2026-01-28, 17:09
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du kanske drömde en mardröm?
Man kan ju dagdrömma ibland.
Är du riktigt tokig som du verkar kanske du även drömmer otäcka mardrömmar och hör röster?
Det skulle ju förklara väldigt mycket.
Nej jag stod och lagade mat. På något sätt kände jag igen honom från YT-klippet som i en inre bild. Inom bråkdelen av en sekund pissade jag på mig och slog huvudet hårt i ett skåp när han förstod att jag bara var intresserad av Jesus. Det var inte för att jag blev rädd utan bara helt oväntat.
Citera
2026-01-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej jag stod och lagade mat. På något sätt kände jag igen honom från YT-klippet som i en inre bild. Inom bråkdelen av en sekund pissade jag på mig och slog huvudet hårt i ett skåp när han förstod att jag bara var intresserad av Jesus. Det var inte för att jag blev rädd utan bara helt oväntat.
Du har alltså indoktrinerat dig själv på Youtube? Så om Internet inte fanns då hade du varit ateist nu? Jag brukar inte moralisera över Internet, men det här känns ganska allvarligt
Citera
2026-01-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det där "argumentet" har använts MOT fattigt folk under århundranden för att de ska finna sig även i onödigt skit som elaka ställer till
"Du ska lyda överheten, du får belöningen i himlen".
Om detta ska vara sant så betyder det att "överheten" inte tror på kristendom.
Under medeltiden var kyrkan staten till stor del om jag förstått det rätt, och påven är ledaren för kyrkan.

Om din teori stämmer så måste det betyda att påven inte tror att kristendom är sant, och inte de högsta ledarna under honom heller.

Svårt att bevisa till 100% vad någon tror innerst inne, men det låter orimligt enligt mig.

1. Va?! Inte ett dugg logik i det svaret, så obegripligt att det är svårt att argumentera mot eftersom det är obegripligt

2. Det är ingen teori, till skillnad från bibeln är det FAKTA.
Vet du inte ens om att det varit mycket vanligt i historien att kyrkan stött även mycket orättvisa ledare MOT de fattiga?!
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
(Till annan)
Att leva i oändlighet?? Tänk om man tröttnar på och vill hoppa av? Ett riktigt helvete!
Fast jag tänker nog komma tillbaka som spöke och kolla om efterträdarna sköter sig
Citera
2026-01-28, 17:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du har alltså indoktrinerat dig själv på Youtube? Så om Internet inte fanns då hade du varit ateist nu? Jag brukar inte moralisera över Internet, men det här känns ganska allvarligt
Nej jag tittar mycket sällan på YT och jag har mött demoner förr. Du moraliserar inte din hycklare.
Citera
2026-01-28, 17:36
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
1. Va?! Inte ett dugg logik i det svaret, så obegripligt att det är svårt att argumentera mot eftersom det är obegripligt

Vet du inte ens om att det varit mycket vanligt i historien att kyrkan stött även mycket orättvisa ledare MOT de fattiga?!
Fast jag tänker nog komma tillbaka som spöke och kolla om efterträdarna sköter sig
Vad är 3. ?
Citera
2026-01-28, 17:39
Medlem
Citat:
Nej jag tittar mycket sällan på YT och jag har mött demoner förr. Du moraliserar inte din hycklare.
Nyss hade du känt av eller hört en demon men nu plötsligt ändrar du ditt "vittnesmål" till att du har "mött" en demon.

Det är ju väldigt uppenbart nu att du ljuger för effekt och uppmärksamhet.

Misstänkt syndrom: communal narcissist (look it up)
Citera
2026-01-28, 17:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

Låter bra
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-01-28 kl. 17:54.
Citera
2026-01-28, 17:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Nyss hade du känt av eller hört en demon men nu plötsligt ändrar du ditt "vittnesmål" till att du har "mött" en demon.

Det är ju väldigt uppenbart nu att du ljuger för effekt och uppmärksamhet.

Misstänkt syndrom: communal narcissist (look it up)
Jag har bara mött demoner i betydelsen "känt, hört". Tror jag.

Nej jag håller mig till sanningen medan du anklagar och smädar.
Citera
2026-01-28, 18:01
Medlem
Citat:
Jag har bara mött demoner i betydelsen "känt, hört". Tror jag.

Nej jag håller mig till sanningen medan du anklagar och smädar.
Att möta betyder att man visuellt ser någon. Om du möter en bekant i affären då har du inte bara "känt eller hört" personen, då såg du personen rent visuellt.

Du ljuger alltså när du tidigare påstod att du har "mött" en demon. Men jag förstår. Man måste ljuga för att tro på det du gör.
Citera
2026-01-28, 18:03
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Att möta betyder att man visuellt ser någon. Om du möter en bekant i affären då har du inte bara "känt eller hört" personen, då såg du personen rent visuellt.

Du ljuger alltså när du tidigare påstod att du har "mött" en demon. Men jag förstår. Man måste ljuga för att tro på det du gör.
Bra att du tillrättavisar honom. Att folk felanvänder begrepp på detta sätt, oacceptabelt. Ordning ska det vara.
Citera
2026-01-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Dessutom lyser ju bibeln om olämpliga levnadssätt och inte minst vittnar den ju om en småaktig gud som minst sagt skulle kunna tolkas som psykopat.

Ja Gud beskrivs ju i regel som bland annat allgod, vilket innebär att han är logiskt motbevisad om bibeln är Guds ord. Det går inte att vara allgod samtidigt som man förespråkar exempelvis slaveri och stening till döds för att arbeta på söndagar.
Såvida man håller med om att slaveri och stening inte har något med godhet att göra då vill säga.
Citera
2026-01-28, 18:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
A communal narcissist is an individual who pursues admiration and validates their superiority through seemingly altruistic, helpful, or saintly behavior. While they appear selfless, their actions are driven by a need for recognition as an exceptionally caring person. They often highlight their volunteering, charity work, or community leadership to gain validation, acting as "saviors" while often lacking empathy in personal relationships.
Stämmer verkligen inte in på mig. På vilket sätt kan man bli beundrad för att man blivit attackerad av en demon? Eller betraktas som överlägsen? Och på vilket sätt uppvisar jag ett till synes altruistiskt, hjälpsamt eller heligt beteende? Jag sysslar absolut inte med välgörenhet, men kom nu på att jag glömt att bidra med några hundra till Gaza.

Det enda jag gör är att vittna om sanningen och jag ville inte undanhålla flashback vad som så oväntat hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in