2026-01-23, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Kanske fanns en slags standard för torp och gårdshus runt sekelskiftet.
Eftersom det inte fanns el till uppvärmning osv förr så var det i stort skorstenen som avgjorde hur man byggde man ville ha den mitt i huset så den värmde och så man kunde om det behövdes ha eldstäder i flera rum, därför såg hus och speciellt köken i stort sett identiska ut.
Citera
2026-01-23, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttfisen
Hade vart intressant att se en röntgen bild på Nils käkar och se hur utnött dem är i gemförelse med en NORMAL person i samma ålder.
Herregud vad han snackar 😂
haha ja det kanske är för att de är utnötta som axlarna ser så konstiga fästena har liksom rasat från käkar och hals så axlarna hänger i konstiga vinklar.
Citera
2026-01-23, 04:50
Medlem
Citat:
Jonas är ingen homofob. Men om man väljer att fultolka och enbart känna (inte tänka och inte se helheten) så blir det lätt att reagera skevt.
Och du vet det hur exakt? Att han behövde dra upp homosexuella och att dom får skattemedel säger allt om honom. Enda sättet för han att vara homofob är att använda fula ord?
Citera
2026-01-23, 05:24
Medlem
ReturRetur666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
haha ja det kanske är för att de är utnötta som axlarna ser så konstiga fästena har liksom rasat från käkar och hals så axlarna hänger i konstiga vinklar.
Att han babblar för mycket skit är för att han överdoserar Ritalin som han har för sin bokstavskombination. Han har typiskt tjack grimaser med sin mun.
Citera
2026-01-23, 06:14
Medlem
Vanessa tror hon är en man, hon visade ju snarare att hon är 100% kvinna på insidan när hon hysteriskt bryter ihop utan att lyssna på vad Jonas säger. 100% typiskt kvinnligt.
Citera
2026-01-23, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Och du vet det hur exakt? Att han behövde dra upp homosexuella och att dom får skattemedel säger allt om honom. Enda sättet för han att vara homofob är att använda fula ord?

Han nämnde även bastuälskande, skäggiga motorcyklister.

Tror du han hatar folk som bastar, har skägg och åker MC med?

Många lättkränkta är alldeles för dumma för att förstå. Ingen idé att ens diskutera med folk som vägrar förstå och samtidigt ändå är för dumma för att kunna förstå.
Citera
2026-01-23, 06:43
Medlem
Citat:
Jonas är ingen homofob. Men om man väljer att fultolka och enbart känna (inte tänka och inte se helheten) så blir det lätt att reagera skevt.

Nej, det han sade var en banal självklarhet som handlade om slöseri med skattemedel och som inte säger någonting om hans syn på homosexuella.

Hur som helst så tror jag att jag faktiskt tycket sämre om homosexuella efter det senaste avsnittet av Farmen. De framstår ju som helt otroligt osympatiska. Låtsas gråta, skådespelar framför kameran, framstår som så lättkränkta att det inte borde vara möjligt. Den normala människan tvingas lägga en hel dag på att prata till dem som om de vore små barn och slå knut på sig själv för att vara dem till lags. Och ändå möts han bara av hat och trams. Är det förbjudet för vanliga människor att nämna ordet "homosexuell"? Skall vi kanske börja säga "H-ordet" i stället så de inte blir "ledsna"?

Nej, det var tragiskt att se. Och allt annat än underhållande.
Citera
2026-01-23, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad var det för fult ord?
Homosexuell eller?
Skäms de så för att de är det?
Jag trodde bara det var en diagnos på att man dras till de av samma kön som en själv, samt barn.
Citera
2026-01-23, 07:06
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Helt sant en person som snappar upp vad andra säger och sedan lägger till lite efter sitt eget huvud för att sedan gå och babbla vidare till andra i smyg i tron att denne själv ska hamna i bättre dager och bli populär, finns många som håller på så vidriga är vad de är. Därför ska man inte lyssna på skvaller det konstiga med sådana personer är att de även fast man sagt rakt ut till dem att jag lyssnar inte på skvaller om folk jag bildar mig egna uppfattningar om dem istället, så fortsätter de att göra det gång på gång även om man ber dem fara och flyga.

Hans slutsats i synken i slutet om att mäklarn gjort bort sig säger ju liksom allt om hans hjärnkapacitet då det var han själv som gjorde bort sig helt.
Han kommer att ryka i första bästa tävling, men mitt tips är att han lämnar självmant med något snyftande om att han inte kan vara bland sådana elaka människor som dessutom är falska och homofobiska gärna med en släng rasistanklagelser också.

