2025-07-02, 09:35
Medlem
Long story short...

Förra sommaren hade jag ett one night stand med en tjej. Använde kondom, men hon sög av mig oskyddat. Ett par dagar senare fick jag ont i ollonet, röda fläckar/utslag på ollonet och typ illaluktande kladd/fläns runt förhuden. Fuck, tänkte jag, och var helt övertygad om att damen gett mig nån könssjukdom. Testade mig direkt för de tänkbara vanliga: klamydia, gonnore, kondylon, herpes. Fick svar: negativt. Googlade runt och symptomen påminde mest om balanit. Köpte en salva mot fotsvamp (!) och det hjälpte faktiskt, problemen försvann. Några veckor senare kom problemen tillbaka, dock mycket mildare: lite röda utslag på ollonet (inga vårtor), frän lukt, men kändes inte alls. Smorde in med hydrokortison den här gången och det försvann.

Senaste året har skiten kommit tillbaka 3-4 gånger, dock med milda symptom. Varje gång smörjer jag in med hydrokortison och det försvinner på ett par dagar.

Jag borde såklart besöka en läkare, men det har inte blivit av (dåligt av mig, jag vet...) Problemet påminner som sagt mest om balanit, men vad jag vet är det inte sexuellt överförbart. Eller? Nån som vet vad detta kan vara? Kan hon ha gett mig nån seglivad bakterie/svamp från munnen som bitit sig kvar i ollonet?
Citera
2025-07-02, 09:38
Medlem
Har du gått runt med detta i ett helt år? Och smörjer kräm mot fotsvamp och hydrokortison på kuken? Herregud.
Citera
2025-07-02, 09:42
Medlem
Är du inte mer rädd om ballen än så här?

Har du problem, uppsök sjukvården.
Det är ganska tydligt att det du gör inte fungerar.

Att smörja kortison på ballen ohämmat är kanske inte heller så bra.
När du ändå är igång o bara provar dig fram, testa hederlig gammal impregnering för trä. Doppa ballen i detta så blir du nog kvitt svampen.
Har hört att det var en person som blev av med sin fotsvamp på det här viset. Fötter är dock mycket tåligare än ballen.
Lingonsylt innehåller antimögelsaker. Det är dessutom troligen betydligt trevligare än impregnering för trä.

Sök läkarhjälp är mitt råd.
Citera
2025-07-02, 09:53
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Intressant, är säkert oral candidos du får på ballen.
Citera
2025-07-02, 09:56
Medlem
Fast balanit verkar ju inte vara en sexuellt överförbara könsdjukdom.
Uppstår pga överdriven hygien. Eller allergisk reaktion på kvinnans bakterieflora.
Citera
2025-07-02, 10:57
Medlem
Finns speciella mottagningar för sexuell hälsa
Iallafall i de större städerna.
Börja med att skicka ett meddelande till en sjuksköterska.
Eventuellt kan du skicka med en bild också.
Citera
2025-07-02, 11:35
Medlem
Orsaken är alltså sjuklig hygien, det är alltså inget som kommer försvinna, utan du kommer få leva med det resten av livet eftersom du inte kan ändra psykosomatiska förhållanden
Citera
2025-07-02, 12:04
Medlem
Stark-Senaps avatar
Och du har fortsatt knulla runt uder detta år, med en sjuk kuk du behandlat med fotkräm?
Citera
2025-07-02, 15:20
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-posten
Long story short...

Förra sommaren hade jag ett one night stand med en tjej. Använde kondom, men hon sög av mig oskyddat. Ett par dagar senare fick jag ont i ollonet, röda fläckar/utslag på ollonet och typ illaluktande kladd/fläns runt förhuden. Fuck, tänkte jag, och var helt övertygad om att damen gett mig nån könssjukdom. Testade mig direkt för de tänkbara vanliga: klamydia, gonnore, kondylon, herpes. Fick svar: negativt. Googlade runt och symptomen påminde mest om balanit. Köpte en salva mot fotsvamp (!) och det hjälpte faktiskt, problemen försvann. Några veckor senare kom problemen tillbaka, dock mycket mildare: lite röda utslag på ollonet (inga vårtor), frän lukt, men kändes inte alls. Smorde in med hydrokortison den här gången och det försvann.

Senaste året har skiten kommit tillbaka 3-4 gånger, dock med milda symptom. Varje gång smörjer jag in med hydrokortison och det försvinner på ett par dagar.

Jag borde såklart besöka en läkare, men det har inte blivit av (dåligt av mig, jag vet...) Problemet påminner som sagt mest om balanit, men vad jag vet är det inte sexuellt överförbart. Eller? Nån som vet vad detta kan vara? Kan hon ha gett mig nån seglivad bakterie/svamp från munnen som bitit sig kvar i ollonet?

Kan vara Lichen, finns lite saker att kolla för att säkerställa eller avfärda det, sök på hudmottagningen med frågeställningen ”kan det vara Lichen?”.
Citera
2025-07-02, 16:54
Medlem
Förmodligen svamp. Ska du smörja med något så är det nog bättre med en kräm innehållandes Mikonazol. Mycoplasma genitalium är en annan som inte ingår i standardprovtagning men dina symptom låter inte som en STI.
Citera
2026-01-20, 18:34
Medlem
Steneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-posten
Long story short...

Hej!

Läste din tråd om ditt problem som uppstod med ballen efter oralsex, Jag har EXAKT samma sak och som uppstod efter oralsex med en tjej som jag träffade på krogen, har testat mig för ALLT och testat en jävla massa salvor utan att det har försvunnit helt, jag har nu haft såhär i 10 månader, även min tjej fick detta typ första gången vi låg med varandra efter att dendär tejejen hade sugit av mig.😞 min ånger kan jag inte ens förklara…

Har du blivit av med detta helvette eller brottas du med det fortfarande, och vad i hela friden kan detta vara???

tack på förhand.
Senast redigerad av Stenerik 2026-01-20 kl. 18:38.
Citera
2026-01-21, 12:20
Medlem
zebra121s avatar
Har ni några bilder på hur det ser ut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto