2026-01-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Och alla är vi jävligt glada för det.

Det är bara pinsamt att höra alla som gnäller och snyftar och bölar i tråden om det förbannade bränslepriset det finns alltså fan 1000 saker som är betydligt viktigare än vad man betalar för bensin eller diesel.
Har man inte råd att tanka bilen får man skaffa cykel eller åka buss.
.
Kallas talepunkt, liksom vänstern tjatar om att Uffe har sänkt sin och högavlönades skatt.
Citera
2026-01-28, 17:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Nej såklart om man inte kan cykla får man ju ta bussen eller t-banan och annars får man väl testa på att ta ett arbete på närmare ort eller samåka?

Allt handlar inte hela tiden om att man ska sänka hela landet som Moderaterna vill bara för att vissa bönder ska kunna ha billigare bensin räkningar.
Jag ser hellre att pengarna läggs på sjukvård skola och pensionen än jag ser att pengarna ska gå till att bönder ska kunna tanka sin 240 billigt.

Förakt mot bönder ser ja. Du vet väl att om bönderna får dyrare transporter så blir det dyrare mat?

Citat:
Men vad säger du själv om liberalerna åker ut tycker du själv att liberalerna har varit ett värdigt parti det är det vi ska diskutera förstår du i den här tråden.

Jag och de flesta andra Sverigedemokrater hoppas ju på att L åker ur, och att dessa röster istället går till M, KD och SD. L har ju mest fått stödröster ändå från andra Tidö-partier, men nu är det förhoppningsvis slut med det. M + KD + SD egen majoritet vore bra.
Citera
2026-01-28, 17:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag läste idag att Liberalerna får 1,4% i opinionsmätning och därmed är man ännu längre ifrån 4% spärren.

För att dom blågula skall kunna regera även efter nästa val så behöver Liberalerna komma upp över 4%, men om dom inte gör det kan M, KD och SD komma upp på 50% tillsammans?
SD har i den senaste opinionsmätningen drygt 20% och Moderaterna cirka 19%. Dessa två politiska partier skulle kunna få ihop 42-43% tillsammans, men då måste KD få 8-10%.

Är det möjligt eller kan dom rödgröna redan nu sätta champagnen på kylning?
Varför vill svenska folket ha tillbaka dom rödgröna? Saknar man kaoset? Vill människor betala 30-35 kr för en liter bensin när dom kör bil? Vill människor förlita sig på vinden när det gäller elen?
Vill människor att Sverige skall gå tillbaka till samma migrationspolitik som år 2015?

Det är över åtta månader kvar till valet så att plocka dessa procent som behövs för högern är inte omöjligt och som jag skrivit i många liknande trådar, hur fan ska S och de andra på vänstersidan få ihop en fungerande regering med tanke på stridigheterna som finns.
Ingen vill ha V med i en regering, MP kommer inte sitta i en regering som bygger kärnkraftverk, Alla utom S vill ha mer invandring och mycket mer.
Citera
2026-01-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Jag och de flesta andra Sverigedemokrater hoppas ju på att L åker ur, och att dessa röster istället går till M, KD och SD. L har ju mest fått stödröster ändå från andra Tidö-partier, men nu är det förhoppningsvis slut med det. M + KD + SD egen majoritet vore bra.
Håller med, då blir det åka av, se denna valperiod som förspel....
Citera
2026-01-28, 18:00
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag läste idag att Liberalerna får 1,4% i opinionsmätning och därmed är man ännu längre ifrån 4% spärren.

För att dom blågula skall kunna regera även efter nästa val så behöver Liberalerna komma upp över 4%, men om dom inte gör det kan M, KD och SD komma upp på 50% tillsammans?
SD har i den senaste opinionsmätningen drygt 20% och Moderaterna cirka 19%. Dessa två politiska partier skulle kunna få ihop 42-43% tillsammans, men då måste KD få 8-10%.

Är det möjligt eller kan dom rödgröna redan nu sätta champagnen på kylning?
Varför vill svenska folket ha tillbaka dom rödgröna? Saknar man kaoset? Vill människor betala 30-35 kr för en liter bensin när dom kör bil? Vill människor förlita sig på vinden när det gäller elen?
Vill människor att Sverige skall gå tillbaka till samma migrationspolitik som år 2015?

Finns många dårar här på Flashback som hoppas att l ska åka ur samtidigt som de vill att SD ska få inflytande. Lycka till med det projektet.

För att det ska bli ett Tidö 2.0 krävs att L klarar spärren, själv kommer jag att rösta på något annat än M för första gången i mitt liv. Dvs det blir en stödröst på L för att ro iland Tidö 2.0..

