2026-01-22, 23:29
Medlem
auruns avatar
Jeans, vit skjorta. Rena skor.
Överkomplicera det inte.
Citera
2026-01-22, 23:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Om det inte fungerar kan förhandlingen skjutas upp, och den åtalade kan åläggas vite och kan tvingas betala ersättning pga den försening de orsakat.
Domstolen kan även döma den åtalade för rättegångsförseelse.

Så om man är rik så kan man teoretiskt skjuta på den riktiga rättegången för alltid genom att bete sig som ett mongo?
Citera
2026-01-22, 23:45
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Jag står som part i ett mål. Jag har kostym till vardags i jobbet. Bör jag även ha det under rättegången? Det känns konstigt att ha enbart kavaj under en rättegång när jag har kostym på jobbet. Kommer jag vara överklädd? Hur är det med slips?
Du behöver ingen slips och du kan klä dig ganska fritt, du kanske bara skall undvika orange overalls
Citera
2026-01-22, 23:47
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Är ett familjerättsligt mål om vårdnad, boende och umgänge. Så inget brottsmål.

Klä dig neutralt och bekvämt, jag hade valt lite casual men ändå hel och ren, chinos och skjorta eller liknande funerar fint!
Citera
2026-01-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Så om man är rik så kan man teoretiskt skjuta på den riktiga rättegången för alltid genom att bete sig som ett mongo?

Nej det kan man inte. Man kan istället t.ex. ha den åtalade delta via länk eller till och med i vissa fall döma den åtalade i dess utevaro.
Citera
2026-01-23, 00:13
Medlem
Citat:
Jag står som part i ett mål. Jag har kostym till vardags i jobbet. Bör jag även ha det under rättegången? Det känns konstigt att ha enbart kavaj under en rättegång när jag har kostym på jobbet. Kommer jag vara överklädd? Hur är det med slips?

Det går bra med kostym men skippa slipsen!
Citera
2026-01-23, 00:57
Avstängd
Ha på dig mjukisar och t-shirt i gröna färger samt vita badtofflor när du ska på rättegång.. Skämt åsido, utan ha på dig skjorta samt jeans och en blazer

Citat:
Citera
2026-01-23, 00:59
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Det känns konstigt att ha enbart kavaj under en rättegång när jag har kostym på jobbet.
Du jobbar inte där.

Jeans eller vanliga byxor, skjorta.
Citera
2026-01-23, 01:32
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
I detta fall representerar du enbart dig själv.
Så....vem är du och i vilka kläder kommer du tillrätta?
Nr 2 är att tänka utifrån och in - vilka krav har de som lyssnar på en person för att få förtroende?
Nr 2 kan man väl justera med.
----------------
Kostym med slips innebär ingen nackdel i alla fall.
Citera
2026-01-23, 01:40
Medlem
De gjorde en undersökning där de frågade rånare som slog ner offret och tog mobil, smycken
o pengarna. Personrån alltså.
Hur väljer ni ut era offer?
Forskningen visade tydligt på att symmetriska personer rånas mycket mer sällan än osymmetriska.
Jag tänker att det måste stämma i fler situationer. Att bemötandet blir "bättre" för symmetriska personer.
Tror du förstår min vinkel på saken..
Citera
2026-01-23, 01:40
Medlem
Kostym, alltid kostym.
Jag klarade mig från kåken med fem ringa, och fem olovlig körning med drograttfylleri varav fyra grov olovlig. Ett olaga hot ock ett ofredande.
Jag var bättre klädd än advokaten🤣🤣
Kläderna gör mannen
Senast redigerad av shallfin 2026-01-23 kl. 01:44.
Citera
2026-01-23, 03:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du ska definitivt inte klä dig i en muskort klänning som en viss kvinnlig influencer gjorde förra året. Vissa har tydligen aldrig fått lära sig att man anpassar klädseln efter situationen. En rättegång är inte lika med nattklubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in