2026-01-24, 18:39
Medlem
Chat gpt säger detta:Vid försvinnandet finns en möjlighet att hon bar en svart hoodie från Peak Performance, brun tjock tröja och eventuellt rödvita skidhandskar
Citera
2026-01-24, 18:52
Medlem
Kan hon ha alzheimers eller någon typ av demens - o därför vandrat ut under natten/morgonen?
Citera
2026-01-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Vi vet inte vilka som var hemma i huset när hon försvann. Bor en eller båda sönerna hemma? Sov de borta?

Nej, avskedsbrev behöver de inte informera om.

Karlstad ligger ju så nära för att pendla till studier, så är väl mest troligt att båda pojkarna bor hemma, det är väl oftast mest ekonomiskt att bo hemma i den åldern dessutom?
Men just det det att de uppgett att de inget hat att gå på, och inte misstänker brott, det tycker jag säger allt efter såhär många dagar, de borde väl utökat polisens befogenheter annars?
Citera
2026-01-24, 18:53
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Njae.... massor med skog är det ju inte och på Skoghall där hon försvann är det inte glest. Massor av vatten är det dock.
Jo det är glest. Jag har bott dör i 10 år.
Citera
2026-01-24, 18:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hammarö är inte Karlstad. Karlstad är inte pyttelitet. där finns ca 90000 invånare. Inte ens på Hammarö som har ca 17000 invånare känner alla alla. Känner du 17000 personer?

Kollar man på Merinfo bodde hon i Skoghall. Det klassas väl som en egen mindre ort? Sedan i ett större sammanhang del av Hammarö (Hammarö sedan en del av det stora Karlstad). I Skoghall är det nog under 1000 pers.
Citera
2026-01-24, 18:55
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Jo det är glest. Jag har bott dör i 10 år.

Jag har bott där av och till sedan 90-talet. Det är inte glest.
Citera
2026-01-24, 19:00
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kollar man på Merinfo bodde hon i Skoghall. Det klassas väl som en egen mindre ort? Sedan i ett större sammanhang del av Hammarö (Hammarö sedan en del av det stora Karlstad). I Skoghall är det nog under 1000 pers.
Det finns google nu för tiden. Googla slipper jag vara geografi lärare. Skoghall ligger på Hammarö.
Citera
2026-01-24, 19:01
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaspannan
I en grannkommun bor det en våldsam kvinnohatande psykopat som släpptes från fängelset för 1 månad sedan. Han har suttit inlåst en längre tid för att grovt ha misshandlat en kvinna flera gånger och utövat dödligt våld emot henne. Han har även misshandlat andra kvinnor och flickor men inte dömts för det. Han föredrar kvinnor i 40-50 års åldern och har ett sexmissbruk som involverat ofrivilligt sexuellt våld emot kvinnor. Han kan absolut vara oskyldig till detta men då han hatar kvinnor, utsatt kvinnor för grovt våld och bor i närheten så kan det ändå vara värt att nämna.

Var det en okänd kvinna han misshandlade och satt inne för, eller flickvän?
Citera
2026-01-24, 19:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Jag har bott där av och till sedan 90-talet. Det är inte glest.
Jo det är det. Vad fan jämför du med. Norra Norrland?
Citera
2026-01-24, 19:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det finns google nu för tiden. Googla slipper jag vara geografi lärare. Skoghall ligger på Hammarö.

Jo men Skoghall kommer liksom vara historiskt skild från Hammarö. De rika bodde på Hammarö men utanför Skoghall. Bo på Hammarö fint så länge det inte var Skoghall. Skoghall ska ju också gärna vilja skilts sig från detta med vad som betraktades som Hammarö.

Men var länge sedan man var i dessa trakter.... Saker ändras. Förr var Kronoparken ett getto. Idag verkar det ju vara ett fint område.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-01-24 kl. 19:13.
Citera
2026-01-24, 19:38
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Att det kallas ö är kanske något fel från första början. Om man tänker IKEA Karlstad. Från där mot Stockholm. Är det antingen upp på E18 eller till höger så kommer du till Skoghall och sedan vidare till större Hammarön. Det är mer en udde alltså.

Från Ikea Karlstad kan du exempelvis vika av E18 mot Skoghall på Hammarö via Skoghallsleden som förbinder Karlstad och Hammarö med en pyttebro.

Broar på flera ställen skapar förbindelser mellan kommunerna. Det är inte så du behöver ta färja eller åka flera hundra meter bro, utan mer ett skutt över älven så är du på Hammarö. Hammarö är som en udde ut i Vänern men räknas som en ö.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-24 kl. 19:43.
Citera
2026-01-24, 19:53
Medlem
Citat:

Nu har det blivit ett förfärligt tjafs om det är en ö eller inte. Kan vi släppa det. Har ju ingen bäring alls på fallet ifråga.

Som jag ser på det hela har vi tre möjliga scenarier.

1. Psykisk ohälsa, lämnade hemmet själv under natten och tog sitt liv. (Mest troligt)

2. Ihjälslagen av maken som sedan dumpat henne någonstans. I snitt 15 kvinnor dödas årligen av en närstående. (Mindre troligt).

3. Hon kunde inte sova och gick ut på en nattlig promenad och blev mördad av en random galning. Händer några få gånger per år, mycket ovanligt. (Minst och kanske inte alls troligt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in