Apropå svenska folket så är de till stora delar lågpannor som röstar på (S) med mössan i hand. Den dagliga lunken tänker de ..
Senast redigerad av machineman 2026-01-28 kl. 18:24.
Citera
2026-01-28, 18:06
Medlem
Visst har bränslepriserna gått ned, men sen då?
Det här är den värsta regeringen vi någonsin haft! Uffe med sitt gäng borde skickas till Sibirien!
Citera
2026-01-28, 18:08
Medlem
DeValeras avatar
Det blir mycket svårt att få ihop ett underlag på de tre partierna. Kräver nog i så fall att centern också faller ur.
Senast redigerad av DeValera 2026-01-28 kl. 18:11.
Citera
2026-01-28, 18:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Visst har bränslepriserna gått ned, men sen då?
Det här är den värsta regeringen vi någonsin haft! Uffe med sitt gäng borde skickas till Sibirien!

På vilket sätt skulle den nuvarande regering vara värre än de föregående? Har mycket svårt att se det. Miljöpartiets inverkan var en fullständig katastrof för Sverige och har orsakat landet enorma skador - skador som landet förmodligen aldrig klarar att återhämta sig från.
Citera
2026-01-28, 18:15
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Inget är såklart omöjligt men mycket, mycket osannolikt - inte ens med Liberalerna kommer de få av 50% av rösterna... För att den "blåa linjen" skulle få 50% eller över så krävs det att antingen V eller S, eller båda partierna gör bort sig något så kapitalt... Eller, att Tidölaget hittar helt prefekt och lanserar något revolutionerande som går hem hos väljarna - högst osannolikt, såklart... Samtidigt får inte Tidölaget eller SD göra bort sig stort, för då är det kört. Tyvärr sitter säkerligen S på en massa destruktiva skandaler som berör särskilt SD. Väljarna är tyvärr för dumma för att sålla i flödet och se det viktiga och det som är oväsentligheter, i det stora hela...

Tyvärr, kommer vi få ett regeringsskifte, med allra största sannolikhet.
Citera
2026-01-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Så kan det förhålla sig. Dock är ju samarbete med SD en ödesfråga för C. Precis som för L:s (kvarvarande) väljare är det ju två tydliga läger i partierna, vilket gör att man måste lämna besked om detta innan vallokalerna öppnas. Allt annat är ju bedrägeri.

Och som jag skrev tidigare, SD har ju sedan ett antal månader varit tydliga med att de ska sitta i regering efter valet 2026, inte agera stödparti en gång till. Då man varit extra tydlig med det, tror jag det är en av orsakerna att de växt till 25%, ökat några procent sista kvartalet. Och det finns inte en chans i hela Hälsingland att M, KD och SD får 50,1%, Sverige är inte där ännu, möjligen om ett par val.

Om ett par val ?? 😳
Det här är Ödesvalet. Sista chansen. För de som vill fortsätta leva i ett civilicerat samhälle. Nästnästa val. Då har de invandrades stora barnskaror blivit myndiga. Röstar alla V eller S. Så att deras stormamma och fruarna ska kunna stanna hemma med bidrag. Inte riskera tvingas ut i samhället för att arbeta. Ännu längre fram riskerar Sverige bli ett muslimskt kalifat med sharia. Vinner S detta val och lyckas bilda regering. Då riskerar Sverige att falla. Snabbt och hårt. Ner i botten på alla mätningar. Ihop med diverse andra "shitholecountries". För att det finns för få kvar som arbetar för skattad lön. För att korruption och våldskapital blir den rådande samhällsordningen.Och den kvinnliga befolkningen marginaliseras och fördrivs från det offentliga rummet. 😢
Citera
2026-01-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Om ett par val ?? 😳
Det här är Ödesvalet. Sista chansen. För de som vill fortsätta leva i ett civilicerat samhälle. Nästnästa val. Då har de invandrades stora barnskaror blivit myndiga. Röstar alla V eller S. Så att deras stormamma och fruarna ska kunna stanna hemma med bidrag. Inte riskera tvingas ut i samhället för att arbeta. Ännu längre fram riskerar Sverige bli ett muslimskt kalifat med sharia. Vinner S detta val och lyckas bilda regering. Då riskerar Sverige att falla. Snabbt och hårt. Ner i botten på alla mätningar. Ihop med diverse andra "shitholecountries". För att det finns för få kvar som arbetar för skattad lön. För att korruption och våldskapital blir den rådande samhällsordningen.Och den kvinnliga befolkningen marginaliseras och fördrivs från det offentliga rummet. 😢
Helt rätt, om grundlagsändring om medborgarskapet ska gå igenom behövs en till period, får inte glömma det.
Citera
2026-01-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Lita på att de 1.4% som nu i opinionsundersökningar säger att dom skulle rösta på L är den hårda kärnan av gamla folkpartister som säkerligen kommer rösta på L ändå no matter what.

Vi kan räkna dessa 1,4% av Tidörösterna som förlorade, och tyvärr även ytterligare 1% eller så, från folk som likförbannat skall stödrösta som dom alltid gjort innan.

2,5% borgerliga röster down the drain, är jag rädd. Vilken soppa det kommer att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in