2026-01-19, 15:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Idag lanseras en ny kampanj i sociala medier som polisen hoppas ska locka fler med utländsk bakgrund till yrket.

Tidigare år har polisen försökt locka personer med andra språk till polisyrket genom affischer runt om i landet, skrivna på olika språk.

– Det hjälper polisen mycket när vi har poliser med olika språk och kunskaper, säger Boxiao ”Bosse” Pan.

Behöver poliskåren fler utlänningar/nysvenskar?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sa-ska-fler-med-utlandsk-bakgrund-lockas-till-polisyrket
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-01-19 kl. 15:39.
Citera
2026-01-19, 15:44
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Dem har nog efarenhet innan av poizen
Citera
2026-01-19, 15:45
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Det blir väl så när 90% av all som begår brott pratar arabiska
Citera
2026-01-19, 15:46
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Förödande!

Polismyndigheten lider redan av kåranda och en massa korruption, för ett decennie sedan producerade den högsta ledningen psykopater som Kapten Klänning, Kapten Jäv och Kapten Koppleri inom loppet av några år.
Utredningar läggs ner utan minsta lilla ansats till att utreda, vittnen lämnas vind för våg och mördas, uppenbara mord avskrivs som olyckor, klanterierna i myndigheten är för många för att lista.

Ska myndigheten nu aktivt rekrytera de kriminellas kusiner och syskon, då kan vi lägga ner verksamheten och lägga över det på privata säkerhetsbolag direkt!
Citera
2026-01-19, 15:47
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Man undrar hur långt det kan sjunka. Jag trodde att det redan var nära nog bottenskrapet som söker sig till polisen, men tydligen vill de få in ännu värre avskrap.
Citera
2026-01-19, 15:58
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Man undrar hur långt det kan sjunka. Jag trodde att det redan var nära nog bottenskrapet som söker sig till polisen, men tydligen vill de få in ännu värre avskrap.
Denna kampanj har pågått i långt över 10 år, så inget nytt under solen.
Citera
2026-01-19, 16:05
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jag vill se fler transgender poliser.
Citera
2026-01-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag vill se fler transgender poliser.

Jag vill se handikappade poliser som patrullerar i rullstol. Jag vill se dvärgar inom polisen. Vi måste visa att samhället är inkluderande. Alla ska med på tåget. Alla ska kunna få dra på sig polisuniformen. 🌈🇸🇴🏳️‍🌈👩‍❤️‍💋‍👩🧑‍🦽
Citera
2026-01-19, 16:16
Avstängd
kyrkstockens avatar
Snart måste vi betala för att dom skall göra sitt jobb. Precis som i deras hemländer. Men ingen såg det komma.
Citera
2026-01-19, 16:20
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Jag vill se handikappade poliser som patrullerar i rullstol. Jag vill se dvärgar inom polisen. Vi måste visa att samhället är inkluderande. Alla ska med på tåget. Alla ska kunna få dra på sig polisuniformen. 🌈🇸🇴🏳️‍🌈👩‍❤️‍💋‍👩🧑‍🦽
Nä.
Inte nazister.
Dom får inte vara med.
✋🧐
Citera
2026-01-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Snart måste vi betala för att dom skall göra sitt jobb. Precis som i deras hemländer. Men ingen såg det komma.

Problemet är att idioterna inte såg det. Vi kan helt enkelt inte ha blattar anställda hos Polis, Militär, Migrationsverket, Försäkringskassan, Byggnadsnämnden osv
Citera
2026-01-19, 16:25
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Problemet är att idioterna inte såg det. Vi kan helt enkelt inte ha blattar anställda hos Polis, Militär, Migrationsverket, Försäkringskassan, Byggnadsnämnden osv

Inte i skolan heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in