2026-01-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ett diarienummer skapas när en anmälan registreras, ett målnummer skapas när ett beslut om att utredning ska inledas är taget.

Det finns målnummer för samtliga nya utredningar om olaga hot som har vidtagit utredningsåtgärder. Menar du att det inte har inletts en enda utredning?

Den riggade stämplingen hade ett målnummer och det gick såklart inte till åtal.

https://pixeldrain.com/u/71Kh9SDz

Kommer aldrig någonsin, ever, klicka på nånting som du länkar öht.
Om du har så mycket att komma med, ta det rättsligt istället.
Varför kriga på FB?
Citera
2026-01-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
En tanke slog mig att hyresvärden, dvs den som faktiskt äger lägenheten (jag tror fortfarande de hyr i andra hand) har tröttnat på dem och allt skit att han/hon sagt upp kontraktet.
Eller så har Linnea inte råd med hyran själv. Vet inte vad hyran för en bostadsrätt kan ligga på. Det är ju en rätt stor lägenhet.

Missförstå mig rätt. Gillar INTE Linnea. Men det sista hon behöver nu är väl att bli bostadslös.
Det önskar jag inte min värsta fiende.
Så förhoppningsvis har hon medel att fortsätta betala hyra.
Citera
2026-01-21, 18:59
Medlem
Citat:
En tanke slog mig att hyresvärden, dvs den som faktiskt äger lägenheten (jag tror fortfarande de hyr i andra hand) har tröttnat på dem och allt skit att han/hon sagt upp kontraktet.
Eller så har Linnea inte råd med hyran själv. Vet inte vad hyran för en bostadsrätt kan ligga på. Det är ju en rätt stor lägenhet.

Paret drog väl från lägenheten i Jönköping, utan att betala, så blir väl samma visa nu..
Citera
2026-01-21, 19:06
Medlem
Nejellervas avatar
Linnea ser absolut ut att leva life nu när kräftan är inlåst. Bio, vinkvällar, roadtrips, hon umgås med folk mm. Annat än deras liv med köttfärssås i deras tomma lägenhet
Senast redigerad av Nejellerva 2026-01-21 kl. 19:09.
Citera
2026-01-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Herregud, man hinner inte med alla dumheter.....
Anjovideo nu
Nya artiklar om puckona...
Fattar verkligen inte hur en del i tråden har tid att dessutom skriva milslånga inlägg som ingen orkar läsa.....

Haha ja det är full fart. Jag följer egentligen inte ens detta så slaviskt, jag skiter i både Jocke,Jonna,Chrippa m.fl. Och jag bryr mig inte ett dugg om deras drama,drev,dokumentär (De 3 D:na).

Jag följer egentligen bara själva fallet Chrippa (ekobrottslighet). Och jag måste säga, han får ju den uppmärksamhet han vill ha genom att vara så där urbota dum och arrogant. Det funkade ju på mig iallafall
Citera
2026-01-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Linnea ser absolut ut att leva life nu när kräftan är inlåst. Bio, vinkvällar, roadtrips, hon umgås med folk mm. Annat än deras liv med köttfärssås i deras tomma lägenhet

Det kan man ju bara hålla med om.
Vistas iaf lite mer utomhus ;-)
Mer frisk luft, mindre Netflix.
Citera
2026-01-21, 19:29
Medlem
Citat:
Missförstå mig rätt. Gillar INTE Linnea. Men det sista hon behöver nu är väl att bli bostadslös.

Nej men hon har ju ändå alternativet att flytta hem till mamma eller pappa. Det är inte alla som kan.
Citera
2026-01-21, 19:35
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Chrippa överklagar häktning

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QJmLKV/chrippa-overklagar-sin-haktning-trodde-att-det-var-lagligt

Han sitter häktad på grund av flyktrisk och för att ha brutit mot sitt näringsförbud genom att sälja kepsar och videohälsningar.

– Christofer Lundström trodde att det han gjorde var lagligt, säger hans advokat Johan Ritzer till Corren.

Han är verkligen så dum att klockorna stannar.
Han menar alltså på att han under näringsförbud inte fattade att det var olagligt att sälja kepsar och göra videohälsningar i syfte att tjäna pengar.

Alltså, tar han priset i universums mest korkade människa? Sånt här kan man inte ens hitta på.

Han är för dum för att inse allvaret och fortsätter att pissa på rättssystemet. Och nu är det för sent.
Hoppas stollen får ett längre straff så kanske han blir någorlunda människa när han kommer ut..
Citera
2026-01-21, 19:45
Medlem
Citat:
Nej men hon har ju ändå alternativet att flytta hem till mamma eller pappa. Det är inte alla som kan.

Väldigt sant.
Och alla har heller inte en hel massa gömda svarta pengar och en chryptosticka i bagaget, samt ett bygge av hus i Spanien.
Och är höginkomsttagare, därav att hon måste betala 200tkr i advokatkostnader. Iaf enligt M-ongot.
Citera
2026-01-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Chrippa överklagar häktning

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QJmLKV/chrippa-overklagar-sin-haktning-trodde-att-det-var-lagligt

Han sitter häktad på grund av flyktrisk och för att ha brutit mot sitt näringsförbud genom att sälja kepsar och videohälsningar.

– Christofer Lundström trodde att det han gjorde var lagligt, säger hans advokat Johan Ritzer till Corren.

Han är verkligen så dum att klockorna stannar.
Han menar alltså på att han under näringsförbud inte fattade att det var olagligt att sälja kepsar och göra videohälsningar i syfte att tjäna pengar.

Alltså, tar han priset i universums mest korkade människa? Sånt här kan man inte ens hitta på.

Ja, jag vet inte ens hur man vill vara försvarsadvokat här...
Något eget ansvar för att ta reda på om det är lagligt eller inte, innan man hoppar på någon ny affärsplan i hans situation, borde väl ändå ploppat upp i tanken?
Citera
2026-01-21, 20:03
Avstängd
Citat:

Fattar vad du menar. Men ska hon sitta i Linköping och uggla? Nää bättre komma hem till Malmö och familjen.
Citera
2026-01-21, 20:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Paret drog väl från lägenheten i Jönköping, utan att betala, så blir väl samma visa nu..

Christopher och Julia gjorde samma med flera lägenheter i Mjölby innan sommaren 2023. De hyr alltid privat. Troligtvis deposition i början. Måste vara Julias eller Jockes fel 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in