2026-01-26, 21:28
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men du.....du bombar oss med en massa länkar. Låt bli det. Kom med några koncisa argument. Än så länge har vi inte sett något sådant.
Upp till bevis.
Flera hundratusen till flera miljoner såg en heliga maria uppenbarelse under flera års tid och tog bilder t.o.m. medans folk blev helade från allvarliga hälsoproblem. Allt dokumenterat.

Jesus begravningstyg studeras av världens bästa forskare och ingen har lyckats återskapa bilden på det. De säger att det behövs ett ljus starkare än vi kan producera med världens bästa teknik.
Bilden skapades genom ett övernaturligt ljusfenomen i samband med jesus återuppståndelse.

Du får väl ta och läsa det jag skickade, kom igen.
Och säg inte "bevisa det!", det var precis det jag gjorde med mina länkar, studier och dokumentation. Det är upp till dig att motbevisa nu.
Citera
2026-01-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Har du bevis för denna helt revolutionerande slutsats?

Ja det går ju inte att stoppa tiden. Det är bevis nog för mig. Oavsett om vi människor finns kvar eller inte på jorden, så kommer tiden att fortsätta flyta på. Samma sak om alla stjärnor i vårt solsystem skulle slockna. Tiden finns kvar ändå.
Citera
2026-01-26, 21:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Inte så mycket som skiljer din eller min tro. Du vill helst hitta något gudomligt bakom skapelsen. Jag väljer allting förutom själva kreationsbiten.

Och , varför skulle det spela någon som helst roll ? Blir du knäsvag kär i någon makt som skapat vårt universum och tackar "guden" varje dag ?, faller på knä av tacksamhet ? Nej, det gör du inte. Tackar du jesus för att han dött för våra synder , samma synder som någon hittat på att vi har fötts med. Tackar du Jesus för att din usla existens har hittat hem till trygghet och kärlek ? Känner du dig förlåten för att du tillber en träfigur på ett kors ? Nej, det gör du inte. Försök inte
Det gör inte jag heller fast universum och vår plats i den är lika vacker och unik utan att någon kan förklara den .
Definera först "gudomligt" så kan jag svara på om du har rätt i att jag vill hitta det du syftar på!

Sanningen spelar roll för mig. Ovanlig egenskap, jag vet.
Citera
2026-01-26, 21:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så.....Gud behagade uppenbara sig via 10 års studier......i vad då? Fornnordiska mytologin?
Har begripit mycket av fornnordisk mytologi och fått stor respekt för den, ja.
Citera
2026-01-26, 21:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFitzgerald99
Ja det går ju inte att stoppa tiden. Det är bevis nog för mig. Oavsett om vi människor finns kvar eller inte på jorden, så kommer tiden att fortsätta flyta på. Samma sak om alla stjärnor i vårt solsystem skulle slockna. Tiden finns kvar ändå.
Du har filosoferat. Ok
Citera
2026-01-26, 21:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Inte så mycket som skiljer din eller min tro. Du vill helst hitta något gudomligt bakom skapelsen. Jag väljer allting förutom själva kreationsbiten.

Och , varför skulle det spela någon som helst roll ? Blir du knäsvag kär i någon makt som skapat vårt universum och tackar "guden" varje dag ?, faller på knä av tacksamhet ? Nej, det gör du inte. Tackar du jesus för att han dött för våra synder , samma synder som någon hittat på att vi har fötts med. Tackar du Jesus för att din usla existens har hittat hem till trygghet och kärlek ? Känner du dig förlåten för att du tillber en träfigur på ett kors ? Nej, det gör du inte. Försök inte
Det gör inte jag heller fast universum och vår plats i den är lika vacker och unik utan att någon kan förklara den .
Jag gör allt detta! Det finns ingen som gud!
Citera
2026-01-26, 21:36
Medlem
Citat:
Du har filosoferat. Ok

Ja bättre att tänka själv. Sitt inte och leta på wikipedia. Där hittar du inga bevis.
Citera
2026-01-26, 21:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja bättre att tänka själv. Sitt inte och leta på wikipedia. Där hittar du inga bevis.
Jag finner din slutsats helt ologisk.

Tid är ett ord vi använder för att mäta förändringar, och det är bevisat att den också är beroende av händelser.

Du har tänkt dig fram till att det finns någonting
som pågår utan att någonting pågår. I den slutsatsen håller jag med dig. Tid är det dock inte.

Fasen, till och med på Paulus tid visste man att tid var växlingar, och ser jag till språkutvecklingen visste man det också årtusenden före honom.
Citera
2026-01-26, 21:44
Medlem
Citat:
Jag finner din slutsats helt ologisk.

Tid är ett ord vi använder för att mäta förändringar, och det är bevisat att den också är beroende av händelser.

Du har tänkt dig fram till att det finns någonting
som pågår utan att någonting pågår. I den slutsatsen håller jag med dig. Tid är det dock inte.

Fasen, till och med på Paulus tid visste man att tid var växlingar, och ser jag till språkutvecklingen visste man det också årtusenden före honom.

Som sagt, jag förstår att du tänker som du gör. Det här med evighet är svårt för våra mänskliga hjärnor att greppa.

Ja tid är bra för människan för att underlätta avstånd mellan olika händelser. Vi kan mäta tiden mellan ett 100-meters lopp. Detta betyder dock inte att tiden upphör att existera bara för att 100-metersloppet tar slut.
Citera
2026-01-26, 21:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Som sagt, jag förstår att du tänker som du gör. Det här med evighet är svårt för våra mänskliga hjärnor att greppa.

Ja tid är bra för människan för att underlätta avstånd mellan olika händelser. Vi kan mäta tiden mellan ett 100-meters lopp. Detta betyder dock inte att tiden upphör att existera bara för att 100-metersloppet tar slut.
Evighet är inte tid.
Citera
2026-01-26, 21:46
Medlem
Citat:
Evighet är inte tid.

Nej men tiden är evig )
Citera
2026-01-26, 21:48
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

Vår tid är endimensionell. Alltså en linje som går framåt med ett förut, nu och framtid.
Så som jag förstått det är tiden tvådimensionell (eller kanske ännu mer?) i himlen. Dvs. du kan göra flera saker samtidigt, och får aldrig slut på tid på samma sätt som här där du ibland behöver stressa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in