2026-01-29, 13:43
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Ja enligt den egna logiken är hon sponsrare av gängkriminalitet och en dum knarkare som ska behandlas illa.

Nu är hon ju just en gängkriminalitetssponsor iofs... i alla fall tills dess motsatsen är bevisad. Bäst för Katja är ju om hon tullat i beslagsrummet. I alla andra lägen "måste" hon ju berätta hur hon fått kolan och fått i sig den.

Men med tanke på Katjas kriminella beteende hittills (och nu pratar jag inte om bruket i sig) håller hon väl käften. För moral och etik lär ju inte gälla henne, henne (och hennes barn) är det ju bara synd om.
-Ungdomar på kalas som gjort samma som hon förutom rattfyllan då, de skall däremot sitta i häkte, förhöras burdust, dömas och finnas i livslånga register.

Narkotikapolitiken i Sverige, där man siktar in sig på brukare och drar alla berusningsmedel över en kam, samt narkotikalagstiftningen som är ointresserad av att lösa problem utan bara döma är åt helvete. Lägg på det livstids kölhalning genom offentlighetsprincip som missbrukas av komersiella aktörer som Ratsit...

Och: nej, jag varken brukar narkotika eller har någon annan dom än enstaka fortkörningar. Men jag har både empati och ett mått av pragmatism i huvudet.
Citera
2026-01-29, 13:43
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du menar väl "karaktärssjälvmordet"?
Dagens bästa nya ord "karaktärssjälvmord".
Tack.
Citera
2026-01-29, 13:44
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Ja enligt den egna logiken är hon sponsrare av gängkriminalitet och en dum knarkare som ska behandlas illa.

Nu är hon ju just en gängkriminalitetssponsor iofs... i alla fall tills dess motsatsen är bevisad. Bäst för Katja är ju om hon tullat i beslagsrummet. I alla andra lägen "måste" hon ju berätta hur hon fått kolan och fått i sig den.

Men med tanke på Katjas kriminella beteende hittills (och nu pratar jag inte om bruket i sig) håller hon väl käften. För moral och etik lär ju inte gälla henne, henne (och hennes barn) är det ju bara synd om.
-Ungdomar på kalas som gjort samma som hon förutom rattfyllan då, de skall däremot sitta i häkte, förhöras burdust, dömas och finnas i livslånga register.

Narkotikapolitiken i Sverige, där man siktar in sig på brukare och drar alla berusningsmedel över en kam, samt narkotikalagstiftningen som är ointresserad av att lösa problem utan bara döma är åt helvete. Lägg på det livstids kölhalning genom offentlighetsprincip som missbrukas av komersiella aktörer som Ratsit...

Och: nej, jag varken brukar narkotika eller har någon annan dom än enstaka fortkörningar. Men jag har både empati och ett mått av pragmatism i huvudet. Min empati innefattar däremot inte Katja. Och i allmänhet inte SD, även om även blinda hönor hittar korn ibland.
Citera
Avstängd
Omg kolla hennes näsborre den är helt fucked ifrån för mycket koksande

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/ac4f3830-8370-4b8e-a6d1-faf1389d855f?fit=crop&format=auto&h=799&q=50&w=120 0&s=519afdf8d58482b6fe818d4802c46c2766b0e9ab
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Som Aftonbladet gottar sig i detta.. Men lilla notisen (stora rubriker i annan media) om S-toppar i ekohärva ska inte nämnas 😁

Katja ska dock ta konsekvenserna av detta, oacceptabelt med rattfylla och droger. Men är nån förvånad sen dom hitta spår av kokain på nästan varje toalett i riksdagshuset?
Om folk fattar hur vanligt det är, samma med prostitution-besök när folk är på tjänsteresor. Chansen att man ej känner nån som gjort/gör nåt av dessa måste vara 0 idag. Sorgligt.
Dagens whataboutism går till dig, AB toppade med sossarna igår och det finns en hel tråd om det.
Citera
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Hon tog kokain och det har nog Åkesson också råd med. Amfetamin är för pöbeln.

Ja. Kokain tar man väll enbart för det är höjden av lyx?
Amfetamin (speciellt crystal meth) slår ju Kokain i ALLA avseende
Citera
2026-01-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sojapojke
Skiter i hur vanligt det är. Hon hjälper till att stifta lagar som vi andra ska följa, snackar om hårdare straff för partyknarkare samtidigt som hon skiter i det själv. Hennes ord är alltså totalt ihåliga, vilket gör att allt hon säger inte är något av värde. Politiker är förtroendevalda, vilket bör vara helt förbrukat.
Vem hade det extremt dåliga omdömet att nominera och välja in henne i justitieutskottet av alla politiska utskott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Att du blir odräglig på en folköl är off-topic. 0,12 promille utgör inte rattfylla i Sverige. Det är narkotikan som är relevant här.

Detta är helt riktigt. Förväxlade i min iver det med 1,2 promille. Jag ber om ursäkt till Katja om hon läser detta.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sojapojke
Skiter i hur vanligt det är. Hon hjälper till att stifta lagar som vi andra ska följa, snackar om hårdare straff för partyknarkare samtidigt som hon skiter i det själv. Hennes ord är alltså totalt ihåliga, vilket gör att allt hon säger inte är något av värde. Politiker är förtroendevalda, vilket bör vara helt förbrukat.

Hon har ju även fått mötes arvode felaktigt utbetalt,
Som hon tydligen vägrar betala tbx ?

Fina förtroendevalda
Citera
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1440470

Lika bra men de kommer ändå behöva svara på medias frågor om KN.

Naturligtvis. Det kommer att bli två presskonferenser, så att det man vill gå ut med (i endera ärendet) inte drunknar i det andra. Mediahantering, grundkursen...

Sedan behöver man litet tid för att hantera KN:s obegåvade tilltag. Först skall man ha en fullständig pudel från Katja, sedan skall man ha bestämt vilka egna åtgärder man gör och ifall man landar i en Petzäll (politisk vilde, fortsatt bruk, ångest elände och tragiskt avslut) eller i en mer sansad avveckling, avbön och besked om rehabilitering, som fullföljs.

Men KN lär ju vara körd, politiskt och yrkesmässigt när detta nu till slut framkommit.
Citera
2026-01-29, 13:47
Medlem
Vad var det i påsen då?

2gram är väl normalgraden av Kokain och fängelse är på straffskalan ( om än det sällan döms ut)

Sen anser jag att alla borde få erbjudande om rehab precis som om man upptäcker alkoholproblem på arbetsplats.

Får hon jobba kvar som polis? För hon är väl bara tjänsteledig från den tjänsten?
Citera
2026-01-29, 13:47
Medlem
Trist att man inte ska få unna sig en helg med lite gruppsex och kola ute på Fågelbro utan att bli golad på av kollegor, vad hände med kårandan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in