Citat:
Ursprungligen postat av
Backflash79
Tänk så olika man kan se på saker. Jag kan inte förstå att hon
-valde att bli tillsammans med en våldsam, ostabil, kriminell kille (isaks pappa).
-Valde att skaffa barn med honom.
-Valde att stanna kvar hos nästa missbrukare. Bara otrohet satte stopp för det. Ingen bra miljö för barn att vara i (en förälder med missbruk). Sonen L har berättat i något tv program om missbruk om hur det va att som barn leva med en missbrukande förälder, lät inte kul.
-valt att konstant jaga män istf att arbeta med sig själv o sin självkänsla. Fokuserat på att bli självständig och trygg o närvarande punkt för barnen istf män, väninnor som nästan bott hos dom för hon inte klarar att vara själv, fokuserat på kändisskapet osv. Om man vet med sig att ena föräldern inte är en bra förebild får de flesta andra att steppa upp o ta ansvaret att se till att barnen har det lugnt o tryggt o är prioriterade. Hur orättvist det än må vara.
Man kan absolut göra fel och välja fel partner men förhoppningsvis lär man sig genom åren.
Jag sa bokstavligen att jag inte försvarar henne men det faktum som råder i dagsläget hade jag, och försvinnande få andra, klarat av att hantera.
Men notera att Lancelot aldrig sagt något ont om Magdalena, det är Magnus han pekar ut och inte henne, men ja. Jag undrar också hur hon kunde släppa iväg ungarna dit. Nästan lika mycket som jag undrar hur Magnus kunde bete sig som han gjort. Han kanske hade vissa rättigheter via familjerätten eller något vi inte vet om. Men ja, troligtvis handlade det om extremt dåligt omdöme.
Men det är definitivt mer Magnus fel än Magdalenas att det blivit som det blivit med de gemensamma sönerna.