Citat:
Svartenbrandt är väl intressant på det viset att han "hade det i sig" när det kommer till att kunna ta en annan mans liv? Men det är väl också där det stannar?
Svartenbrandt satt väl på Säter vid tidpunkten för mordet? Hade han permission denna dag eller rymde han? Har för mig (via materialet) att han bodde i något husliknande på området 1986 där han inte var övervakad 24/7? Eller har jag missuppfattat?
Men varför rymde (drog) han till Sthlm denna dag? Finns det källor på det? Varför skulle han mörda Palme? Hur visste han att Palme var på bio? När fick han reda på det? Hann han ens ner till Sthlm och fixa med logistiken den korta perioden?
Många brukar ju larva sig med att slänga ur sig att CA var CPs dubbelgångare (vilket är trams), dock lär man ju medge att "Svarten" var så nära CPs dubbelgångare det gick att komma 1986. Det lär man ju medge. Och om det fanns en anstiftare till mordet, tror jag nog denne föredragit Svarten framför CP.
Svartenbrandt satt väl på Säter vid tidpunkten för mordet? Hade han permission denna dag eller rymde han? Har för mig (via materialet) att han bodde i något husliknande på området 1986 där han inte var övervakad 24/7? Eller har jag missuppfattat?
Men varför rymde (drog) han till Sthlm denna dag? Finns det källor på det? Varför skulle han mörda Palme? Hur visste han att Palme var på bio? När fick han reda på det? Hann han ens ner till Sthlm och fixa med logistiken den korta perioden?
Många brukar ju larva sig med att slänga ur sig att CA var CPs dubbelgångare (vilket är trams), dock lär man ju medge att "Svarten" var så nära CPs dubbelgångare det gick att komma 1986. Det lär man ju medge. Och om det fanns en anstiftare till mordet, tror jag nog denne föredragit Svarten framför CP.
Av vad jag kunnat läsa mig till så verkar det varit så att Svartenbrandt spenderat flera år åt att manipulera till sig en anmärkningsvärd stor grad av frihet. Som jag förstår det så behövde han i princip bara visa upp sig på eller i vissa fall bara ringa till sjukhuset.
Men varför skulle han dra och mörda Palme? Rimligtvis borde han fattat att om han åkte fast så kunde han kyssa rövarlivet, bankrån och rymningar adjö för gott. Om man tänker att Svartenbrandt utförde mordet på beställning så måste man ju fråga sig varför han skulle gå med på något sånt? Till skillnad från CP var han väll inte någon som skulle gått med på att mörda en människa för en påse tjack och några flaskor Explorer. Och någon stor summa pengar hade han väll ingen egentlig användning för, det är svårt att njuta av en Östermalmsvåning och bränna runt i Ferrari samtidigt som man åker in och ut ur fängelset hela tiden.