Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Den är från 0-talet, jag har lagt mer tid på det här än jag vill erkänna, det finns typ 20+ andra saker som placerar den där.
Koldateringen är 100% falsk, de vägrade ge ut all info, det tog typ 20 år och en advokat att få dom att göra det, när all information från dateringen kom ut till allmänheten kom det fram att de fått flera olika århundraden i varje resultat och tagit genomsnittet.
Påstår du utan data att backa upp påståendet med...
C-14 går inte att fuska med när tre olika analyser är entydiga att tyget kommer från 1200-1300-talen. Att det är spridning på resultaten beror på att C-14 halten i atmosfären skiftar, av flera olika anledningar, och att man tillämpar olika modeller för att ta hänsyn till dessa skiftningar. Skulle resultaten tolkas om med dagens modeller över atmosfärens C-14-koncentration så skulle osäkerheten sjunka. Inom några hundra år är rätt bra, det (mätosäkerheten) inbegriper inte eller överlappar inte med år noll.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Vad herr M. Antonaccis yrke är vet jag inte, men artikeln verkade ganska vetenskapligt detaljerad enligt mig och jag vet att det finns mängder med andra kärnfysiker som analyserat den och sagt att människor inte kan skapa något som detta ens med modern teknologi. Det är inte som att duken blivit studerad av 1 forskare utan säkert tusentals.
Nej, artikeln är svepande och tämligen trevande och kan i bästa fall ses som en hög arbetshypoteser. Vare sig du eller MA har någon bakgrund i kärnfysik eller kärnkemi, det har jag, jag föreslår att du börjar med att läsa några år kemi/fysik på högskolenivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Blodfläckarna från sudarium of oviedo stämmer till minsta detalj exakt med shroud of turin, och hos sudarium of oviedo har vi ägandebevis från 600-talet.
Om sudarium of oviedo kommer från Turinsvepningen så sänker det M. Antonaccis artikel fullständigt. Borde inte den utsatts för samma partikelstrålning och därmed fått samma tydliga ansiktsavtryck som Turinsvepningen?
Minsta detalj? Knappast, det tror man bara på om man är indoktrinerad.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Med NDEs så finns det bevis på att det är mer än något som händer i hjärnan, det är inte en idé.
Nej, jag har inte förnekat att det sker saker i hjärnan när hjärtat stanna. Det finns EEG mätningar som visar att det pågår febril aktivitet en kort period efter hjärtstopp. Men att det skulle vara något
bevis för kristendomen är idiotiskt att påstå.
Varför är utövare av organiserad vidskepelse alltid så okunniga?