2026-01-19, 16:59
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Där fick vi beviset på att du har märkliga tvångstankar, jag har nämligen inte nämnt corona-vaccinet...

Annars kan du forska på massmordet ni antivaxxare genomförde på Samoa när RFK.jr övertalade befolkningen att strunta i mässlingsvaccin med över 80 döda som följd...
OK du talar aldrig om corona-vaccinet och i samma inlägg skriver du om RFK och Samoa.

Mässlingsvaccin är ett av de vaccin som fungerar bra, 99% vad jag förstår. Medans corona- och covid- tydligen är usla och faktiskt gör dig sjuk. Det är ju inte så att alla vaccin är bra eller dåliga. Åtminstone klarar jag att hålla två tankar i luften samtidigt.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-19 kl. 17:05.
2026-01-19, 17:11
Medlem
Jag tror det som minskar livslängden mest är att vi lever allt mer ensamma.

Ensamma män lever 7 år kortare och kvinnor 4 år.

Gifta sammanboende män lever längre än ensamstående kvinnor ,antagligen är gifta män mycket vaccinerade men de minskar inte sin livslängd.
2026-01-19, 17:32
Medlem
Hur brukar antivaxxare resonera kring graden av storskaliga virusutbrott? Om vi snackar en pandemi som får covid-19 att framstå som hösnuva. Där folk per omgående börjar dö som flugor. Ungefär vid vilken tidpunkt tänker de att vafan, jag tar sprutjäveln då, så att jag i alla fall får några år till innan vaccinet fullständigt pulveriserar mina celler.
2026-01-19, 17:42
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
En av studierna är gjord på 5.000 sjukvårdspersonal på ett stort sjukhus i USA. De blev sjukare av vaccin.

Och hur såg kontrollgruppen ut? Hör du inte själv hur korkat det låter med en sån studie då samtlig sjukvårdspersonal var tvungna att vara vaccinerade?

Helvete vad lättlurade ni foliehattar är....
2026-01-19, 17:44
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raddigibollen
Hur vet du det?
Det begriper nog de flesta med IQ högre än skonumret...
2026-01-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f.x
När automatiseringen slår igenom kommer arbetslösheten att explodera och det finns ju inga ekonomiska förutsättningar att täcka upp för det.

Elon Musk pratar om en universell hög inkomst för alla när robotarna väl har tagit över. Men hur skulle det egentligen vara möjligt att få det att fungera?
Det blir som högst låga socbidrag. Inget annat. Pengar flyttas snabbare längre upp i pyramiden. Resten skiter man i. Fler fattiga helt enkelt.
2026-01-19, 18:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Och hur såg kontrollgruppen ut? Hör du inte själv hur korkat det låter med en sån studie då samtlig sjukvårdspersonal var tvungna att vara vaccinerade?

Helvete vad lättlurade ni foliehattar är....
Allt står i pappren.
Citat:
https://academic.oup.com/ofid/article/10/6/ofad209/7131292?login=false
"Among 51 017 employees, COVID-19 occurred in 4424 (8.7%) during the study. In multivariable analysis, the bivalent-vaccinated state was associated with lower risk of COVID-19 during the BA.4/5-dominant (hazard ratio, 0.71 [95% confidence interval, .63–79]) and the BQ-dominant (0.80 [.69–.94]) phases, but decreased risk was not found during the XBB-dominant phase (0.96 [.82–.1.12]). The estimated vaccine effectiveness was 29% (95% confidence interval, 21%–37%), 20% (6%–31%), and 4% (−12% to 18%), during the BA.4/5-, BQ-, and XBB-dominant phases, respectively. The risk of COVID-19 also increased with time since the most recent prior COVID-19 episode and with the number of vaccine doses previously received."

Since the arrival of the COVID-19 pandemic at Cleveland Clinic in March 2020, employee access to testing has been a priority. Voluntary vaccination for COVID-19 began on 16 December 2020, and the monovalent mRNA vaccine as a booster became available to employees on 5 October 2021.

Så jag mindes fel, det var 51000 personal. De hade inte vaccin-krav när undersökningen började så de hade en mycket stor kontrollgrupp ovaxxad personal.

Tycker du det är bra att man tar reda på om vaccin gör dig sjukare? Är du irriterad för att du tagit 25 sprutor och jag 0 och forskningen visar att du löpte störst risk att bli sjuk?

Du borde bli glad att du fått rådet att skippa fler sprutor. Det är ju bara besvärligt.

Själv kommer jag aldrig att ta covid- eller influensa-vaxxin. Jag tror på vetenskap och fakta och de vaxxinen gör dig sjukare inte friskare.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-19 kl. 18:27.
2026-01-19, 18:39
Medlem
Finns det nån svensk läkare som håller med om detta, ?
2026-01-19, 19:29
Medlem
Att dö i mässlingen innan tonåren sänker nog livslängden..

Jävla nötter det finns. Allmän rösträtt måste avskaffas.
2026-01-19, 19:51
Medlem
BusigaMusens avatar
Såg att man kunde vaccinera sig på Apoteket idag.
Hur funkar det?
Äre bara gå in och säga att man vill vaxa sig?

Såg dom hade en lång lista med olika vaccin, äre bara ta något i högen?
2026-01-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Tja du, varför skulle man hellre lyssna på en riktig läkare än en PhD (filosofie doktor)??
Speciellt när PhDn tjänar miljonbelopp på att sprida anti-vaxx propaganda...
Läkare är kuvade och är rädda om sina jobb. De få som vågar tala ut blir genast straffade och blir givetvis av med jobbet.

Här är en riktig läkare som trots detta försökte göra det rätta... (videoklipp på 1 minut i länken)

https://x.com/valerieanne1970/status/2013250092153847934
Dr. Paul Thomas' study of 3,324 kids showed unvaxxed children had far fewer health issues—like 9x less fever, 5x less asthma & ZERO ADHD cases vs. vaxxed kids. Just days after the study was published, his medical license was suspended!
Dr. Paul Thomas t.ex. märkte att barn som besökte hans klinik blev sjukare och sjukare. Han fick en studie peer-reviewad och publicerad... tyvärr visade studien "fel" sanning eftersom det avslöjades att vaccinerade barn var mycket sjukare än ovaccinerade barn. Givetvis blev läkaren av med sin licens och studien drogs tillbaka.
2026-01-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f.x
Vad tror ni om framtiden? Det är uppenbart att människor ska fasas ut och ersättas av robotar på arbetsplatserna.
Hur ska folk överleva? Eller är planen att korta ner livslängden rejält? Får man sin lilla CBDC‑summa i appen om man tar injektionen?

Jag vet inte, antivaxxarna har ju haft rätt fel med vaccinen hittills. 2-3 miljarder människor skulle ju dö en hemsk, plågsam död de första 2-3 åren.

Inget av det där har hänt.

Nån antivaxxare här som kan förklara hur det kunde bli så fel?
Senast redigerad av korvstofft 2026-01-19 kl. 21:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in