2026-01-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Brev med kärleksbetygelser betyder inte så mycket i sådana här fall. Jag har själv upplevt flera självmordsförsök av en nära anhörig. Att skriva 'förlåt, jag älskar dig' till ett barn gör inte saken bättre.

Detta blir alldeles för paradoxalt för ett barn att förstå. Barnet tror inte att föräldern älskar det om föräldern ändå väljer att skiljas från det för alltid, på ett så tragiskt sätt. Ibland tror barnet att det har gjort något fel för att mamma eller pappa har försvunnit och då kan en livslång skuldkänsla uppstå. Barnet kan alltså uppfatta att det varit älskat av föräldern, men tro att något som det omedvetet ställt till med väger ännu tyngre för föräldern än föräldrakärleken. Barnet känner då att det inte är värt att bli älskat mer och ifrågasätter och tvivlar på sig själv.
Beklagar att du upplevt det du gjort med nära anhörig.

Om jag tänker mig in i att jag är ett barn, inte ett litet barn då så klart, men barn i den bemärkelsen att jag inte är vuxen, då hade jag nog velat ha något från den som lämnade mig kvar. Något som ändå bevisade kärleken. Jag vet inte, det är sjukt att ens tänka och spekulera i de termerna, men att lämnas kvar i total ovisshet måste vara värre tänker jag. Och skuldkänslorna finns nog hos alla som anhörig till någon som väljer att avsluta livet, oavsett.
Citera
2026-01-25, 21:47
Medlem
Fleavmoes avatar
Från MP:s hemsida:

"Klädsel vid försvinnandet är okänt, hon bär dock eventuellt en svart hoodie från Peak Performance, brun tjock tröja och eventuellt rödvita skidhandskar."

Kanske redan noterats här i tråden. Ursäkta onödig dubbelinfo i sådana fall.
Citera
2026-01-25, 22:05
Medlem
OBS. denna text kan vara stötande för vissa!

Sökte - P**nilla E**man föddes som pojke.
De som söker detta kommer se en bild - på "P**nilla" med just tatueringar. Facebook - vacker dag

Nja jag börjar tro det är någon som driver med oss ..
För det är samma text om kvinnan som är försvunnen.

Kan någon förklara detta för mig så att jag förstår.
Citera
2026-01-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Sov separat, har du fått veta varför och hur länge det varit så? Var de olyckliga tillsammans och ändå köpte huset 2022?
Sova separat är verkligen inte fel i ett äktenskap
I alla fall periodvis
Citera
2026-01-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Från MP:s hemsida:

"Klädsel vid försvinnandet är okänt, hon bär dock eventuellt en svart hoodie från Peak Performance, brun tjock tröja och eventuellt rödvita skidhandskar."

Kanske redan noterats här i tråden. Ursäkta onödig dubbelinfo i sådana fall.

Det har jag inte sett att vi noterat tidigare. Skidhandskar och två tröjor alltså? Rätt märkligt eller?
Citera
2026-01-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoinstruktoren
Så är det , J har nog en årslön runt 2 millar , P 800k så högavlönade bägge två.
Vad för yrkestitel på Löfbergs?
Citera
2026-01-25, 22:19
Medlem
Det står också att hon setts senast 23.30 i Skoghall på MP. Har det stått så hela tiden? Jag har bara sett 23.20 i hemmet tidigare?
Citera
2026-01-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad för yrkestitel på Löfbergs?

Head of category B2C enligt LinkedIn.
Citera
2026-01-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sova separat är verkligen inte fel i ett äktenskap
I alla fall periodvis
Det finns uppgifter tidigare i tråden att de hade problem, finns även uppgifter tidigare i tråden om hennes titel på Löfbergs, varsågod och läs
Citera
2026-01-25, 22:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowflake85
Det står också att hon setts senast 23.30 i Skoghall på MP. Har det stått så hela tiden? Jag har bara sett 23.20 i hemmet tidigare?
Det stämmer att det har stått 23.20 på både MP hemsida och MP Facebook. Tiden är framflyttad 10 minuter men kanske inte har så stor betydelse eftersom hon fortfarande är försvunnen.

Kan vara maken eller någon av sönerna som minns den exakta tiden när det gått några dagar - inget konstigt.
Citera
2026-01-25, 22:39
Medlem
Familjen verkar ha tillgång till en båt. Är Vänern frusen?
Citera
2026-01-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det stämmer att det har stått 23.20 på både MP hemsida och MP Facebook. Tiden är framflyttad 10 minuter men kanske inte har så stor betydelse eftersom hon fortfarande är försvunnen.

Kan vara maken eller någon av sönerna som minns den exakta tiden när det gått några dagar - inget konstigt.

Kan väl även vara att någon sett henne 10 min efter att hon gått hemifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in