2026-01-29, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om Katja nämnde "viltolycka" tror jag bärgaren ringer polisen eftersom viltolyckor måste hanteras. Hade råttan blivit skadad hade polisen varit tvungen att börja eftersök i terrängen för att avliva den till exempel.

När vi ringde in den senaste viltolyckan, så fick tel från polisen till den kommunala viltvårdaren. Vi ringde honom och han bad oss märka var vi senast hade sätt djuret. Sen åkte vi iväg. Han ringde senare upp oss och talade om att hade hittat djuret.
Citera
2026-01-29, 19:00
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Herregud vilket dumt relativiserande som folk kommer med i kommentarsfältet under Riks inslag om detta på Instagram.

Jag har hellre en politiker som blir stoppad i trafik än som ljuger dagligen

Mycket värre med människor som klär ut sig till katt än detta

Många fler kloka kommentarer än dumma kommentarer ska tilläggas men vissa klarar inte av att någon i deras favoritparti gör något fel och försvarar denne med näbbar och klor.

Folk sitter i andra trådar och försvarar att folk mördas på öppen gata för att de stödjer fel parti, så det kan jag tro på.

Har aldrig besökt Riks kommentarsfält, vill inte skada min hjärna så hårt. Det räcker med Youtube och Twitter om jag hatar mig själv extra mycket den dagen.
Citera
2026-01-29, 19:01
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är bara en domstol som kan avsätta en ledamot. Det måste var för ett brott som har 2 år eller mer i straffskalan och personen måste vara uppenbarligen opassande för rollen. Vid domslutet skriver man in att personen ska avsättas som riksdagsledamot.

Fast i slutänden krävs det väl också en riksdagsmajoritet för att formellt avsätta ledamoten? Eller är det talmannens beslut?
Citera
2026-01-29, 19:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
bästa med detta är vice partiledarens uttalande:

"partiledare Henrik Vinge säger till SVT att han ser ”väldigt allvarligt” på beskedet och att hon inte kan företräda partiet om hon kört bil med narkotika i blodet."

sålänge man inte kör bil påverkad, knarka.

Ja det är ju själva bilkörandet det handlar om. Kokainet är så vanligt inom SD att ingen höjer på ögonbrynen för det.

Möjligen om Katja köper knark av Dödspatrullen eller Foxtrot.

Katja är faktiskt polis och då tror jag hon väljer "finare" kranar eller bara stjäl pulvret direkt från beslagsrummet som redan föreslagits här i tråden.
Citera
2026-01-29, 19:03
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Nej i lagens namn heter det drograttfylleri när droger är inblandad och rattfylleri när det gäller alkohol.
Kan du länka lagrum?
Citera
2026-01-29, 19:05
Medlem
Hahahaha, svär hon sitter och beställer "jappish" på sin lediga tid via Signal när hon fått dålig Abiat.

Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Och det här?
Hon jobbar hårdare än foxtrot!
Citera
2026-01-29, 19:05
Medlem
Har det kommit ut vilken typ av narkotika hon hade i blodet? Eller vad som fanns i påsen?
Citera
2026-01-29, 19:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När vi ringde in den senaste viltolyckan, så fick tel från polisen till den kommunala viltvårdaren. Vi ringde honom och han bad oss märka var vi senast hade sätt djuret. Sen åkte vi iväg. Han ringde senare upp oss och talade om att hade hittat djuret.

Ok. Men Katja kunde inte köra någonstans då hennes bil krockat med en stolpe.

Då kan det vara så att polisen kom förbi av en slump? Där finns nog ett frö till en konspirationsteori i alla fall?

Någon viltvårdare ringdes aldrig ut då polisen inte hittade några viltspår på platsen om jag fattar rätt?
Citera
2026-01-29, 19:07
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Fast i slutänden krävs det väl också en riksdagsmajoritet för att formellt avsätta ledamoten? Eller är det talmannens beslut?

Man kan inte avsätta en folkvald.
Citera
2026-01-29, 19:08
Medlem
jhww82s avatar
Borde hon inte åtalas och riskera fängelse? Vara både drogpåverkad samt onykter när man kör bil borde ju resultera i något mer allvarligt kan tyckas.

Likt en typisk knarkare skyller hon ifrån sig även om bevisen talar emot henne
Citera
2026-01-29, 19:08
Medlem
Vad är det för slödder som sitter i Sveriges rikstag??? Känns som det spårat ut.
Citera
2026-01-29, 19:09
Medlem
TarzansFarsas avatar
Om hon får en fällande dom (vilket hon kommer få) Så kan riksdagen rösta för att sparka ut henne ur riksdagen med 2/3 majoritet.

Dock kanske dom rödgröna väljer att inte göra det så tidöpartierna inte har majoritet i riksdagen fram tills valet. För åker hon ut ur riksdagen så kan SD plocka in en reserv som riksdagsledamot.

Och förhoppningsvis görs det ett exempel utav henne och att hon faktist får skaka galler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in