2026-01-23, 12:49
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Jag tycker också att ni kan tacka ts för nyheten. Och skall bli skönt när x förbjuds och ersätts med w. Förresten ansiktserkänning är det ju på xhamster med och det funkar jättebra
Citera
2026-01-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer, om det är krav på att skylta med sitt riktiga namn osv, och därmed göra sig identifierbar, för hela världen, så är det ointressant,. Och det går inte att jämföra med t ex tidningar eller SVT och säga "jamen folk som skriver i tidningar och tidskrifter, eller som sitter i TV, de uppträder ju med sina riktiga namn" - de har i praktiken ett visst skydd genom att de är med i "the in-group", och dessutom från sina redaktioner.
Yes, och det är många som aldrig skulle våga framföra vissa åsikter i tidningen av risken att få sparken, svårt att få jobb, social stigma, sitta i tunga tidsödande, dyra rättsprocesser, eller bli paria för att man inte tycker "rätt"..
Citera
2026-01-23, 12:59
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Åh, vilken rörande idealism. 'Ingen ska kunna refusera åsikter!' :-)

Vi lever inte i en debattklubb, vi lever i en krigszon där den som har mest pengar och bäst jurister vinner. AIPAC och deras gelikar behöver inte censurera dig direkt, de köper bara din arbetsgivare, stämmer dig till konkurs eller ser till att du blir socialt utstött. Det kallas "lawfare",att använda rättssystemet för att tysta och krossa motståndare. Rent kriminella aktörer har det ännu enklare att "komma åt" de de vill om anonymitet saknas.

Att kräva öppenhet utan att garantera anonymitet är inte att försvara yttrandefriheten, det är att servera dissidenter på ett silverfat till bödeln. Det är inte bara omöjligt att uppnå, det är rent ut sagt dumdristigt att ens försöka. Vill du bli krossad? Nej, isfall håller du käften eller gömmer dig. Så riktigt yttrandefrihet finns tyvärr inte i praktiken utan anonymitet.

Tycker mig se det gamla vanliga antisemitiska kaninhålet Då ska du såklart inte regga dig någonstans

Finns det någon chans att du kan spara den här åsikten för en annan tråd, eller ? Typ med rubriken " Det är JUUUUUDARNAS FEL ALLTIHOP"
Citera
2026-01-23, 13:22
Medlem
Arcanes avatar
Borde faktiskt finnas rätt stor potential med en plattform med enbart verifierade användare. Har ju möjlighet att bli en kanal för företag, organisationer och personer som verkar i offentligheten. Är man seriös så kanske man inte vill kommunicera i en miljö där anonyma nazister, rasister, konspirationsteoretiker, sinnessjuka, påverkansoperatörer och AI-styrda botfarmar har fritt spelrum och svämmar över plattformen med inlägg.

Nu har jag svårt att se att det skulle utgöra ett problem eller ett ”hot mot yttrandefriheten” med en sådan plattform. Vill man shitposta anonymt finns det ju flera andra kanaler. Möjligtvis är det ett problem för de som anonymt vill sprida extrema åsikter och få andra att ta del av dem. Bara de redan frälsta är ju intresserade av en plattform där nästan enbart dessa publicerar inlägg. Det krävs att det finns några på plattformen som en större allmänhet är intresserade av att följa för att deras inlägg ska kunna få spridning utanför den egna kretsen.
Citera
2026-01-23, 13:26
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Borde faktiskt finnas rätt stor potential med en plattform med enbart verifierade användare. Har ju möjlighet att bli en kanal för företag, organisationer och personer som verkar i offentligheten. Är man seriös så kanske man inte vill kommunicera i en miljö där anonyma nazister, rasister, konspirationsteoretiker, sinnessjuka, påverkansoperatörer och AI-styrda botfarmar har fritt spelrum och svämmar över plattformen med inlägg.

