2026-01-27, 21:58
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Haksabakovic tycks aldrig kunna få en längre period skadefri. Det försvinner lätt någon vecka här och där. Skadefri hade han varit vårt offensiva nav och vår viktigaste spelare, nu får han inte chansen.

Får vi vad betalade så sälj.

Jag känner lite så också. Skademinimering. Jag tror aldrig vi får ut ur honom det vi värvade honom för.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är det en position ni kommer behöva titta på ersättare, eller har ni ersättaren i laget redan?

Det svåra med Haksa är att det inte känns som att någon plats i vårt nya förmodade 4-4-2 är "hans" plats riktigt. Jag tror inte vi ersätter i nuläget iallafall. Vår trupp är lite för stor fortfarande för ett år utan Europa. Går cupen bra så kanske.
Citera
2026-01-27, 22:58
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Affären avblåst. Han verkar lika svår sälja som Manneh.

Finns någon konsensus kring varför Manneh inte går att sälja?

Jag har hört två spår:

-Agenten är en idiot som kommer med nya inspel precis innan affären ska stängas.

-I samband med läkarundersökning framkommer att biologiska åldern på spelaren är annan än vad som anges i passet.
Citera
2026-01-27, 23:11
Medlem
Walta sägs fortfarande träna som vanligt så han verkar bli kvar nu om det inte kommer någon desperat klubb nära deadline day. Unnar honom flytten om det blir så men känns som att det kan bli en väldig bonus för oss rent sportsligt. I dagsläget har vi hela den högfungerande höstelvan kvar samtidigt som vi värvat in ett gäng där bakom som är tilltänkta startspelare den dagen det säljs.
Citera
2026-01-28, 08:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Finns någon konsensus kring varför Manneh inte går att sälja?

Jag har hört två spår:

-Agenten är en idiot som kommer med nya inspel precis innan affären ska stängas.

-I samband med läkarundersökning framkommer att biologiska åldern på spelaren är annan än vad som anges i passet.

Skvallras från listerhåll om ett medfött hjärtfel.
Citera
2026-01-28, 08:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Är det en position ni kommer behöva titta på ersättare, eller har ni ersättaren i laget redan?

Vi väntar och se lite. Finns kvalité och talang i truppen, någon måste bara stiga fram.

Finns andra positioner som är mer akuta. Vi kan inte gå in i säsong med Johan Karlsson som enda skadefria högerbacken. Han är kass.
Citera
2026-01-28, 09:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/hammarby-uppges-ha-max-larsson-pa-sin-onskelista

Borde inte djurgården nämnas som en klubb som drar i honom? Fortsätter Steinke övertyga i träningsmatcherna så kan jag inte tänka mig att Bajens intresse är överdrivet stort.
Verkar som Bosse läser mina tips för nu är Max klar för Dif.

Finns i PM för fler värdefulla insikter.
Citera
2026-01-28, 10:34
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ja den var galen. 5 mål på 5 matcher va? Sätter perspektiv på Fillings 2 mål på 9 matcher.
Strumprullare som letade sig in, en i övrigt medioker spelare vilket visade sig snabbt. Men hajpen peakade högt!
Citera
2026-01-28, 10:36
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det var väl idioten Mats Olsson på Expressen.
Rajalakso hann ju också med att bli värsta divan under den korta tiden i rampljuset.

https://www.youtube.com/watch?v=BNMyP4rOjFA
Korrekt, Olsson hade sina stunder.
Citera
2026-01-28, 20:48
Medlem
skogsburkans avatar
MFF och B Kurtulus har varit överens sen ett tag men nu är även MFF och HBK överens.

Citera
2026-01-28, 21:26
Medlem
Tonyos avatar
Max Larsson officiellt klar för Dif. Ser tyvärr ut som en bra värvning. Ung och utvecklingsbar men har redan presterat i både Superettan och Allsvenskan. Svensk dessutom. Den trötte har nog gjort en bra deal här. Någon med koll på övergångssumman?
Citera
2026-01-28, 21:30
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Max Larsson officiellt klar för Dif. Ser tyvärr ut som en bra värvning. Ung och utvecklingsbar men har redan presterat i både Superettan och Allsvenskan. Svensk dessutom. Den trötte har nog gjort en bra deal här. Någon med koll på övergångssumman?

Ska man använda kukhuvudets logik var de en dålig värvning eftersom hans gamla tränare inte tog med han till Bajen.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Önsketänkande.

Hade det varit en bra spelare hade hans f d tränare argumenterat för saken.

Siltanen följde med medan Cissé stannade kvar i Finland. Rätt tydlig symbolik i detta.
Citera
2026-01-28, 21:37
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

5 miljoner satt på utgående avtal. BP krävde typ 20 mille för Zanden så förstår man taggade vidare direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in