2026-01-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Med tanke på ditt SD-hat och mans-hat och allmänna aggressions-nivå så tror vi andra tvärtom att det är en politisk Vänster-person som du som lappat till.

Jimmie är den enda politiker som tårtats. Av en judisk rabiat Vänster-tant som sedan fick fängelse och därefter röstade politikerna för hårdare straff om man genomför hat-brott mot våra folkvalda eftersom det försämrar vår demokrati. Våra politiker måste skyddas från Vänster-våld.

Nej, jag minns andra politiker som tårtats. Bosse Ringholm. Marit Paulsen. Leif Pagrotsky.
Citera
2026-01-27, 14:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Han har ramlat på fyllan men det var en vääldigt lång och inveklad förklaring han gav MSM. Lol

Det var min absolut första tanke också. Tanken på Mossad kom strax efter. Har inte riktigt följt JÅ/SD det senaste men att han skulle råka skada sig själv i hemmet så pass att han behöver sys PRECIS innan han ska till Israel för att tala på ett "förintelse"-väckelse-möte låter helt osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Snubblade på en Mossad-agent.

Så kan det mycket väl vara. Vore ju intressant att få höra varför.

Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Varför skulle Mossad attackera en av sina betjänter?

Vem mördade livvakten på Sagerska Palatset när Reinfeldt bodde där? Vem mördade överste Eriksson, chefen för KSI? Vem mördade SÄPO-chefen Bergenstrand? Vem mördade Palme? Vem mördade Hammarskjöld? Vem mördade Folke Bernadotte? Vem mördade Gustaf Adolf? Varför har HMK aldrig besökt Israel? Varför döpte kronprinsessan sin dotter till Estelle, som "råkar" vara samma namn om Folkes hustru? Food for thoughts.

Nä, mardrömmar. Säkert Sickan...

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Måste vara nåt fel på den där människan.

Varför säger han inte bara att han halkade i duschen istället för att säga att han hade mördrömmar och framstå som ett psykfall?

Oavsett om han trillat på fyllan, fått en tallrik slängd i huvudet, verkligen hade mardrömmar så är "halka i duschen" ett bättre svar. Dra till med en sådan här historia är lika trovärdigt som att säga att det kom ett lejon i huset och jag snubblade i trappsteget på väg att hämta geväret. Säger man en sådan här sak så kanske man vill signalera att det var i alla fall inte det här som hände...

Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Drar man en sådan lång och invecklad förklaring då ljuger man helt enkelt. Det kan nog alla föräldrar till tonårssöner skriva under på.

Han hade knappat tappat några poäng hos SD-klicken om han bara vara ärlig och sa att han ramlat på fyllan. Det hade nog tom gett pluspoäng.

+1
Citera
2026-01-27, 14:25
Medlem
Håller med! 99% säker på att han ramlat på fyllan, antingen alkohol eller sömntabletter!
Talar av viss egen erfarenhet...
Citera
2026-01-27, 14:32
Medlem
Flashshits avatar
Byt rubriksättning på tråden...
Citera
2026-01-27, 14:33
Medlem
Twitterturkens avatar
En herre vid namn Jack Daniels bröt sig in i Åkessons hem mitt i natten.
Citera
2026-01-27, 14:36
Avstängd
Comitiums avatar
Jag fick svar från ChatGPT:

"Det absolut vanligaste scenariot – både enligt akutmottagningar och idrottsmedicinska sammanställningar – är att man slår i ögonbrynet mot en hård kant. Det kan vara:
• en dörrkarm
• ett bordshörn"

Sedan följer en rad olika orsaker som kan leda till ögonbrynsskada.

Jimmies förklaring är alltså fullt trovärdig.

Det som bekymrar mig att han har mardrömmar om att han är förföljd. Fast det ÄR han ju förstås av illasinnade media m.fl. så det kanske inte så konstigt.

Och allt detta genomlider han för oss andra.

Heja Jimmie!

Citera
2026-01-27, 14:50
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hur vet du att han inte ljuger nu?
Det vet jag inte. Men du verkar ha glömt att du tyckte att han borde ljuga. Så om du själv inte tvekar om att han talar sanning, varför ska jag övertyga dig?
Citera
2026-01-27, 14:51
Medlem
Här kommer förstås ingen moderator springande och fixar rubriken och delar ut varning. Så förvånande.
Citera
2026-01-27, 15:09
Medlem
Att ramla och slå sig i en spegel är inte samma sak som att bli misshandlad i sitt egna hem. Vilket skämt och offermentalitet
Citera
2026-01-27, 15:10
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Det vet jag inte. Men du verkar ha glömt att du tyckte att han borde ljuga. Så om du själv inte tvekar om att han talar sanning, varför ska jag övertyga dig?
Om det var så att han talade sanning med att han drömde så skulle han definitivt ljuga, men det det betyder inte att jag tror att han talade sanning, och om det var en lögn så var det en bedrövligt dålig lögn.

Du behöver inte övertyga mig, men det var du som började skriva till mig.
Citera
2026-01-27, 15:27
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxoz
Skulle vilja se signalementet på den som jagade honom, hehe
Varsågod! Det var en aggressiv islamist!

Nu har Åkesson utvidgat sin gärningsmannabeskrivning för Expressen. Intressant redogörelse!
Citat:
Åkessons mardröm: Jagad av ”aggressiv islamist”

– Han var en man som kom från den här delen av världen. Han gillade inte vare sig svenskar, sverigedemokrater eller västerlänningar eller judar för den delen. Han var väldigt antisemitisk och han ropade saker jag inte förstod på ett utländskt språk men det var uppenbart att han var en väldigt aggressiv islamist av något slag, säger SD-ledaren till Expressen på plats i Jerusalem.

I drömmen skulle han kasta sig in i en buske för att komma undan.

– Det var ingen buske utan mitt sängbord och en spegel jag hoppade in i. Jag vaknade där och var alldeles blodig i ansiktet, säger Jimmie Åkesson.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/bilden-pa-akesson-efter-skadan-en-personlig-drom/
Citera
2026-01-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Mycket märklig händelse, bättre han inte sagt nåt om ramla i sömnen.

Lät helt absurt.

Tror på annan orsak än den officiella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in