2026-01-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vissa heterosexuella män blir så arga av att bögar raggar på dem att de nästan vill slåss. Varför är det en så känslig sak om en bög är attraherad av en?

Osäkra och rädda att dom egentligen är bögar själva är väl troligast. Sen om nån kommer och tar ett fast grepp i skrevet så kan man naturligtvis bli upprörd.

Själv har jag blivit tafsad på av en bög en gång. Jag gick därifrån men tog det som en komplimang för han var 15 år yngre än mig och tyckte tydligen att jag var attraktiv.
Citera
2026-01-30, 10:27
Medlem
För att det är helt onaturligt kanske.
Citera
2026-01-30, 12:17
Medlem
För att man frågesätter personens maskulinitet och hierarki. I ett samlag anses det oftast att mannen har den dominanta och kvinnan den feminina rollen.

Så frågan om någon är bög eller uttrycker sexuella indikationer mot en annan man, anses vara en förolämpning där man vill sätta den andra "på plats" Alltså att dominera den andra sexuellt.

"Jag är mer man än du" "Jag bestämmer och du ska underlyda."

För att kringgå detta så feminiserar sig den homosexuella/bi mannen sig för att lättare bli accepterad.

Då normen i samhället till stor del fortfarande är hetero, så tolkar man som hetero att ställningstagaren också är hetero och därför tar det som en förolämpning.
Senast redigerad av zoap13 2026-01-30 kl. 12:23.
Citera
2026-01-30, 12:34
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De är väl osäkra i sin egna sexualitet därför blir de rädda fast egentligen är det en komplimang för bögar är rätt kräsna vilka de vill knulla med!
Men det där är väl bara nått barnsligt narrativ man skapat. Den som sa det. han var det, ungefär. Gillar du inte bögar är du själv bög. "Hö! Hö!"
Kan faktiskt vara tvärtom och därför de inte gillar bögar. Det är liksom inget vetenskapligt.

Edit: Borde det inte vara tvärtom, de som gillar bögar, är de som har nån sorts dragning till dem.

Edit 2. Lite intressant är att man kan se det här hos många lesbiska, att de avskyr när män stöter på dem.
Senast redigerad av EnCarte 2026-01-30 kl. 12:47.
Citera
2026-01-30, 13:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det där är väl bara nått barnsligt narrativ man skapat. Den som sa det. han var det, ungefär. Gillar du inte bögar är du själv bög. "Hö! Hö!"
Kan faktiskt vara tvärtom och därför de inte gillar bögar. Det är liksom inget vetenskapligt.

Edit: Borde det inte vara tvärtom, de som gillar bögar, är de som har nån sorts dragning till dem.

Edit 2. Lite intressant är att man kan se det här hos många lesbiska, att de avskyr när män stöter på dem.
Det finns forskning på det här (som visserligen har fått en del kritik). https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8772014/

Kortfattat kan man säga att man intervjuade folk om deras attityd till homosexuella och delade in i grupper av män som uttryckte sig negativt mot homosexuella och de som inte gjorde det. Sedan fick testdeltagarna se heteroporr, lesbisk porr och bögporr när de hade något som liknade en blodtrycksmanchett på kuken för att mäta om de fick stånd eller inte.

Testet visade ingen skillnad på upphetsning vid hetero eller lesbisk porr (alla fick ökat stånd) men när de tittade på bögporr fick de som uttryckt sig negativt om bögar stånd i större utsträckning än de som inte hade gjort det.
Citera
2026-01-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det har hänt att bögar raggar på mig, men jag bryr mig inte. De är ju bögar och det är ju deras natur att ragga på män.

Vissa heterosexuella män blir så arga av att bögar raggar på dem att de nästan vill slåss. Varför är det en så känslig sak om en bög är attraherad av en?

Hela fonement med särskilda klubbar för bögar är ju onödigt, det bästa hade varit om alla kunde gå till samma ställe och alla fick ragga på alla utan att folk ska bli kränkta och vilja slåss.

Vad jag vet brukar heterokvinnor i princip aldrig slåss med flator som raggar på dem.

Finns det ett problem med den manliga sexualiteten och i så fall varför?

En orsak är att bögar mycket väl vet vilka som är bögar eller inte. Så när de raggar på heterokillar gör de det för att jävlas. Då hänger smockan lös. Inget konstigt med det.
Citera
2026-01-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caobitu
Homona har tidigare alltid haft för dem givna mötesplatser, som i bastuklubbar och vissa bögdesignerade parker. Men sedan bögeriet togs in i den politiska värmen och småningom upphöjdes till norm har man flyttat fram positionerna, vilket är varför detta överhuvudtaget kan bli en tråd på Flashback.

Normalt vet homofilerna sin plats, och aktar sig noga för att skylta med sin perversa sexualitet mot normala män. Den ordningen borde återupprättas, så att vanliga människor kan slippa dessa sexuella trakasserier och övergrepp.

