Citat:
Ursprungligen postat av
whipitgood
Som sagt, endast tankar och funderingar från min sida.
Men då är ju frågan varför de inte vet om hon hade glasögonen med sig eller vad hon hade för andra kläder på sig? Eftersom hon sågs inne i bostaden.
Jag får bara konstiga vibbar helt enkelt. Det finns säkert bra förklaringar till det. Men efterlysningen har liksom inget man kan gå på annat än att hur lång hon är och vad hon har för hårfärg. Det kan vara så att hon faktiskt tog sitt liv och gick ner i vattnet. Men jag hoppas innerligt att hon hittas snart

Det kan ju finnas flera förklaringar till det, tex att de har kollat en övervakningskamera som bara ger en skymt av henne. Eller att nån granne var ute med hunden och såg henne genom fönstret den tiden. Möjligheterna är oändliga..
Om jag tänker tillbaka på exet så hade hon ungefär 5 par glasögon och säkert 8 jackor, jag hade inte heller kunnat svara på vad hon hade haft med sig om hon försvann. Inte initialt åtminstone. När den största chocken lagt sig hade jag kanske kunnat leta igenom bostaden och lista ut det, men inte en chans i samma stund som jag inser att hon försvunnit. Man tänker inte klart i stress, oro och panik.
Jag säger inte att du har fel, det kan absolut finnas andra orsaker bakom hennes försvinnande. Men rent statistiskt och logiskt så är dessa saker ingenting som talar för ett ofrivilligt försvinnande. Ska vi fortsätta prata statistik så är nog självmord den troligaste förklaringen, tyvärr. Vi får hoppas att något annat ligger bakom denna gång och att hon kommer hem välbehållen.