Citat:
Ursprungligen postat av
subarumannen
hej,
jag är född och uppvuxen i vasa,finland och har svenska som modersmål och jobbar som sjöman (4/4 rotation)
och funderar att flytta norrut dels pga att vintrarna hemma i vasa har blivit betydligt sämre här än då jag växte upp varit väldigt snö fattigt här dom senaste vintrarna förutom några undantag. och jag älskar vintern köra snöskoter och skida och sådant. men jag älskar också skärgården som vi har i hemma i vasa. därför tror jag luleå skulle vara ett bra alternativ då vi inte i finland har någon mera norrut än vasa med skärgård, och svenska är mitt modersmål så språket är inget problem.
jobbar som sjöman och är ledig 4veckor åt gången och börjar bli less att gå runt här på vintrarna utan att kunna göra några ordentliga vinter aktiviteter. sommrarna hemma älskar jag men dom är korta och jag är borta halva tiden resten av året då jag är hemma på ledigt blir jag snabbt utråkad. hur är det att bo i luleå ? där är det ju både bra vinter och skärgård. jag är en frilufts person och tror norrland skulle passa mig perfekt men vill fortfarande ha nära till staden.
Är en jävla massa komunister och samer där så flytta till Skellefteå istället dessutom bättre hockeylag