Det är väl snarare så att bögklubbarna blivit omåttligt populära bland heteros, särskilt kvinnor. Och dit de heterosexuella kvinnor går, dit följer de heterosexuella männen efter.
Citera
2026-01-30, 13:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det finns forskning på det här (som visserligen har fått en del kritik). https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8772014/

Kortfattat kan man säga att man intervjuade folk om deras attityd till homosexuella och delade in i grupper av män som uttryckte sig negativt mot homosexuella och de som inte gjorde det. Sedan fick testdeltagarna se heteroporr, lesbisk porr och bögporr när de hade något som liknade en blodtrycksmanchett på kuken för att mäta om de fick stånd eller inte.

Testet visade ingen skillnad på upphetsning vid hetero eller lesbisk porr (alla fick ökat stånd) men när de tittade på bögporr fick de som uttryckt sig negativt om bögar stånd i större utsträckning än de som inte hade gjort det.
Den ska nog ha kritik Känns som ett beställningsjobb eller övertygad vänstermänniska. Men det handlar hur som helst inte om honofobi, för de gillar lesbisk porr. Utan snarare bögofobi om man nu vill sätta fobi, bakom allt man tycker människor inte ska få kritisera eller inte gilla, i brist på att kunna koppla även det till nazismen, som man ofta vill.

Men det är faktiskt så att många bögar faktiskt beter sig väldigt macho, även när de kommit ut. Läderbögarna. Så jag ser inte, att det bara som ett sätt att nödvändigtvis dölja det, även om man inte vill visa det öppet. utan att det är så de beter sig. Så om man förväxlar de med heteromän, får man även problem här, att bestämma det. Men det finns kanske även, ska vi ska kalla dem mjuka bögar, som även de gillar bögporr utan att ha kommit ut. Så frågan är faktiskt vem som är vem.
Citera
2026-01-30, 13:30
Medlem
Många verkar klassa alla bögar som feminina och att då bli raggad på av en bög är som att man blir kallad tjej.
De blir förolämpade av att de upplever sin manlighet ifrågasatt.
Citera
2026-01-30, 13:32
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Den ska nog ha kritik Känns som ett beställningsjobb eller övertygad vänstermänniska. Men det handlar hur som helst inte om honofobi, för de gillar lesbisk porr. Utan snarare bögofobi om man nu vill sätta fobi, bakom allt man tycker människor inte ska få kritisera eller inte gilla, i brist på att kunna koppla även det till nazismen, som man ofta vill.

Men det är faktiskt så att många bögar faktiskt beter sig väldigt macho, även när de kommit ut. Läderbögarna. Så jag ser inte, att det bara som ett sätt att nödvändigtvis dölja det, även om man inte vill visa det öppet. utan att det är så de beter sig. Så om man förväxlar de med heteromän, får man även problem här, att bestämma det. Men det finns kanske även, ska vi ska kalla dem mjuka bögar, som även de gillar bögporr utan att ha kommit ut. Så frågan är faktiskt vem som är vem.
Ja, det kan vara ett "beställningsjobb" men det är svårt att fejka de resultaten. Kritiken som framkommit har vad jag kan läsa mig till mest handlat om metoden och att man kan få stånd av andra anledningar än att man är sexuellt upphetsad. Men det är svårt att snacka bort att de som uttryckte sig mest negativt om bögar fick stånd i större utsträckning när de tittade på bögporr än de som inte uttryckt sig negativt.

Notera att alla i testet sade sig vara heterosexuella.

Men det är väl rätt logiskt, har man så starka känslor om bögar så ligger det nog något annat bakom det. Om man bara inte är bög själv så skiter man väl i om någon annan är bög. Det är väl upp till dem.
Citera
2026-01-30, 13:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, det kan vara ett "beställningsjobb" men det är svårt att fejka de resultaten. Kritiken som framkommit har vad jag kan läsa mig till mest handlat om metoden och att man kan få stånd av andra anledningar än att man är sexuellt upphetsad. Men det är svårt att snacka bort att de som uttryckte sig mest negativt om bögar fick stånd i större utsträckning när de tittade på bögporr än de som inte uttryckt sig negativt.

Notera att alla i testet sade sig vara heterosexuella.

Men det är väl rätt logiskt, har man så starka känslor om bögar så ligger det nog något annat bakom det. Om man bara inte är bög själv så skiter man väl i om någon annan är bög. Det är väl upp till dem.
Precis, har man så stark känslor om de som inte gillar bögar, så ligger det nog något annat bakom.
Citera
2026-01-30, 13:36
Medlem
Citat:

Vi människor är komplicerade om du inte har upptänkt det än och att lesbiska avskyr män som stöter på dem får du visa en källa på eller känner du många lesbiska som har sagt det till dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in