Citat:
Ursprungligen postat av
Ginger
Ja enligt den egna logiken är hon sponsrare av gängkriminalitet och en dum knarkare som ska behandlas illa.
Nu är hon ju just en gängkriminalitetssponsor iofs... i alla fall tills dess motsatsen är bevisad. Bäst för Katja är ju om hon tullat i beslagsrummet. I alla andra lägen "måste" hon ju berätta hur hon fått kolan och fått i sig den.
Men med tanke på Katjas kriminella beteende hittills (och nu pratar jag inte om bruket i sig) håller hon väl käften. För moral och etik lär ju inte gälla henne, henne (och hennes barn) är det ju bara synd om.
-Ungdomar på kalas som gjort samma som hon förutom rattfyllan då, de skall däremot sitta i häkte, förhöras burdust, dömas och finnas i livslånga register.
Narkotikapolitiken i Sverige, där man siktar in sig på brukare och drar alla berusningsmedel över en kam, samt narkotikalagstiftningen som är ointresserad av att lösa problem utan bara döma är åt helvete. Lägg på det livstids kölhalning genom offentlighetsprincip som missbrukas av komersiella aktörer som Ratsit...
Och: nej, jag varken brukar narkotika eller har någon annan dom än enstaka fortkörningar. Men jag har både empati och ett mått av pragmatism i huvudet. Min empati innefattar däremot inte Katja. Och i allmänhet inte SD, även om även blinda hönor hittar korn ibland.