2026-01-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Varför har hon inte drivit ärendet vidare, anmält soc etc?

Hon har överklagat till Kammarrätten som har accepterat soc utredning rakt av. Det går inte att komma längre.

Hon har gjort allt man kan göra och inte ens när UG börjar gräva i ärendet reagerar man utan gör en ny orosanmälan på Malins ofödde son. Malin, som är en vanlig svensk morsa och förskolelärare utan diagnoser eller missbruksproblematik.

Man kan inte föreställa sig vilket helvete det skulle vara för en nykter alkoholist att få rätt hos Örebro Kommun, om en sådan människa som Malin bli tillintetgjord.
Citera
2026-01-28, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Hon har överklagat till Kammarrätten som har accepterat soc utredning rakt av. Det går inte att komma längre.

Hon har gjort allt man kan göra och inte ens när UG börjar gräva i ärendet reagerar man utan gör en ny orosanmälan på Malins ofödde son. Malin, som är en vanlig svensk morsa och förskolelärare utan diagnoser eller missbruksproblematik.

Man kan inte föreställa sig vilket helvete det skulle vara för en nykter alkoholist att få rätt hos Örebro Kommun, om en sådan människa som Malin bli tillintetgjord.
Hon har ju flera psykiska problem, tex autism.
Det finns säkert något mer som hon inte talar om.
Citera
2026-01-28, 21:20
Medlem
bralesss avatar
Det här var ett så märkligt fall. Kan man som vårdgivare hitta på vilka diagnoser som helst och föra in i journaler? I detta fall IF?

Krävs väl utredningar innan man diagnostiserar hej vilt. Sjuksköterskan som skrev fel kring IF borde få ställas till svar på något vis. Känns mycket allvarligt.
Citera
2026-01-28, 21:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej det har hon inte. En psykolog har redan clearat henne.
Citera
2026-01-28, 21:22
Medlem
Citat:

Tyvärr tror jag det är precis så illa som det framställs i programmet. Man har gett sig fan på att sätta dit den där anorexikvinnan och dör hellre än erkänner att man hade fel.
Citera
2026-01-28, 21:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nej det har hon inte. En psykolog har redan clearat henne.
Att hon varit kontakt med psykologer hela sitt liv tyder på att hon inte är riktigt frisk.
Citera
2026-01-28, 21:24
Medlem
DanskeBankOfficials avatar
Är det bara jag som kände att det var något som saknades från UG? Både Malin och Gustav kändes lite efter, och socialen kan inte riktigt försvara sitt agerande pga sekretess.

Känns som att en hel del saker mer måste skett där på BB som inte står i journalerna.
Citera
2026-01-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanskeBankOfficial
Är det bara jag som kände att det var något som saknades från UG? Både Malin och Gustav kändes lite efter, och socialen kan inte riktigt försvara sitt agerande pga sekretess.

Känns som att en hel del saker mer måste skett där på BB som inte står i journalerna.

Om socialen hade varit stolta över sitt agerande hade de inte gömt sig som fega råttor så fort SVT ringer till dem.
Citera
2026-01-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Och de kuvade inkompetenta "cheferna" vill inte heller ställa upp på intervju...

Tänk om politikern de ringde upp hade sagt att -"Jo vi kommer ta med dessa inkompetenta svin ner till stora torget i Västerås där de offentligt får be om ursäkt innan de får sparken"...

Ja det är bedrövligt att ingen vill ta ansvar...
Varför kan de inte stå för det de gjort?
Citera
2026-01-28, 21:32
Medlem
Citat:

Det framkom tydligt vad som skett. Du verkar lite efter.
Citera
2026-01-28, 21:32
Avslutad
Citat:

Journalerna är inte under sekretess för Malin. UG är inte totala amatörer och har såklart gått igenom allt innan sändning med hennes tillåtelse. Chefen på soc vet att de gjort bort sig om han är lite insatt i fallet.

Min gissning är att de inte kommer omhänderta barn 2, sen stegvis backa angående barn 1 och låtsas som att det regnar. De har verkligen ingen ryggrad.
Citera
2026-01-28, 21:33
Medlem
FuckSwedens avatar
Jag hoppas att Malin jobbar svart och således inte betalar skatt till kommunen eller regionen, i händelse av att hon bor kvar där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in