Citat:
Ursprungligen postat av
gultomte7
Med reservation för att detta kan vara lite spekulativt och även lite fördomsfullt: Jag tror att en del handlar om mentalitet och kunskap i de olika grupperna. Tittar man på senaste avsnittet av Utan filter, så pratar Gustaf Berglund en del om hur mycket han lärt sig av Ebba gällande noggrannhet med detaljer i både kost och träning, samt tävlingsmentalitet. Jag har hört liknande resonemang tidigare men kan inte minnas var. Med en profil som Charlotte Kalla som satte tonen i damlaget för ett gäng år sedan (ingen spelevink, men noggrann och seriös med sin satsning) jämfört med att Calle H har varit profilen i herrlandslaget (kul kille, experimenterar glatt med sin träning och går sin egen väg trots att det inte funkar + ingen vinnarskalle) tror jag att det har präglat hur nuvarande landslagsåkare.
Jag tror man måste vara extremt noggrann på alla områden idag, speciellt kost
Hade ett reportage om Poromaa i bakgrunden häromdagen och hörde att han äter fyra mackor till frukost med ett glas äppeljuice. Sedan undrar han varför han inte kan prestera? Det är ett sanslöst lågt näringsintag för någon som är så pass fysiskt aktiv.
Jag är medveten om att det inte är hela dagens matintag men om han börjar dagen så illa är det inte konstigt att han inte funkar.
Såg någon Vlog med Burman också där man också fick se vad han åt och det var lika illa där.