Den där Vanessa är en annan femma, hens gråt och tyck synd om mig strategi var smart spelat tror jag. Ingen manlig storbonde kommer att våga sälja henne som förstekämpe åtminstone inte de närmsta veckorna eftersom de då troligtvis kommer att bli anklagade för att vara homofober. Tror bara det är tyskan som har stake nog för att kunna göra det, men eftersom hon ju är som hon är så lär det bli svårt för henne att bli vald till storbonde även om hon har växt lite sedan först programmen, hon är dessutom på det klara med att det är ett spel så hon tittar nog mer strategiskt på det hela när hon väljer kämpar än att få ut griniga ungar som inte riktigt vet själva vem de är som hon ändå slår ut själv när som helst.
vi bordet öga emot öga med jonas vågade inte nilss ssäga något han vågar bara snacka skit bakom ens rygg en riktigt ynkrygg är vad han är.

Hade jag varit storbonde hade jag valt han direkt ochh efter det vanessa jag sskiter i vad folk kallar mig. DE SKA UT
Citera
2026-01-23, 07:09
Medlem
Detta är så typiskt dumma och sjuka PK-människor.

Om någon råkar säga negerboll = automatiskt rasist.

Säger du "homosexuell" i ett sammanhang som är negativt utan att det ens som har något emot homosexuella att göra = automatiskt homofob!

PK-eliten är så extremt jävla sjuk.

Man väljer alltså att märka på ord istället för att se hur personen är.

Personen kan ha 10 nära svarta vänner från Afrika och vara gift med en kolsvart kvinna, har du råkat använda ordet neger är du ändå automatiskt rasist.

Du kan ha 10 homosexuella vänner, du kan ha ett homosexuellt syskon eller till och med ett homosexuellt barn, men säger du ordet "homosexuell" i ett sammanhang som inte är dyrkande och hyllande av dem så är du ändå en hemsk homofob.

Du kan fan vara en svart afrikansk bög själv men om du inte hyllar homosexuella och svarta i alla sammanhang och i alla meningar som kommer ut ur din mun så kan du ge dig fan på att PK:arna ändå kommer kalla dig för rasist och homofob, för så störda är dessa "människor".

Jonas tycker ju uppenbart bra om bögen Kevin och umgås mycket med honom på Farmen, som ju Ahmed nämnde i samtalet på tu man hand med Jonas, ändå väljer man att märka på en enstaka mening istället.

Den person som han haft problem med är ju Stephanie, så jag antar att han i nästa avsnitt kommer att bli kallad kvinnohatare då med tanke på hur extremt sjuka PK-människor det verkar finnas därinne.
Senast redigerad av Anonym555 2026-01-23 kl. 07:28.
Citera
2026-01-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
vi bordet öga emot öga med jonas vågade inte nilss ssäga något han vågar bara snacka skit bakom ens rygg en riktigt ynkrygg är vad han är.

Hade jag varit storbonde hade jag valt han direkt ochh efter det vanessa jag sskiter i vad folk kallar mig. DE SKA UT

Ja, Nils är den mest osympatiske av alla. Vilken jävla liten skvallerkäring. Springer runt till varenda HBTQ-person och förtalar Jonas till dem. Sedan när Jonas är med så spelar han oskyldig. För att sedan fortsätta prata skit om honom + godhetssignalera till kameran.

Och Jonas har inte ens sagt något negativt om bögar utan det är enbart ett medvetet "missförstånd" som ger idioten chans att dra igång med sitt svinbeteende.

Nils lyckas med att vara ännu mer osympatisk än den totala dåren Vanessa.

Men jag läste någonstans att Nils har flera diagnoser så det är väl en förmildrande omständighet antar jag.
Citera
2026-01-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Du kan ha 10 homosexuella vänner, du kan ha ett homosexuellt syskon eller till och med ett homosexuellt barn, men säger du ordet "homosexuell" i ett sammanhang som inte är dyrkande och hyllande av dem så är du ändå en hemsk homofob.

Ja, tydligen är det där vi är nu.

Jag hade inte riktigt klart för mig att HBTQ-folket var riktigt så galna och osympatiska.

Så nu tycker jag sämre om homosexuella än vad jag gjorde innan jag såg torsdagsavsnittet av "Farmen"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in