2026-01-29, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Hennes politiska karriär måste väl ändå vara över?

Hade jag blivit fångad med kokain på jobb så hade jag blivit utkastad med huvudet före på direkten.

Kan inte tänka mig att ett seriöst parti har kvar sånt här skräp.
Men det är ju SD vi talar om så hon kanske får något annat jobb inom partiet.
Citera
2026-01-29, 13:15
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Hur funkar det nu med ett återkallat körkort, måste hon visa att hon är ren och lär hon ta ett nytt körkortsprov, stackarn...
Beror på hur länge det är indraget, tror det är mer än 24 månader så behöver man ta om det.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Du hade säkerligen inte fått behålla lönen, vilket jag misstänker denna donnan får göra.

Helt galet om hon får sitta kvar.

Visar hur korrupt den svenska politiken är när politiker får bryta emot svenska lagarna hur som helst men ändå få ha ett inflytande inom den svenska politiken.
Citera
Bannlyst
Var det nån olycka inblandad lr hade hon bara maximal otur att bli stoppad i en trafikkontroll på Värmdö i mellandagarna?
Citera
2026-01-29, 13:16
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Men vilken loser hon är!

Representerar SD inom krimfrågor.
Är polis.
Är 50+ fyllda.

Då snortar hon "partydroger" langade av de hon vill bli av med.

Det är bara att ta sitt straff och acceptera att folkets dom kommer bli hårdare än samhällets.

Ett större stolpskott är svårt att finna!
Citera
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twodifferentscents
Det är en absolut gräns vid 0,2 promille. Men man kan även dömas för rattfylleri om man inte kan framföra fordonet på ett betryggande sätt, oavsett promillehalt. Eftersom hon kört i diket så kan hon teoretiskt dömas för rattfylleri även med 0,12 promille alkohol i blodet.

https://www.ikorkort.nu/vk_korkortsfraga_642.php
Eftersom hon hade 0,12 promille alkohol i blodet samt positivt provsvar gällande droger räknas detta som grovt rattfylleri.
Promillehalten i sig räknas inte som rattfylleri men sammantaget med positivt provsvar för drog hamnar det under rubriceringen "grovt rattfylleri"
Gällande påsen räknas troligen den mängden som "ringa"/eget bruk
Senast redigerad av 66610 2026-01-29 kl. 13:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Hennes politiska karriär måste väl ändå vara över?

Hade jag blivit fångad med kokain på jobb så hade jag blivit utkastad med huvudet före på direkten.
Ja det är väl en sak men det skulle förvåna mig om hon har sitt vanliga jobb kvar efter politiken.
Hon hade två karriärer, nu har hon ingen.
Hennes hantering av det hela är inte heller något en arbetsgivare låter sig imponeras av.
Får återgå till sin detektivbyrå, snoka fram grejer åt gängen.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Du hade säkerligen inte fått behålla lönen, vilket jag misstänker denna donnan får göra.
Hon lär nog sitta som arvoderad riksdagsledamot mandatperioden ut, bara 8 månader kvar -> 81 400kr x 8 = 651 200kr...
Citera
2026-01-29, 13:18
Avstängd
Nu förstår man varför de kokainpåsarna hittades inne i riksdagen….
Citera
2026-01-29, 13:19
Medlem
Twodifferentscentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twodifferentscents
Det är en absolut gräns vid 0,2 promille. Men man kan även dömas för rattfylleri om man inte kan framföra fordonet på ett betryggande sätt, oavsett promillehalt. Eftersom hon kört i diket så kan hon teoretiskt dömas för rattfylleri även med 0,12 promille alkohol i blodet.

https://www.ikorkort.nu/vk_korkortsfraga_642.php

Citat:
Ursprungligen postat av 66610
Eftersom hon hade 0,12 promille alkohol i blodet samt positivt provsvar gällande droger räknas detta som grovt rattfylleri.
Promillehalten i sig räknas inte som rattfylleri men sammantaget med positivt provsvar för drog hamnar det under rubriceringen "grovt rattfylleri"

Det kan nog absolut stämma. Men bara omständigheten att ha 0,12 promille oavsett narkotika i blodet och orsaka en olycka kan i sig själv också räcka för rattfylleri.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon lär nog sitta som arvoderad riksdagsledamot mandatperioden ut, bara 8 månader kvar -> 81 400kr x 8 = 651 200kr...

Fan, det är ju en hel flygresa till Genève.
Citera
Medlem
Citat:
Att hon förnekat brott när hon hela tiden vetat om att hon är skyldig är värre än själva brottet.
Och sen spela in ett försvarstal, in på psyket med henne och åklagaren.

Hon har väl aldrig riktigt förnekat det hela, utan kommit med vaga uttalanden typ "jag känner inte igen mig", "karaktärsmord" etc.
Hade hon själv varit övertygad om att hon var oskyldig kunde hon bara sagt att det här är fel jag var ren.
Men det gjorde hon aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in