Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Svenska banker har köpt upp och konsoliderat all konkurrens på den vanliga marknaden och lagt ner nästan alla kontor och sparkat all personal i sverige och tömmer samhället på våra pengar utan att ge nån service tillbaks och vägrar göra sitt grundjobb att hantera riktiga pengar och är dryga och vägrar numera släppa in sina kunder på kontoren trots att de har sjuka öppettider på 3timmar om dan och vägrar att ge ut dina egna pengar om du vil ta ut dom imorgon.
Man hoppas ju att skribenten Blatteman någon gång får fungerande terapi som hjälper honom att bli frisk.
* Nja, vad jag kan se finns det massor med banker. (Dvs företag med banktillstånd). Och jag är kund hos ett flertal. Det är ingen brist på konkurrens.
* Att man lägger ned kontor är ju rationellt. Jag sköter alla mina bankärenden hemifrån. (Om jag någon gång tvingas till ett bankkontor är det med en stor mängd svordomar).
* Givet att jag sköter mina bankärenden hemifrån så utför bankerna defacto sitt grundjobb. Och jag har inga klagomål på det. (För en sådär 20 år sedan fick jag faktiskt klaga på skandiabanken som då bytte ut en välfungerande nätbank mot en som var seg som sirap. Helt hjärndött).
* Vad riktiga pengar är för något är synnerligen oklart. Finns det oriktiga pengar?
De fordringar jag har på banker jag har tillgångar hos hanterar bankerna då iaf utan klagomål.
(Pengar = fordringar på banker).
Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Det är bara bankerna som pga monopol och ett lågbegåvat svenskt folk som betalar allt med swish och kort som godkänner alla försämringar banken gjort och gör bankens jobb hemma på datorn och betalar trippelt för det utan att klaga + genom mer skatt och mer arbetslöshet betalar det om och om igen.
Försök få någon terapi.
Att man betalar med swish och kort och via dator hemifrån är för att det är att föredra. Det är en förbättring av livskvaliten.
Du vill bara försämra livskvaliten för människor.
Sedan betalar jag mindre för banktjänsterna än om det suttit svindyra anställa och gjort jobbet. Bara se vad hantverkare kostar. Bankerna är fördömen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Varför klagar svensken på att ica tar vinster när de faktiskt förser hela landet med mat och har extremt bra öppettider varenda dag?
De som klagar är bara super-egoister. Dom får psykbryt av tanken på att någon annan tjänar något.
Men dom är så enfaldiga att dom kan inte gå till COOP istället, som går med förlust.
Det är blotta existensen av någon som tjänar något som leder till att dessa blir hysteriska.
Den enda politiks om är ok för dom är den Nordkoreanska där staten sköter allt och ingen privat egendom finns.
Men det leder till misär, undernäring och svält. Det vill inte idioterna heller ha. Det dom behöver är att gå om grundskolan 5-6 ggr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
De 4 storbankerna har senaste 5åren gjort 770000 miljoner kronor i vinst efter alla utgifter trots att de bara levererar lufttjänster och trycker digitala låtsaspengar och skapar inflation.
Tittar man på deras balansomslutning så balanserar dom på en knivsegg.
Så länge dom lyckas balansera går dom plus.
Men så där vidare avkastning på kapitalet har det inte varit de senaste 20 åren.