Gärningsmannen
Tristan From Avalon Hedman.
Bild: https://postimg.cc/d7FWWSB4
- 21 år, 20041105
- Pappa: Magnus Hedman
- Mamma: Magdalena Graaf.
- Syskon: Avliden halvbror Isak. Storebror Lance (Lanecelot) (samtliga narkomaner/missbrukare).
- Fastställd inkomst 2024: 53 700 kronor
- Hälsotillstånd: Säger sig lida av ångest
- Mediciner: Har ADHD-medicin på recept men "självmedicinerar" med illegal narkotika.
- Besöker ofta nattklubbar och barer i Stockholm city.
- Fotbollsspelare. Spelar för AFC Eskilstuna. Vänsterfotad mittfältaren har även spelat i italienska serie D-klubben Correggese. Innan dess i Österlen FF, Åtvidabergs FF, Nocerina, Monza U19 samt Örebro SK U19.
Narkotika och missbruk
- Haft ett långvarigt missbruk av kokain.
- Tidigare varit inlagd flera gånger på behandlingshem för sitt missbruk.
- Flera gånger tidigare dömd för narkotika, skadegörelse m.m.
- Prover har visat att han haft både kokain och bensodiazepiner i kroppen.
- Har innehaft och brukat cannabis (hasch).
- Köper ångestdämpande narkotika olagligt för att han "mår dåligt".
- Hittades medvetslös på ett hotellrum efter kraftig narkotikapåverkan.
- Har ADHD
- Dricker ofta stora mängder alkohol, såsom vin, öl och shots.
- Han har blivit omhändertagen av polis för berusning vid flera tillfällen.
- Han har ofta nekas inträde på nattklubbar på grund av att han varit för full.
- Han blir ofta våldsam, aggressiv, agiterad och utåtagerande när han är påverkad.
- Vittnen har beskrivit honom som "blodtörstig" och provocerande vid berusning.
- Vid påverkan pendlar han kraftigt i humöret mellan gråt och extrem ilska.
- Han har hotat ordningsvakter och misshandlat vänner blodiga när han varit berusad.
Aktuella brottsfall:
Fall 1: Birger Jarlsgatan/Baren Oxid (17 oktober 2025)
Narkotikabrott: Han greps med sju stycken ljusblå tabletter av märket Ksalol (Alprazolam) i sin byxficka.
Narkotikabrott: Han bar på en snusdosa som innehöll två påsar med totalt 0,42 gram kokain.
Händelsen uppdagades när polisen kroppsvisiterade honom inne på nattklubben märkbart påtänd.
Fall 2: Stockholm Inn Hotel (11 oktober 2025)
Narkotikabrott (innehav): Han hade 2,43 gram cannabisharts (hasch) i en snusdosa på ett bord i sitt hotellrum.
Ringa narkotikabrott: Analys av hans blod visade spår av kokain och dess nedbrytningsprodukter.
Ringa narkotikabrott: Han hade även använt bensodiazepiner enligt proverna.
Polisen hittade honom ursprungligen medvetslös på hotellrummet.
- Tristan var utåtagerande mot poliserna genom att skrika på patrullen och göra aggressiva okontrollerade rörelser mot patrullen. Detta resulterade i att Hedman blev belagd med handfängsel.
- Tristan checkar inte ut vid kl 12. Personalen knackar på. Tristan ligger i sängen okontaktbar och medvetslös. Personalen tillkallar polis och ambulans.
- Tristan: "Jag vaknade upp på mitt hotell med åtta poliser framför mig"
Fall 3: SL-båt vid Larsbergs brygga, Lidingö (29 april 2025)
Misshandel: Han slog sin kompis Gustav Eriksson flera gånger i ansiktet med knutna nävar. Han sparkade även hårt på Gustavs lår under båtfärden. Vittnen beskrev hur han satt över offret på golvet och matade slag tills offret blödde. Gustav är blodig i hela ansiktet och hans näsa är sned och han rosslar när polisen hittar honom.
- "Tristan berättar att han fotat/filmat misshandeln och att han ska lägga ut detta på sina sociala medier för att förnedra Gustav".
- Innan slagen ska Tristan ha sagt " du är en död man" och "vem fan tror du du bråkar med"
- Tristan sa till några tanter och gubbar som väntade på båten "va fan glor ni på?" och han ställer sig och såg hotfullt på dem.
- Tristan "verkade var helt blodtörstig".
- Hårda knytnävsslag i ansiktet. Gav offret en bula i pannan, en bula i tinningen och svullen näsa med näsblod. Näsan knakade på offret.
- "Det var blod i hela salongen."
- Tristan sa: "jag ska slå sönder dig" och "jag ska bara slå sönder honom, låt mig slå sönder honom"
- Vittne: Tristans ögon lyste av "ren och skär ilska, jag fick inte kontakt med honom. Jag försökte prata med honom men det nådde inte fram".
Fall 4: Strandvägen/Nybroplan (1 maj 2025)
Misshandel: Han sparkade kompisen Gustav Eriksson tre gånger på benen och höften så att han föll till marken.
Olaga hot: Han hotade Gustav genom att säga "jag kommer döda dig" och "jag kommer sänka dig".
"Tristan hörde av sig att ville be om ursäkt, han sa att han mådde dåligt över det som hänt
några dagar innan. Tristan ville in till stan igen men jag sa att jag inte hade pengar att åka in till stan med. Tristan sa då att han kunde lösa det och att han skulle bjuda på käk. Vi hittade en trevlig restaurang vid Mood-gallerian som heter 1889, vi beställde in mat och dryck och där lämnade Tristan mig med notan. Jag fick berätta för personalen att jag inte hade råd att betala för oss båda och jag fick då betala för mig själv.
