, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Räcker ju att andas för hårt i grönvita tröjan.

Sant!
2026-01-31, 20:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Äh lite brottning! Avstängning för det där då tappar jag hoppet för svensk hockey!
Har du hopp kvar för svensk hockey alltså?
2026-01-31, 20:50
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Oj! Budgeterar Frölunda för semi? Det är vågat tycker jag. Färjestad har förut och vad jag tror även numera budget på två slutspelsmatcher hemma.
Lillebror vann ett par guld för 10 år sen och tror de är nån stormakt i svensk hockey. Självbilden där nere är i klass med Mitch.
2026-01-31, 21:07
Medlem
klemenzas avatar
Citat:

Budget är budget. En bästa gissning av vad man förvänta sig. Det blir ju ingen katastrof om man åker ut i kvarten och allt över semi är bonus.
Om det skulle bli så att resutaten blir helt andra år efter år får man såklart omvärdera.
2026-01-31, 21:17
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Lillebror vann ett par guld för 10 år sen och tror de är nån stormakt i svensk hockey. Självbilden där nere är i klass med Mitch.

Vi mår ganska bra här "nere". Tack för frågan.

Just självbilden tänker jag är något som FBK har anledning att jobba liiiite med med tanke på de senaste årens resultat. Men vaffan vet jag. Kanske är ni supernöjda med hur det ser ut med klubbens situation och resutat.
2026-01-31, 23:17
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Vi mår ganska bra här "nere". Tack för frågan.

Just självbilden tänker jag är något som FBK har anledning att jobba liiiite med med tanke på de senaste årens resultat. Men vaffan vet jag. Kanske är ni supernöjda med hur det ser ut med klubbens situation och resutat.
Fint att du bryr dig tillbaks, men många av Frölundas fans verkar vara oförklarligt besatta av FBK.

Självbilden här uppe är god. Finns så mycket hockeykunnande här i skogarna att förväntningarna ofta ligger där de ska. Ska man vara självkritisk hade vi en period mellan 2012-2017 där man levde på gamla meriter, lite som Frölunda tycks göra nu.
2026-01-31, 23:52
Medlem
Citat:
Budget är budget. En bästa gissning av vad man förvänta sig. Det blir ju ingen katastrof om man åker ut i kvarten och allt över semi är bonus.
Om det skulle bli så att resutaten blir helt andra år efter år får man såklart omvärdera.

Då har du nog missuppfattat vad en budget är. Man sätter en budget för att följa och leva efter. Pengar in, pengar ut. Så om Frölunda lever efter en budget på semifinal och åker ut i kvarten efter fyra raka torsk så ligger de illa till ekonomiskt. Det du pratar om är vad man hoppas på och önskar. Det är något annat än en budget.
Senast redigerad av Palkranen 2026-01-31 kl. 23:58.
2026-02-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Har du hopp kvar för svensk hockey alltså?

I alla fall lite hopp kvar.
2026-02-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fint ändå att Karlberg fick göra tröstmålet, han försöker ju i alla fall.

Tycker de är ett jävla GO i den grabben, fart på rören!
Det är inte konstigt att han kommer till de lägena när det är sån rörelse på honom, än nåt seghjon som ständigt hinner bli markerad. Visserligen är de väl 50/50 där de går vägen för Karlberg också, men hellre nån som ger allt och att de renderar i något mål då och då.
2026-02-01, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Jäkla tur att Liedes inte petade ut ögat på Tedenby. Helt oavsiktligt dock.
Pajasarna tar alltså 2+2 för att muppen åker in i ett klubblad. Sedermera visar det sig att mupp-utvisningen avgör matchen. Detta utspelar sig dagen efter Frederic Allard blir avstängd 2 matcher för en icketackling.
Ligan måste börja ta itu med "domarna" nån gång. Verkar vara nån skyddad verkstad för utvecklingsstörda just nu. Man vet att det är illa när man börjar sakna Rådbjer.
Fyyyyyyyyyyyyfaaaaaaaaaaan!
Dags för Sanny att skriva en ny förlåt-artikel.
2026-02-01, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Hahhaha såja Skellefteå! KNULLA BRYNÄS!
Trodde inte att invandrare skrev i hockeytrådar, men där trodde man fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in