2026-01-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
"Inger" har enbart sig själv att skylla för sin destruktiva blåögdhet. Häromåret så var det ett identiskt fall med en annan "Inger" som trodde att hon konverserade med Brad Pitt och blev bedragen på över 10 miljoner.

Den här typen av bedrägerier har man varnat för i flera år.
Normalbegåvade låter sig inte luras till sådant här, då behöver anhöriga rycka ut. Kan vara begynnande demens också.
Citera
2026-01-22, 13:34
Medlem
sfrges avatar
För några år sedan så var det ju en svensk kvinna som blev lurad på pengar av någon som påstod sig vara Mick Jagger.
Tyckte det var ganska komiskt. Precis som att Mick Jagger någonsin skulle behöva hjälp med pengar😅.
Citera
2026-01-22, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför skulle hon inte vara rädd när hon blir rånad? När en okänd främling tvingar henne föra över pengar genom underförstått hot?

Frågan är varför hon skulle vara korkad pga att hon blir rånad?
Det antal användare på Flashback som inte vet vad ett rån är för något kan jag sannolikt räkna på ena handens fingrar. Du sällar dig därför till en mycket exklusiv skara obildade nollor. Ingen tar dig på allvar vilket du härmed underrättas om. Eftersom du aldrig skulle klara av att lista ut det själv.
Citera
2026-01-22, 13:51
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Det är nog bara du.

Nej jag tror också det kan vara han.
Då jag vet att det är en penning girig person så är det inte otänkbart.

Banken om ingen annan borde kunna försöka och hjälpa till. (Även om de faktiskt inte borde göra det då kvinnan varit så naivt korkad och alla har egen ansvar).
Men de borde kunna de vart pengarna gått. Förmodligen via utländska banker och sedan via något konstigt som wise etc.

Det finns i vart fall elektronisk spår. Men om banken nu ställt upp och hjälpt kärringen så bör de ta ut en saftig avgift för detta.
Därefter kastat ut kärringen från banken så hon hade fått ta någon halv kriminell bank som Swedbank eller Nordea.
Citera
2026-01-22, 13:56
Medlem
Vad är det som gör att kvinnor blir förälskade i personer de aldrig ens träffat?

I det här fallet en påstådd kändis, (vilket i sig gör det ännu mer uppenbart att det bara är trams) men läst om andra fall där kvinnor blir kära i någon helt okänd person och börjar skicka iväg hundratusentals kronor till en person de bara chattat med, inte ens pratat med.

Som sagt, nånstans får man kräva lite eget ansvar av folk.
Citera
2026-01-22, 14:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför skickar folk pengar, stort som smått, till någon de aldrig ens träffat?

Ja det är märkligt, annars är många människor ofta oerhört snåla och ekonomiska och vill inte skiljas från en krona för mycket men i det här fallet så blev väl kvinnan till sig i trasorna över att en kändis var "intresserad" av henne?

Vissa kvinnor behöver helt uppenbart en rejäl dos spänning i den gråa trista vardagen och dyker en kontaktsökande kändis upp så förgyller väl detta tillvaron på något sätt?

Man kommer direkt att tänka på fallen nedanför men ibland baxnar man över hur naiva och lättlurade vissa kvinnor kan vara.

(FB) Fenomenet kvinnor som tror att de är tillsammans med kändisar
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-01-22 kl. 14:05. Anledning: Tillägg
Citera
2026-01-22, 14:07
Avslutad
" Jag känner mig bedragen" ??

du är bedragen !
Citera
2026-01-22, 14:09
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Det antal användare på Flashback som inte vet vad ett rån är för något kan jag sannolikt räkna på ena handens fingrar. Du sällar dig därför till en mycket exklusiv skara obildade nollor. Ingen tar dig på allvar vilket du härmed underrättas om. Eftersom du aldrig skulle klara av att lista ut det själv.

Du menar att Ingrid och personer i liknande fall inte har blivit rånade på pengar?
Citera
2026-01-22, 14:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag är imponerad av Inger som står upp och berättar offentligt, trots att bedragarna gjort allt för att hon skall skämmas och att alla skall tycka att hon får skylla sig själv om hennes öde blir offentligt.

Respekt. De tjuvkopplade hennes lustcentrum och tog hennes pengar, men de lyckades inte tysta henne.

Stoltare är det att stiga
mitt ibland vimlet på torgen
fram med all sorg, som jag äger,
tolk för de tyste, som lida,
tiga och lida blott
(Gustav Fröding)
Citera
2026-01-22, 14:14
Medlem
Herregud vilka naiva människor det finns,ja hon får skylla sig själv.
Citera
2026-01-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
"Skulden" behöver ju inte vara antingen eller, utan båda har sin egen del av skuld och ansvar för situationen.

Den som medvetet lurar en annan människa är givetvis den som bär på ansvaret i skuldfrågan.
Citera
2026-01-22, 14:16
Medlem
Jazkers avatar
Hur vet vi att det inte var den riktiga Tareq?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in