Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Musk, september 2025:
”Shame on Sky News for this utterly misleading headline. Anyone pushing this false narrative deserves complete contempt.
Epstein tried to get me to go to his island and I REFUSED, yet they name me even before Prince Andrew, who did visit.'"
https://x.com/elonmusk/status/1972005867580281038?s=20
Musk försökte koordinera resor dit.
Nov 2012:
Epstein: "how many people will you be for the heli to island"
Musk: "Probably just Talulah and me. What day/night will be the wildest party on =our island?"
Dec 2013:
Musk: "Will be in the BVI/St Bart's area over the holidays. Is there a good time to visit?"
Epstein svarade att början på nya året skulle vara bra och la till:
“always space for you.”
:“the 2 or 3 would be perfect. I will come and get you.”
Musk: “When should we head to your island on the 2nd?”
◾️några fler mail med Musk 2012.
Oktober.
Epstein pratade om Musks bror och en "ny romans".
"Världen behöver mer romans", svarade Musk . Musk berättade också för Epstein att han föredrar att sova 6,5 timmar per natt för optimal produktivitet.
December.
"Jag har jobbat till gränsen till förståndet i år, så när mina barn åker hem efter jul vill jag verkligen dra på party i St Barts eller någon annanstans och släppa loss".
Epstein: ”förhållandet [the ratio] på min ö kan göra Talilah obekväm.”
Musk: ”Förhållandet [ratio] är inte ett problem för Talulah”.
2013.
Februari.
Musk föreslog att Epstein skulle träffa honom på SpaceX raketfabrik nära Long Beach, Kalifornien.
December.
Epstein till Musk:
Tyvärr dåliga nyheter. Mitt schema håller mig kvar i New York. Jag såg verkligen fram emot att äntligen få spendera tid ihop med bara kul på schemat. Så jag är verkligen besviken. Hoppas vi kan schemalägga en annan tid inom en snar framtid.
◾️Steve Bannon
Förra omgången visade omfattande kontakt mellan Epstein och Bannon, med Epstein som coach ang en politisk påverkanskampanj över hela Europa.
Epstein knöt kontakter och ordnade privatflyg åt Bannon. Erbjöd boende i Paris, på ön och o Florida. I förtroende när han själv inte var där.
Den senaste omgången av filer tyder på att relationen var djupare, mer kamratlig och mer omfattande än tidigare känt skriver politico.
Det är mer chitchat över det hela vid en snabb koll.
◾️Trumps handelsminister Lutnick.
I oktober i fjol var han övertydlig att sista kontakten var 2005:
”Min fru och jag bestämde att jag aldrig mer skulle vara i ett rum med den där äckliga personen.
Så jag var aldrig i ett rum med honom socialt, i affärer eller ens för filantropi.
Om den där killen var där skulle jag inte gå dit, för han är äcklig.”
2012 kontaktade Lesley Groff, Epsteins medspelare, Lutnick för att boka in ett möte mellan dem. Männen lunchade därefter och gjorde planer för Lutnicks semester. Inkl fru och barn.
Lutnick och hans fru samordnar logistiken kring hur de ska komma fram till ön med Epstein.
Var och hur de ska lägga till sin "188-fots yacht" vid Little St. James.
https://www.politico.com/news/2026/01/30/jeffrey-epstein-files-bannon-musk-00758613