2026-01-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vet inte vad du menar nu. Neutroner är förstås inte bundna på det viset i sig själva att de inte kan gå igenom massa, men det kanske var så du menade och då neutroner i motsats till atomer?

För du menar väl inte att "neutroner är på ett vis än andra atomer"? En neutron är ju ingen atom.

Intresserad på riktigt av vad du menar, därför att det kan vara något jag inte känner till. Länka gärna till mer info!

Intressant svar tror du har fel.
Citera
2026-01-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Fast dna är inte ettor och nollor.

Du har rätt, det är ännu mer komplicerat, istället för enbart två lägen så finns det fyra lägen:
A, C, G, T.

Citat:
Nja halvsanning säger inte att du har helt fel men Assembly är lite mer komplicerat än så återigen har inget med DNA att göra.

Hur menar du att: "Assembly är lite mer komplicerat än så"?
Citera
2026-01-29, 21:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Nej jag frågar om ordbajsa bibelverser tillför något?
Hur ska man framföra det Jesus ville säga dig då?

Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma. — Matteus 24:14
Citera
2026-01-29, 21:06
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Fast dna är inte ettor och nollor.
DNA är fyra bokstäver och är tydligen riktigt nära assembly.

Citat:
Nja halvsanning säger inte att du har helt fel men Assembly är lite mer komplicerat än så återigen har inget med DNA att göra.
Det han säger stämmer till 100%
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ordet "Gud" förklara ju rimligen ingenting. Du menar att du tror på skapelseberättelsen rakt av, seriöst?
Inte rakt av, det är en metafor. Jag tror att gud skapade allt, men jag avstår från att säga exakt hur, då det i så fall skulle handla mer om att gissa.
Citera
2026-01-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du har rätt, det är ännu mer komplicerat, istället för enbart två lägen så finns det fyra lägen:
A, C, G, T.

Hur menar du att: "Assembly är lite mer komplicerat än så"?

Nja inte riktigt du har inte bara en kromosom och inte bara en cell heller.

https://www.freecodecamp.org/news/learn-assembly-language-programming-with-arm/

Jättebra guide om du vill lära dig Assembly
Citera
2026-01-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur ska man framföra det Jesus ville säga dig då?

Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma. — Matteus 24:14

Fast vi pratar inte om det här vi pratar om ateism och kristendom... Du har sagt att du inte tror på religion så du är alltså ateist...
Citera
2026-01-29, 21:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Fast vi pratar inte om det här vi pratar om ateism och kristendom... Du har sagt att du inte tror på religion så du är alltså ateist...
Nej jag tror på Jesus men vår värld styrs av Satan.
Citera
2026-01-29, 21:12
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Han säger att han tror på jesus men säger ändå att han inte är kristen och inte gillar religion. Jag förstår det inte riktigt, jag tror han är förvirrad.
Citera
2026-01-29, 21:13
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Om det är forskare som kommit med evolutionsteorin så måste de väl säga att det är en vetenskaplig teori vad ska de annars kalla det? Du kanske inte säger att det är fakta men väldigt många Präster gör ju det
Det finns också präster som tror att alla religioner är sanna, eller präster som är ok med homoäktenskap, eller präster som rakt av våldtar småpojkar. Jag bryr mig inte ett dugg om vad prästerna har för åsikt, det var präster med hjälp av romarna som dömde Jesus till döden. Dessutom finns det även vetenskapsmän som inte tror på evolution.
Citera
2026-01-29, 21:15
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Bryr mig inte om mod bannar mig för livet börjar tröttna helt nu.

Ska vi bara shitposta massa biologer nu eller vad är grejen får jag bonuspoäng om jag postar en bild på min fot?
Jag försöker bevisa att det finns biologer som håller med mig i min analys av DNA. Det är ju andra som säger emot och tvingar mig att skriva biologer som instämmer.
Citera
2026-01-29, 21:16
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Han säger att han tror på jesus men säger ändå att han inte är kristen och inte gillar religion. Jag förstår det inte riktigt, jag tror han är förvirrad.
Varför skulle jag inte tro på Jesus? Varför skulle jag tro på präster eller människor som bara vill hävda sig?
Citera
2026-01-29, 21:19
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Varför skulle jag inte tro på Jesus? Varför skulle jag tro på präster eller människor som bara vill hävda sig?
Det behöver du inte, men tror du på jesus så är du kristen och religiös, och din ovilja att acceptera detta är bara någon typ av psykologisk låsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in