2025-09-01, 12:45
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Kan det vara gruppen triple & touch du tänker på?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Triple_%26_Touch

Det stämmer bra!
Någon gång i mitten av 80-talet befann jag mig på en krog någonstans på Avenyn i Göteborg.

Plötsligt dyker Triple & Touch upp från ingenstans och de var helt okända för mig. Vid den tidpunkten var de nog enbart kända som gatumusikanter i Götet.

De ville ha upp en kille och en tjej som ska "spela teater" till den sång de tänkte sjunga.

Jag ställde upp hyfsat tankad och en blyg tjej kom också fram och jag är nästan säker på att låten de sjöng var "Kungens man" som börjar med Maria går på vägen...

Lite senare i sången sjöng de att kungen lurar ut henne i skogen och då fäller jag tjejen till golvet med ett krokben och lägger mig ovanpå henne och Lasse K skrattar så hysteriskt att de kommer av sig helt...

Ett gammalt fylleminne från det glada 80-talet...
Senast redigerad av MrBubs 2025-09-01 kl. 12:51.
Citera
2025-09-01, 13:37
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Kyiam och Daviel!!!!??? Heter de verkligen så eller är det beteckningen på deras diagnoser?

Själv gammal gubbe kan jag inte klandra den gode Kronér för att han vill ligga med yngre damer, men det ser förvisso ut som om han måste göra rejäla uppoffringar för att få unna sig det nöjet.

Nja, de tvenne gossarne Kyiam & Daviel är inte hemma hos mamma under pappaveckorna. Det är då som gammelgäddan Kroner får njuta av fördelarna med kändisskapet, han slipper att dras med en jämnårig torr tant och får istället gänga en fräsch 30+ dam så länge han orkar .. antar att det inte är mer än 10 minuter.
Senast redigerad av Arne Bajse 2025-09-01 kl. 13:44.
Citera
2025-09-01, 13:52
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Det stämmer bra!
Någon gång i mitten av 80-talet befann jag mig på en krog någonstans på Avenyn i Göteborg.

Plötsligt dyker Triple & Touch upp från ingenstans och de var helt okända för mig. Vid den tidpunkten var de nog enbart kända som gatumusikanter i Götet.

De ville ha upp en kille och en tjej som ska "spela teater" till den sång de tänkte sjunga.

Jag ställde upp hyfsat tankad och en blyg tjej kom också fram och jag är nästan säker på att låten de sjöng var "Kungens man" som börjar med Maria går på vägen...

Lite senare i sången sjöng de att kungen lurar ut henne i skogen och då fäller jag tjejen till golvet med ett krokben och lägger mig ovanpå henne och Lasse K skrattar så hysteriskt att de kommer av sig helt...

Ett gammalt fylleminne från det glada 80-talet...
Tack för info och ett gyllene minne.
Citera
2025-09-01, 16:00
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Nja, de tvenne gossarne Kyiam & Daviel är inte hemma hos mamma under pappaveckorna. Det är då som gammelgäddan Kroner får njuta av fördelarna med kändisskapet, han slipper att dras med en jämnårig torr tant och får istället gänga en fräsch 30+ dam så länge han orkar .. antar att det inte är mer än 10 minuter.

Tack för informationen. Jag kan glatt unna honom hans tio minuters njutning med damen utan att behöva bli störd av sagda gossar.

Dock ifrågasätter jag huruvida någon som med berått mod kan döpa sin avkomma till Kyiam & Daviel verkligen är en sådan person som det går att stå ut med över huvud taget.
Citera
2025-09-01, 17:59
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Tack för informationen. Jag kan glatt unna honom hans tio minuters njutning med damen utan att behöva bli störd av sagda gossar.

Dock ifrågasätter jag huruvida någon som med berått mod kan döpa sin avkomma till Kyiam & Daviel verkligen är en sådan person som det går att stå ut med över huvud taget.

WT-folk som vill framhäva sig med märkliga namn, stackars barn.

Men är det verkligen hon som han gängar?
Det finns ju ett annat namn på hans adress.
Citera
2026-01-17, 13:57
Avslutad
Blev han tunnhårig i tidig ålder?
Citera
2026-01-17, 14:22
Avslutad
Klart som fan han har en fin kvinna nu som partner då han har 1 000 000 i årslön.
Citera
2026-01-17, 14:26
Medlem
bogerts avatar
Med tanke på Kronjuvelens MeToo-eskapader är det knappast en slump att de kallade sig "Triple & Touch"
Citera
2026-01-17, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Blev han tunnhårig i tidig ålder?

Han hade flint i 20-års-åldern
Citera
2026-01-25, 13:22
Medlem
Rikskrim08s avatar
I stjärnorna på slottet fick Lasse oemotsagt bre ut texten om att han var helt oskyldig till anklagelser under Metoo. Minnet är kort, vad var han anklagad för?
Citera
2026-01-25, 14:16
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
I stjärnorna på slottet fick Lasse oemotsagt bre ut texten om att han var helt oskyldig till anklagelser under Metoo. Minnet är kort, vad var han anklagad för?
Han var oskyldigt anklagad för att ha utnyttjat en praktikant eller liknande på SVT. Under #metoo så blev många oskyldigt anklagade av folk som ville ha uppmärksamhet.
Citera
2026-01-26, 20:33
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Han var oskyldigt anklagad för att ha utnyttjat en praktikant eller liknande på SVT. Under #metoo så blev många oskyldigt anklagade av folk som ville ha uppmärksamhet.

Hur framkom det att han var "oskyldigt anklagad"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in