2026-01-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Dermot har enligt uppgift erkänt brott efter en plågsam natt i häkte?

Och därefter har en omfattande manhunting och uthängning startat av media.

En uthängning vilken får Dumpens publicering av gäddor vilka groomar och stämmer träff med barn i sexuellt syfte att framstå som rent försynta.

Jämför också detta med Sture Bergvall vilken erkände massor av mord. Vilka visade sig vara hittepå under psykisk press.

Ett erkännande är inte värt ett skit innan dom fallit.

Jag hoppas att Dermot stämmer alla som hängt ut honom och hånat honom.

Sveriges lagar, feminister och media är ett dårhus. Dermot är välkommen tillbaka till Örebro.
Jag tror inte att Dermot kommer försöka driva något förtalsmål vare sig mot media eller privatpersoner. Och även om han skulle göra ett försök tror jag att han inte kommer att ha någon framgång med det.

Jämförelsen med Quick sedan är inte riktigt relevant. Dels är ju bevisen mot Dermot klart bättre än de var mot Quick. Men framförallt så är det ju två väldigt olika personer vi pratar om. Quick har ju någon uppenbar form av psykisk problematik och var väl vid tiden för erkännandena beroende av tunga mediciner. Dermot är väl fullt frisk och hade inte samma skäl att erkänna något han inte gjort, som den gode Quick. Lägg därtill att han inte en enda gång sedan han försvann från Sverige, sagt något om de erkännanden som han gjorde.
Citera
2026-01-26, 12:05
Medlem
henkesss avatar
Bara på FB kan folk försvara sexköp Men är vissa är väl så fula så dom måste köpa sex. I det här fallet så tror jag inte han kommer tillbaka till Sverige på ett tag.
Citera
2026-01-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempas
Tror du han bryr sej om han kommer tillbaka. Det ör ändå komiskt kul att han lyckades hålla sej undan.
Jag tror att han bryr sig.

Kändisar är ju ofta mer än oss andra dödliga, intresserade av andras åsikter om dem. Att gå från att vara en respekterad kändis till att vara en utskrattad, det tror jag inte det finns många kändisar som bryr sig noll om. Lägg därtill att han har tre barn i en hyfsat känslig ålder, tre barn som lär får höra en del om deras kåta farsa. Jag själv skulle må jävligt dåligt om mina ungar visste om mina besök på diverse salonger och dessutom blev påminda om dessa av deras kolleger, klasskamrater osv.

Sedan lär han ju knappast kunna jobba med så mycket saker i Sverige framöver. Dansgrejen han äger ihop med sitt ex gör han väl bäst i att bara vara passiv ägare för. En rörelse som f ö haft en minskad omsättning sedan hans intresse för tahiländska händer blev allmänt känt.
Citera
2026-01-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tror inte att Dermot kommer försöka driva något förtalsmål vare sig mot media eller privatpersoner. Och även om han skulle göra ett försök tror jag att han inte kommer att ha någon framgång med det.

Jämförelsen med Quick sedan är inte riktigt relevant. Dels är ju bevisen mot Dermot klart bättre än de var mot Quick. Men framförallt så är det ju två väldigt olika personer vi pratar om. Quick har ju någon uppenbar form av psykisk problematik och var väl vid tiden för erkännandena beroende av tunga mediciner. Dermot är väl fullt frisk och hade inte samma skäl att erkänna något han inte gjort, som den gode Quick. Lägg därtill att han inte en enda gång sedan han försvann från Sverige, sagt något om de erkännanden som han gjorde.

Men om man jämför med Ebba Busch så kan det bli ganska dyrt för Camilla Läckberg.
Citera
2026-01-26, 12:12
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:

Kändisar är ju ofta mer än oss andra dödliga, intresserade av andras åsikter om dem. Att gå från att vara en respekterad kändis till att vara en utskrattad, det tror jag inte det finns många kändisar som bryr sig noll om..
Varför inbillar du dig att han är utskrattad? Snarare tvärtom.
Citera
2026-01-26, 12:13
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Bara på FB kan folk försvara sexköp Men är vissa är väl så fula så dom måste köpa sex. I det här fallet så tror jag inte han kommer tillbaka till Sverige på ett tag.
Kanske det men man kan ju inte rå för om man är ful. Men det är absolut inget fel med att köpa sex. Den svenska sexköpslagen är löjlig och bör ignoreras.
Senast redigerad av llundberg57 2026-01-26 kl. 12:16.
Citera
2026-01-26, 12:14
Moderator
-Info-s avatar
Simon Häggström är inte glad över att Dermot Clemenger kom undan. Det var ett nederlag och sänder inga bra signaler, enligt Simon:

Citat:
Hans plan höll. Dermot Clemenger lyckades hålla sig undan svensk rättvisa och är nu en fri man. Kvar finns kvinnorna han köpt sex av.

– Det här sänder inga bra signaler, säger polisinspektör Simon Häggström vid prostitutionsgruppen i Stockholm.

– Det är klart att det blir ett nederlag – ett svek – för de kvinnor som samarbetar med oss och berättar om sina förövare, när brott preskriberas så här, säger Simon Häggström.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/bOn9pv/dermot-clemengers-plan-lyckades-ar-nu-en-fri-man
Citera
2026-01-26, 12:19
Avslutad
Dermot är och förblir en horknullare även om han nu inte blev dömd.
Jävla korkad som erkänner sen gömmer sig o springer som tönt han är.
Som om han skulle bli mer oskyldig nu
Haha
Citera
2026-01-26, 12:25
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Vad har en processrättslig princip med detta att göra?
Väldigt mycket. Ett erkännande i polisförhör är lika mycket värt som toapapper.
Citera
2026-01-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kanske är du och övriga ankdammen Sverige som har en ganska extrem och säregen syn på saken? För i Tyskland, Nederländerna, Belgien, Danmark, Schweiz, Österrike, Spanien, Portugal, Italien, Storbritannien samt större delen av Central- och Östeuropa är sexköp lagligt och inget som folk har moralpanik över. Hororna får t.o.m betala skatt.

Men det är väl som med cannabisförbudet. Som svensk är man ofta helt oförmögen att ta in att stora delar av omvärlden inte delar den här moraliska exceptionalismen.
Citera
2026-01-26, 12:33
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:

Kändisar är ju ofta mer än oss andra dödliga, intresserade av andras åsikter om dem. Att gå från att vara en respekterad kändis till att vara en utskrattad, det tror jag inte det finns många kändisar som bryr sig noll om. Lägg därtill att han har tre barn i en hyfsat känslig ålder, tre barn som lär får höra en del om deras kåta farsa. Jag själv skulle må jävligt dåligt om mina ungar visste om mina besök på diverse salonger och dessutom blev påminda om dessa av deras kolleger, klasskamrater osv.

Sedan lär han ju knappast kunna jobba med så mycket saker i Sverige framöver. Dansgrejen han äger ihop med sitt ex gör han väl bäst i att bara vara passiv ägare för. En rörelse som f ö haft en minskad omsättning sedan hans intresse för tahiländska händer blev allmänt känt.
Men snälla, inse nu att människor har fiskminne.

Vem pratar idag om gazakriget, kriget i Ukraina, de två kvinnomorden i julhelgen, Maduros kidnappning, Grönlandskrisen?

Allt försvinner väldigt snabbt i mediebruset. Detta kommer falla i glömska om en vecka.
Citera
2026-01-26, 12:33
Medlem
Grattis Dermot. Vi tar emot han på Segels torg nu på lördag med konfetti och champagne.
NU ÄR DET ÖVER. HURRA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in