2026-01-21, 14:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PokkenPekka
Tycker han är ganska så smart jag som hållt dig undan så här länge

Hittad av både idioterna på Expressen och på Aftonbladet Han gav pyttelite intervju när han svarade "no" på frågan om sitt namn
Citera
2026-01-21, 14:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Varför skulle han behöva fly, att köpa sex är inte olagligt där han befinner sig just nu

Han kommer gå tillbaka till salongerna i Sverige. Nu har han hybris
Citera
2026-01-21, 14:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Klantigt av honom att under pågående upplopp (inför målgången) lägga ut bilder på Instagram

Helt rimligt beteende enligt hans IQ
Citera
2026-01-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Finns det ingen europeisk arresteringsorder? Kan de inte bara gripa honom?

Europeisk arresteringsorder är inte giltig i Storbritannien efter Brexit. Oavsett hur mycket Expressen skriver att han är jagad och kommer att gripas om han hittas, så är det inte sant. Det enda britterna kan bistå med är att delge åtalet, vilket Clemenger inte ens är skyldig att ta emot. De som förväntar sig att han inte kommer att gå fri blir, tror jag, djupt besvikna.

Jag hoppas att han skriver en bok om den här tiden och om hur han tänkte och löste allt.
Citera
2026-01-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Som svensk kan man väl inte vara i UK i evigheter såvida man inte har brittiskt medborgarskap?

Han är irländsk medborgare. Genom avtalet mellan länderna har han rätt att leva, arbeta med mera precis som britterna, hur länge han vill.

Jag skulle nog tippa att det är därför han valde Storbritannien i stället för hemlandet. I hemlandet skulle han kunna bli gripen på grund av en europeisk arresteringsorder, men i Storbritannien behöver han bara undvika delgivning.
Citera
2026-01-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Han kommer gå tillbaka till salongerna i Sverige. Nu har han hybris

Men nu har han lärt sig att det gäller att betala med cash samt inte hålla på och kåta sig med thaifnasken via SMS och sånt efteråt. Så det är lugnt.
Citera
2026-01-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Klantigt av honom att under pågående upplopp (inför målgången) lägga ut bilder på Instagram.

Varför? Har han lagt upp bilder där man kan se var han befinner sig?
Citera
2026-01-21, 16:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
I Sverige är det inget brott att inte finnas tillgänglig för delgivning.

Sexköp är ett brott men det visste du redan.

Frågan är samtidigt om det borde vara förbjudet att undvika delgivning?

https://www.expressen.se/debatt/gor-det-olagligt-att--undvika-delgivning/
Citera
2026-01-21, 16:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Men nu har han lärt sig att det gäller att betala med cash samt inte hålla på och kåta sig med thaifnasken via SMS och sånt efteråt. Så det är lugnt.

Jag är inte så säker
Citera
2026-01-21, 16:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Han är irländsk medborgare. Genom avtalet mellan länderna har han rätt att leva, arbeta med mera precis som britterna, hur länge han vill.

Jag skulle nog tippa att det är därför han valde Storbritannien i stället för hemlandet. I hemlandet skulle han kunna bli gripen på grund av en europeisk arresteringsorder, men i Storbritannien behöver han bara undvika delgivning.

Ja en internationellt efterlyst person som han verkar ha gjort allt för att undvika svensk rättvisa.

Det bästa är väl kanske om han stannar i UK om nu inte ett under äger rum och han blir delgiven i sista stund?
Citera
2026-01-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sexköp är ett brott men det visste du redan.
Frågan är samtidigt om det borde vara förbjudet att undvika delgivning?

Ja, och i analogi med ovanstående kan man även fundera på om sexköp borde vara tillåtet.
Citera
2026-01-21, 16:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Du kommer att bli chockad nu . De kan inte ens tvinga honom att ta emot åtalet.

Inte? Källa tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in