2026-01-30, 16:17
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Holländaren Eva Vlaadringebroek säger ju att i Nederländerna är holländare i minoritet i de tre största städerna.
Aldrig fått den bilden av Nederländerna faktiskt. Men visst, skulle ju inte förvåna. Det är ju dock fallet i typ alla västerländska länder i det största städerna. Förstörda.
Citera
2026-01-30, 17:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vill man vara jävligt skitnödig och börja harva om att personer som är 1/8 finländare och dylikt inte är etniska svenskar kanske det ligger en smula sanning i påståendet, men det blir löjeväckande och sätter ribban högre än vad som någonsin var fallet i Tredje Riket.
Jag har inte diskuterat 1/8-finländare. Läs mitt inlägg igen.

Att påstå att bara för att man har två inrikesfödda föräldrar medför att man är etnisk svensk är direkt felaktigt.
Citera
2026-01-30, 18:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
bara gå utanför dörren så ser du

Jag bor i ett normalt område och inte i ett ghetto som du.
Citera
2026-01-30, 18:56
Medlem
Will999s avatar
Procentuellt så har Sverige en större utomeuropeisk befolkning än Tyskland.
Citera
2026-01-30, 19:20
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Jag bor i ett normalt område och inte i ett ghetto som du.

Fast om du går runt på stan nånstans i Sverige ser du samma svartmuskiga demografi oavsett om du är i Göteborg, Norrköping eller Gävle. Överallt. Det har blivit den samtida stadsbilden.
Citera
2026-01-30, 19:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Fast om du går runt på stan nånstans i Sverige ser du samma svartmuskiga demografi oavsett om du är i Göteborg, Norrköping eller Gävle. Överallt. Det har blivit den samtida stadsbilden.

Vilka länder i värst i Europa? Folk hävdar att det är Tyskland, men du menar att det är Frankrike?
Citera
2026-01-30, 19:33
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Vilka länder i värst i Europa? Folk hävdar att det är Tyskland, men du menar att det är Frankrike?

Jag har redan besvarat dig

(FB) Tyskarna i minoritet i Tyskland om nio år
Citera
2026-01-30, 19:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag har redan besvarat dig

(FB) Tyskarna i minoritet i Tyskland om nio år

Aha, just det ja.

Så folk på nätet överdriver Tysklands förfall?
Citera
2026-01-30, 20:22
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Aha, just det ja.

Så folk på nätet överdriver Tysklands förfall?

Beror på.

Om man hävdar att Tyskland är värst i hela Europa överdriver man.
Citera
2026-01-30, 20:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Beror på.

Om man hävdar att Tyskland är värst i hela Europa överdriver man.

Märkligt att Tyskland har fått mer negativ uppmärksamhet bland invandringskritiker under det senaste decenniet än vad Belgien har, trots att Belgien nog är värre.
Citera
2026-01-30, 22:32
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Märkligt att Tyskland har fått mer negativ uppmärksamhet bland invandringskritiker under det senaste decenniet än vad Belgien har, trots att Belgien nog är värre.

Det är för att för att Tyskland är EU:s största och viktigaste land + för att Tyskland profilerade sig starkt och tog emot väldigt stora volymer under "flyktingkrisen" 2015-2016 - och bar en oproportionerligt stor andel i EU just då. Eurostat rapporterade t.ex. att Tyskland stod för 60% av EU:s förstahandsansökningar 2016.

Belgien har haft mer av ett stadigare inflöde över längre tid - bestående mer av arbetskraft/familjemigration blandat med ett visst postkolonialt flöde (som varit mindre än UK/Frankrikes, men iallafall) + hög asylmottagning per capita på senare år. Belgarna tog emot turkar och marockaner som arbetskraft att jobba i kolgruvor på 60-talet m.m.

Västtyskland tog förvisso emot många arbetskraftturkar under kalla kriget, men totalt sett har Belgien tagit emot fler utomeuropéer per capita senaste 60+ åren.
Senast redigerad av GusFring 2026-01-30 kl. 22:34.
Citera
2026-01-31, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag har inte diskuterat 1/8-finländare. Läs mitt inlägg igen.

Att påstå att bara för att man har två inrikesfödda föräldrar medför att man är etnisk svensk är direkt felaktigt.

Tror de flesta kan vara överens om att har man två inrikesfödda föräldrar som är vita européer och talar flytande svenska är man i regel att betrakta som etnisk svensk. Allt annat är konfliktsökande hårklyveri. Således blir det helt befängt att påstå att etniska svenskar skulle vara i minoritet på riksnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in