Nu har jag svårt att se att det skulle utgöra ett problem eller ett ”hot mot yttrandefriheten” med en sådan plattform. Vill man shitposta anonymt finns det ju flera andra kanaler. Möjligtvis är det ett problem för de som anonymt vill sprida extrema åsikter och få andra att ta del av dem. Bara de redan frälsta är ju intresserade av en plattform där nästan enbart dessa publicerar inlägg. Det krävs att det finns några på plattformen som en större allmänhet är intresserade av att följa för att deras inlägg ska kunna få spridning utanför den egna kretsen.
LinkedIn finns ju. Och den sidan används i allt större utsträckning som ett socialt medium läste jag någonstans. Jag tycker att det är världens tråkigaste forum och om det dyker upp något liknande får det vara för min del.
Citera
2026-01-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Tycker mig se det gamla vanliga antisemitiska kaninhålet Då ska du såklart inte regga dig någonstans

Finns det någon chans att du kan spara den här åsikten för en annan tråd, eller ? Typ med rubriken " Det är JUUUUUDARNAS FEL ALLTIHOP"
Det var ett exempel bara. Judar, Muslimer, diskussion om Kina, Iran, Ryssland, sexdockor som "liknar" barn, vad man tycker om transor, bögar,samtyckeslagar osv. osv.. Inte bara Judiska organisationer som är kraftfullt organiserade att jaga oliktänkare.
Citera
2026-01-23, 13:55
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
LinkedIn finns ju. Och den sidan används i allt större utsträckning som ett socialt medium läste jag någonstans. Jag tycker att det är världens tråkigaste forum och om det dyker upp något liknande får det vara för min del.
Tycker man det är kul och givande att läsa och diskutera inlägg av typen ”När ska folk fatta att Juden är roten till allt ont och måste krossas?” så finns det ju betydligt roligare plattformar än just LinkedIn att vara på det håller jag med om.
Citera
2026-01-23, 16:30
Medlem
Ändå skönt att bli av med alla idioter klimatförnekare israellovers och rasister vuxna människor inom eu helt enkelt
Citera
2026-01-23, 16:37
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det var ett exempel bara. Judar, Muslimer, diskussion om Kina, Iran, Ryssland, sexdockor som "liknar" barn, vad man tycker om transor, bögar,samtyckeslagar osv. osv.. Inte bara Judiska organisationer som är kraftfullt organiserade att jaga oliktänkare.

Det var precis vad jag menade. Är du en småpervers typ som dessutom har starka åsikter om etniska grupperingar så gör du bäst att gömma dig anonymt. Det finns inget annat sätt. Det borde ju vara helt klart.

Du får helt enkelt skydda dig ordentligt från judiska organisationer och alla nedriga försök att komma åt dig och dina homies.Stackars dig.
Senast redigerad av Upplyften 2026-01-23 kl. 16:48.
Citera
2026-01-23, 16:43
Medlem
nerdnerds avatar
Vi måste helt enkelt bli mindre beroende av de amerikanska tech-jättarna, och hela det allt mer opålitliga USA.

W är en del i detta. X ledd av Musk är ju helt galet.

Även molntjänster går att ersätta med annat än GCP, Azure, AWS, om vi bara vill och sätter igång.

Windows kan ersättas med Linux, osv.

USA förtjänar inte längre den ledarroll de haft.

För frihetens skull, dvs frihet från godtyckliga amerikanska ingripanden, välj bort amerikanskt, iaf tills det att fältet är mer utjämnat.
Citera
2026-01-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vi måste helt enkelt bli mindre beroende av de amerikanska tech-jättarna, och hela det allt mer opålitliga USA.

Även molntjänster går att ersätta med annat än GCP, Azure, AWS, om vi bara vill och sätter igång.

För frihetens skull, dvs frihet från godtyckliga amerikanska ingripanden, välj bort amerikanskt, iaf tills det att fältet är mer utjämnat.
Kommer böi fantastiskt däg jag kommer bli inkallad som den vuxne i rummet. Tacka mig för trådstarten ni på flashback fick ju infon tack vare oss här nere. Det bästa är att eu kommer slänga ut x och ersätta med en plattform där kilmatförnekarna inte har en plats längre. Fantastiskt skö t.
Citera
2026-01-23, 18:58
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd

Vilka techjättar är du beroende av? Hur kommer W att befria oss från detta "beroende"? Jag kommer att fortsätta att använda X för att informera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in