Tristan kommer sedan till mig på Strandvägen. Han sa till mig mannen jag kommer döda dig, jag
kommer sänka dig, kom ut. Då sa jag till honom mannen jag kommer knulla din mamma. Då sparkade
mig på höger ben, vänster ben och sen hamnade jag på marken. Han sparkade ner mig. Jag fick
skrubbsår på mina handflator på grund av det. Sen sprang han därifrån. "
Fall 5: Café Opera (24–25 april 2025)
Hot mot tjänsteman: Han hotade två ordningsvakter genom att säga att han skulle "klippa" dem. Han sa till vakterna att han skulle hämta en "kalasch" (automatvapen).
Ringa narkotikabrott (eget bruk): Urinprov visade att han hade brukat klonazepam (en sorts bensodiazepin).
Brotten skedde efter att han blivit avvisad från klubben på grund av berusning.
Tristan uppvisar tydliga tecken på narkotikapåverkan genom att han kraftigt pendlar i humöret, garvet
animerat och ryckigt kroppsspråk, stora pupiller och glansiga ögon.
- Vakten uppger: "Jag har inte haft med den personen tidigare att göra men han presenterande som Hedman Graaf. Tristan Hedman Graaf, jag vet inte varför man presenterar sig så om det ger någon
kreed eller så."
- Vakten uppger: "Tristan har varit här vid tidigare tillfällen och varit väldigt hotfull samt hamnat i slagsmål. Han brukar stöka en del och vi vet vem det är sedan tidigare."
- Tristan: "vänta bara vänta bara". "ni stänger kl. 03 va? Vänta bara det kommer hända grejer. Jag kommer komma med grabbar här, vi kommer klippa er. Jag ska hämta en kalash".
Urval Tristan Hedmans tidigare domar:
2021-2023:
Brott som Tristan Hedman döms för:
Kränkande fotografering, 2021-01-23
Olaga integritetsintrång, 2021-01-23
Olovlig körning, 2023-10-09,
Rattfylleri, 2023-10-09
Ringa narkotikabrott
Påföljd: 100 dagsböter om 50 kr (5 000 kr)
1.1 KRÄNKANDE FOTOGRAFERING
Tristan From Avalon Hedman har olovligen och i hemlighet filmat sekretess NN 1 när sekretess NN 1 utfört oralsex på honom i ett sovrum i en lägenhet.
2.1 OLAGA INTEGRITETSINTRÅNG
Tristan From Avalon Hedman har spridit en film som visar när målsäganden utför oralsex på Tristan From Avalon Hedman genom att dela filmen på sin Snapchat story.
1.1 RATTFYLLERI
Tristan From Avalon Hedman har kört personbil efter att ha intagit alkohol i sådan mängd att alkoholkoncentrationen i hans utandningsluft under eller efter färden uppgick till 0,4 milligram per liter. Vid samma tillfälle har han fört fordonet efter att ha använt cannabis, som är narkotika, i sådan mängd att det under eller efter färden fanns narkotika kvar i hans blod.
1.2 RINGA NARKOTIKABROTT
Tristan From Avalon Hedman har olovligen innehaft fem tabletter innehållandes alprazolam, som är narkotika.
1.3 OLOVLIG KÖRNING
Tristan From Avalon Hedman har kört personbil utan att ha rätt till det.
"Tristan Hedman har uppgett huvudsakligen följande. Han kom till festen kraftigt berusad. Han hade tagit kokain och benso. Tristan Hedman har uppgett att han varit så påverkad av droger att han inte
minns att han filmade oralsexet eller skickade filmen."
2021:
Brott som den tilltalade döms för
Skadegörelse
2021-05-05
Påföljd: Ungdomsvård
Ann Otter har berättat huvudsakligen följande:
Hon jobbar på den aktuella bowlinghallen. Tristan Hedman kom dit med 5-6 andra personer. Hon kände igen två av de andra sedan tidigare. Sällskapet ville bowla, men det hade uppstått ett maskinfel
så hon lämnade receptionen för att åtgärda det. När hon kom tillbaka stod Tristan Hedman i baren och ville köpa öl. Hon sa nej eftersom han redan hade druckit för mycket. Efter en stund skulle sällskapet bowla men hon ville inte att Tristan Hedman skulle spela eftersom han var onykter. När han förstod att han inte fick bowla gick han upp för trappan och på vägen ut slog han en arm igenom glasrutan som satt i ytterdörren. Hon tror att han slog med knuten näve men hon är inte säker. Han slog inte så hårt men slaget träffade mitt i rutan. Efteråt stannade han upp lite, typ som om han tänkte ”vad hände där?”, sedan gick han. Hon vet inte om det var meningen att rutan skulle gå sönder. Det såg dock ganska allvarligt ut när han slog igenom rutan så hon undrade om han hade gjort sig illa. Hon gick upp till dörren och såg att hela glasrutan hade gått sönder, det var nästan inget glas kvar i rutan, bara taggar.
2020-2021:
Brott som den tilltalade döms för
1. Olovlig körning
2021-01-23
2. Rattfylleri
2021-01-23
3. Narkotikabrott
2020-10-26
4. Ringa narkotikabrott
2020-11-07 -- 2021-01-23 (2 tillfällen)
Påföljd m.m.
Ungdomsvård