2026-01-26, 10:42
Medlem
Har inte många villor kameror? dags att kolla dem
Citera
2026-01-26, 10:49
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Om en helt vanlig kvinna, utan uppenbar psykisk ohälsa bara försvinner hemifrån och den senaste som såg henne var maken, som också ringer polisen - då är det i regel att han har slagit ihjäl och gömt undan henne. Men visst, undantag finns.

Har du ramlat och slagit huvudet?

Det är 10-13 tjejer som blir mördade av sina män varje år. Hur många av dessa tror du gömmer kroppen och ringer polisen? 1? 2? Ska vi överdriva och säga hälften? 6 stycken?

Det är väldigt vanligt att människor som dör i suicid inte uppvisat några tecken* på psykisk ohälsa innan det händer. Det är runt 400 kvinnor som dör i suicid varje år. Om vi istället underdriver statistiken så kanske det är 10%, 40st som dör utan uppenbar psykisk ohälsa.

Då får vi att det är minst 567% större chans att det är suicid.

Stäng av dina truecrime dokumentärer på Netflix och kom tillbaka till verkligheten..

(* Tecken finns oftast men är svåra att se, allra svårast för de närmast)
Citera
2026-01-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Så måste det nästan vara, att någon har sett eller mött henne i Skoghall 23.30. Någon som känner eller känner igen henne från någonstans.

Även att hon bar en brun tjock tröja och eventuellt rödvita skidhandskar är också en ny uppgift. Tidigare stod det att hennes klädsel är okänt men bär ev. en svart hoodie från Peak Performance.

Det betyder att ett "vittne" har lämnat uppgiften till polisen.

Nej det ”betyder” det inte. Antagligen har mannen gått igenom hennes kläder och försökt se vad som är borta och således vad hon antagligen kan ha haft på sig.
Citera
2026-01-26, 10:59
Medlem
Min teori är följande, eftersom jag också fått till mig att hon mått psykiskt dåligt:

Mannen och/eller barnen upptäckte på morgonen att hon var borta. Efter några timmar ringer de polisen, eftersom hon inte har sin mobil med sig/inte är nåbar på telefonen. Mannen vet att hon mått dåligt och befarar det värsta - därav ingen brottsmisstanke, alternativt att hon tom lämnat avskedsbrev.

Polisen söker i närområdet, främst vid och i vattnet, för att de FÖRSTÅR/VET att hon antagligen tagit sitt liv. Antagligen har hundarna också fått upp vittring här.

Mannen skriver på Facebook att hans älskade fru är borta, och ber alla leta i skrymslen och vrår för att man inte vet om hon hängt sig någonstans eller kanske tagit tabletter och sen gått ut och irrat omkring och ramlat i tex ett dike etc.

MP blev inte inblandade direkt och har inte börjat leta efter henne än just för att mannen och polisen visste att det rör sig om självmord - det var således inte BRÅTTOM att hitta henne. Nu vill man dock bara ha svar på vart hon/kroppen är. Så nu kanske MP snart kommer bli inblandade.
Citera
2026-01-26, 11:01
Medlem
Fleavmoes avatar
Nya sök idag med helikopter över Hammarö.

Polisen får frågan om de har en teori om vad som hänt henne och svarar:

"Ingen som jag kan gå ut med till allmänheten."
Citera
2026-01-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe

= självmord. De ska antagligen leta efter kroppen över vattnet, på ställen där man inte når/kommer åt att leta vid fots. Och då kan de även se bättre än med drönare.
Citera
2026-01-26, 11:12
Medlem
zerocolas avatar
Jättetragisk historia hursomhelst, oavsett om hon hittas snart eller ej.
Hittas hon inte och snacket tar fart blir det tyvärr värre för de anhöriga av den anledningen också, förutom ovissheten.
Jag hoppas i alla fall att Hammaröborna behandlar de anhöriga på ett bra sätt. Bruksorter är annars relativt trångsynta, folk pratar och hittar på. Särskilt det att folk gärna vill att maken har gjort något fel eftersom han är den enda man kan skuldbelägga, eftersom kvinnan är den svaga som alla tycker synd om.
Man kan ju alltid hoppas på att hon gav sig av självmant och dyker upp på annan ort. Undrar hur snacket går på hennes jobb…
Citera
2026-01-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Antingen maken eller så har hon vänstrat på Löfbergs och fallit offer för en head of någonting-meningslös roll med psykopatiska drag som bragt henne om livet när hon velat avsluta relationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe

Vart exakt har du sett den kommentaren från Polisen? I artikeln på NWT finns inget sådant uttalande, däremot står det "I övrigt har ingenting i lägesbilden förändrats säger Gabriel Henning.

– Det har inte framkommit något nytt."
Citera
2026-01-26, 11:41
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking
Vart exakt har du sett den kommentaren från Polisen? I artikeln på NWT finns inget sådant uttalande, däremot står det "I övrigt har ingenting i lägesbilden förändrats säger Gabriel Henning.

– Det har inte framkommit något nytt."

I VF:

"Samtidigt kommer polisen fortsätta prata med boende i närheten och andra som kan tänkas ha sett något som har med kvinnans försvinnande att göra.

– Vi har en del personal som arbetar med det här och hanterar och följer upp alla eventuella tips som kommer in. Vi vill hitta kvinnan och få svar på vad som har hänt.

Har ni någon teori om vad som kan ha hänt kvinnan?

– Ingen som jag kan gå ut med till allmänheten."
Citera
2026-01-26, 11:43
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lgukng
MP blev inte inblandade direkt och har inte börjat leta efter henne än just för att mannen och polisen visste att det rör sig om självmord - det var således inte BRÅTTOM att hitta henne. Nu vill man dock bara ha svar på vart hon/kroppen är. Så nu kanske MP snart kommer bli inblandade.

Suicidhot/brev = fara för liv = AKUT!

Jag vet dock inte hur det ser ut med MP vid suicidärenden, när de blir inkopplade och vilka sökinsatser polisen vill genomföra innan MP kopplas in.
Citera
2026-01-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lgukng
Min teori är följande, eftersom jag också fått till mig att hon mått psykiskt dåligt:

Mannen och/eller barnen upptäckte på morgonen att hon var borta. Efter några timmar ringer de polisen, eftersom hon inte har sin mobil med sig/inte är nåbar på telefonen. Mannen vet att hon mått dåligt och befarar det värsta - därav ingen brottsmisstanke, alternativt att hon tom lämnat avskedsbrev.

Polisen söker i närområdet, främst vid och i vattnet, för att de FÖRSTÅR/VET att hon antagligen tagit sitt liv. Antagligen har hundarna också fått upp vittring här.

Mannen skriver på Facebook att hans älskade fru är borta, och ber alla leta i skrymslen och vrår för att man inte vet om hon hängt sig någonstans eller kanske tagit tabletter och sen gått ut och irrat omkring och ramlat i tex ett dike etc.

MP har lagt ut redan 2 dagar sen. Och hunderna har inte fått någon spår alls. Det är det som är mest konstigt!
Citera
2026-01-26, 11:48
Medlem
Fleavmoes avatar
Polishelikoptern flyger och cirkulerar runt centrala Karlstad nu. Längs älven.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-26 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in