Citat:
Ursprungligen postat av
bema56
Och hur såg kontrollgruppen ut? Hör du inte själv hur korkat det låter med en sån studie då samtlig sjukvårdspersonal var tvungna att vara vaccinerade?
Helvete vad lättlurade ni foliehattar är....
Allt står i pappren.
Citat:
https://academic.oup.com/ofid/article/10/6/ofad209/7131292?login=false
"Among 51 017 employees, COVID-19 occurred in 4424 (8.7%) during the study. In multivariable analysis, the bivalent-vaccinated state was associated with lower risk of COVID-19 during the BA.4/5-dominant (hazard ratio, 0.71 [95% confidence interval, .63–79]) and the BQ-dominant (0.80 [.69–.94]) phases, but decreased risk was not found during the XBB-dominant phase (0.96 [.82–.1.12]). The estimated vaccine effectiveness was 29% (95% confidence interval, 21%–37%), 20% (6%–31%), and 4% (−12% to 18%), during the BA.4/5-, BQ-, and XBB-dominant phases, respectively. The risk of COVID-19 also increased with time since the most recent prior COVID-19 episode and with the number of vaccine doses previously received."
Since the arrival of the COVID-19 pandemic at Cleveland Clinic in March 2020, employee access to testing has been a priority. Voluntary vaccination for COVID-19 began on 16 December 2020, and the monovalent mRNA vaccine as a booster became available to employees on 5 October 2021.
Så jag mindes fel, det var 51000 personal. De hade inte vaccin-krav när undersökningen började så de hade en mycket stor kontrollgrupp ovaxxad personal.
Tycker du det är bra att man tar reda på om vaccin gör dig sjukare? Är du irriterad för att du tagit 25 sprutor och jag 0 och forskningen visar att du löpte störst risk att bli sjuk?
Du borde bli glad att du fått rådet att skippa fler sprutor. Det är ju bara besvärligt.
Själv kommer jag aldrig att ta covid- eller influensa-vaxxin. Jag tror på vetenskap och fakta och de vaxxinen gör dig sjukare inte friskare.