2026-01-24, 23:52
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det otillgängligt
Svärt att tänka sig på en liten ö
Och anledning man går ut 23 tiden??

Hammarö är egentligen en halvö och känns som en välbärgad och självförsörjande del av Karlstad, med fina villor vid vattnet och en mer lantlig karaktär. All trafik till och från ön går genom Karlstad, och området ligger lite avsides utan genomfartstrafik. Det gör att Hammarö ofta glöms bort och har en lugn och skyddad atmosfär – vilket också gör det extra uppseendeväckande när något allvarligt händer där. Pappersbruket spelar dessutom en viktig roll för kommunens välstånd och möjligheten att finnas som egen kommun.

Men frågan gnager hos mig: Kanske bryr man sig inte alltid om varandra under ytan, trots de idylliska villorna och det lugna läget. Den ständiga jakten på status och de höga bostadspriserna skapar en tyst press. Just det här är något de anhöriga får bära nu. Det måste vara helt outhärdligt.
Citera
2026-01-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce.liquido
1. Jo hundarna bör hitta spåren om hon gått iväg. Det är det som är lite märkligt och lutar åt vattnet...Där behövs specialhundar som är vattentränade som i Kim Walls fall.
2. Beror på hur intresserad mannen är av fruns kläder. Hon kanske hade många jackor...troligtvis inte. Utan mer ett ointresse från maken.
3. Jag har fått till mig att makarna sov separat.
4. Under söndagen var hon som vanligt, inte nedstämd eller så när en bekant träffade henne.nä Dock kan hon vara duktig på att maska och inte visa utåt det som försiggår på insidan om det skulle vara suicid.

Sov separat, har du fått veta varför och hur länge det varit så? Var de olyckliga tillsammans och ändå köpte huset 2022?
Citera
2026-01-24, 23:56
Medlem
Var båda barn hemma och finns bilen/bilarna kvar?
Citera
2026-01-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Sov separat, har du fått veta varför och hur länge det varit så? Var de olyckliga tillsammans och ändå köpte huset 2022?
Kanske någon snarkar…kan vara så enkelt när man är 50+ 😜
Citera
2026-01-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockladmousse
Kanske någon snarkar…kan vara så enkelt när man är 50+ 😜

Ja faktiskt men ihop med uppgiften att hon var olycklig, psykisk ohälsa, spårlöst försvunnen och polisen inte har något att ens gå på..å så skilda sovrum…tanken kom automatiskt; kan psykisk ohälsa möjligtvis varit psykisk misshandel?
Citera
2026-01-25, 00:05
Medlem
Citat:

Jag känner inte familjen så det blir andra hands uppgifter bara så man ska väl ta det med en nypa salt kanske. Personen jag pratat med som är bekant med familjen berättade att det varit gräl mellan paret en tid som gjorde att dom inte delar säng sedan en kort tid tillbaka.

En del blir inte lyckligare av att köpa hus. Det kan till och med förvärra förhållandet för att det inte blev som man tänkt sig.
Citera
2026-01-25, 00:12
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Innan köpet av huset 2022 bodde familjen i Huddinge i 12 år. Pernilla började jobba på Löfbergs 2021 så jag gissar att flytten till Hammarö och köpet av nya huset har med hennes eller makens jobb att göra.

Jag har nämnt det tidigare, att hennes försvinnande KAN handla om jobbet eller det nya boendet. Hon kanske var tvungen att flytta p g a jobb och aldrig har trivts och kan inte göra något för att ändra på situationen.
Citera
2026-01-25, 00:13
Medlem
Jag tror tyvärr inte att hon längre är i livet.
Suicid, olyckshändelse, dråp eller mord?
Citera
2026-01-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce.liquido
Jag känner inte familjen så det blir andra hands uppgifter bara så man ska väl ta det med en nypa salt kanske. Personen jag pratat med som är bekant med familjen berättade att det varit gräl mellan paret en tid som gjorde att dom inte delar säng sedan en kort tid tillbaka.

En del blir inte lyckligare av att köpa hus. Det kan till och med förvärra förhållandet för att det inte blev som man tänkt sig.

Och jag undrar varför mannen inte är anhållen. Antingen har de kunnat avskriva honom helt eller så har de span på honom.
Undrar med som nån skrev, är alla bilar hemma, var alla i familjen hemma? Inte alls säkert att övriga vaknar pga att en bil startar.
Citera
2026-01-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Innan köpet av huset 2022 bodde familjen i Huddinge i 12 år. Pernilla började jobba på Löfbergs 2021 så jag gissar att flytten till Hammarö och köpet av nya huset har med hennes eller makens jobb att göra.

Jag har nämnt det tidigare, att hennes försvinnande KAN handla om jobbet eller det nya boendet. Hon kanske var tvungen att flytta p g a jobb och aldrig har trivts och kan inte göra något för att ändra på situationen.
Hon gick på gymnasiet i Filipstad (LinkedIn) så helt obekant är hon inte med Värmland
Citera
2026-01-25, 00:29
Medlem
Och nu är det många poliser, ambulanser och brandkår i Skoghalls kyrka.
Citera
2026-01-25, 00:32
Medlem
exoticspices avatar
Sökandet har fortsatt under lördagen.

– Men vi har inte heller i dag hittat några spår efter henne, säger Tomas Warberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in