2026-01-17, 00:14
  #3421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilket bullshit! Varför har USA då konsekvent rustat ner på Grönland?
man behöver inga mer förmågor än man har där nu man ska bara använda grönland till robot försvar men i krig så måste man kunna försvara grönland ochså. det blir enklare om man äger ön.

i prinsip nu om usa vill bygga något så måste dom fråga danmark sedan ska danmark kolla om det bor tex pingviner osv där eller något annat sånt korkat. sedan ska man göra stora investeringar där vill man gärna äga ön själva. mycket av dom hemligaste sakerna som finns i usas militär kommer finnas där.
Citera
2026-01-17, 00:19
  #3422
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
vet faktist inte går inte och säga vad som är bäst. lämna grönland till usa och hoppas på hjälp genom nato eller få det bekräftat redan idag och slåss om grönland och förlora då vet vi alla fall vilken sida usa står på.
oavsätt förlorar vi grönland vilket i och för sig inte påvekar oss alls mer än pristige.
tror det hade varit bra och veta om usa är seriösa med nato eller inte för det är igenligen det som är viktigast.
Använd inte beteckningen USA.
Det är Trump och hans apskit till administration det gäller.

Trump har inte amerikaner på sin sida i frågan om Grönland och republikaner bortom MAGAs personkult, ledamöter och senatorer, höjer rösten.

Det finns inget "vi förlorar Grönland".
Grönland lämnas inte över så länge som grönländare säger nej.
Citat:
den världsordning som fanns förut finns inte mer det måste vi omedelbart se. vi kan inte hålla fast vid gamla regler som begränsar oss om ingen annan följer dom.
Varken länder eller folk är handelsvara.
Detta är gammal världsordning till skillnad mot länders suveränitet och nationell rätt 2026.

Det är Trump med sitt storhetsvansinne och utan moralkompass som lever i det förflutna och ägnar sig åt imperialism och överhöghet.
Citat:
men om jag fick välja fritt så skulle jag invadera kaliningrad och ta det av ryssarna och starta storkrig mot dom och sätta hårt mot hårt. det är antagligen så det slutar ändå. men nu bestämmer inte jag och det kanske är tur det haha
Vad heter dataspelet?
Citera
2026-01-17, 00:25
  #3423
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Vad är det Trump eller USA tror sig veta som vi andra inte vet.
Varför denna hysteri med Grönland och varför är det så bråttom.
Bygga Golden dome och byggherren är 80 bast och går snart i graven.
Citera
2026-01-17, 00:29
  #3424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Använd inte beteckningen USA.
Det är Trump och hans apskit till administration det gäller.

Trump har inte amerikaner på sin sida i frågan om Grönland och republikaner bortom MAGAs personkult, ledamöter och senatorer, höjer rösten.

Det finns inget "vi förlorar Grönland".
Grönland lämnas inte över så länge som grönländare säger nej.

Varken länder eller folk är handelsvara.
Detta är gammal världsordning till skillnad mot länders suveränitet och nationell rätt 2026.

Det är Trump med sitt storhetsvansinne och utan moralkompass som lever i det förflutna och ägnar sig åt imperialism och överhöghet.

Vad heter dataspelet?
Dataspel kan du snacka någon annan stans och om du tror att deta bara är trump är du bra blå ögd.
Och jo vi kommer antagligen förlora grönland vare sig du vill eller inte
Citera
2026-01-17, 00:30
  #3425
Medlem
Sobrilbils avatar
Borde byta namn på Grönlands huvudstad för att undvika missförstånd.
Citera
2026-01-17, 00:31
  #3426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bygga Golden dome och byggherren är 80 bast och går snart i graven.
Tror jd Vance blir ändå värre faktist. Och jag ser små möjligheter för demokraterna att vinna nästa val. Så deta är bara början.
Citera
2026-01-17, 00:37
  #3427
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Dataspel kan du snacka någon annan stans och om du tror att deta bara är trump är du bra blå ögd.
Och jo vi kommer antagligen förlora grönland vare sig du vill eller inte.
"VI" finns inte.
Varken du eller jag har andelar i ön.

Grönland bestämmer vad de vill sen 2009 ang självständighet.
Vill inte grönländarna sälja så är det vad som gäller.
De är sanna patrioter och ska ha all heder att de inte beter sig som Trumps dörrmattor som snabbt säljer ut sig.

Detta är världsordningen 2026 och Trump ska enbart lägga ner sitt tjat, sina mutor, sina hot och påverkanskampanjer.
Citera
2026-01-17, 00:41
  #3428
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Tror jd Vance blir ändå värre faktist. Och jag ser små möjligheter för demokraterna att vinna nästa val. Så deta är bara början.
Det är vi eniga i.
Han är extremismen personifierad, totalt gränslös och har charm i nivå med ett järnspett.

Men hans enda chans är att ta över som VP om Trump faller från detta mandat.

Trump har förstört reps chanser på mindre än ett år.
Citera
2026-01-17, 00:41
  #3429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"VI" finns inte.
Varken du eller jag har andelar i ön.

Grönland bestämmer vad de vill sen 2009 ang självständighet.
Vill inte grönländarna sälja så är det vad som gäller.
De är sanna patrioter och ska ha all heder att de inte beter sig som Trumps dörrmattor som snabbt säljer ut sig.

Detta är världsordningen 2026 och Trump ska enbart lägga ner sitt tjat, sina mutor, sina hot och påverkanskampanjer.
Fel det är den världsordning du önskar det är inte den som fin nu dock om usa går in med 5000 man och tar grönland så kan grönläningarna tycka vad dom vill om det det spelar ingen roll. Samma med danmark spelar ingen roll vad dom tycker i frågan då.

Sedan kommer man använda militära medel som sista utväg men jag tror inte Trump backar från deta.
Citera
2026-01-17, 00:45
  #3430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är vi eniga i.
Han är extremismen personifierad, totalt gränslös och har charm i nivå med ett järnspett.

Men hans enda chans är att ta över som VP om Trump faller från detta mandat.

Trump har förstört reps chanser på mindre än ett år.
Tror som vinner nästa val med faktist. Jd vance är ändå galnare än trump och kommer bli mycket större problem.
Att Trump blir avsatt ser jag inte som troligt politikerna är för bekväma och för fega tror jag för att göra något.

Vi får se om Trump verkligen gör något åt grönland eller om han backar han skulle ju ta över Canada med förut så det svänger ju rätt fort ibland
Citera
2026-01-17, 00:51
  #3431
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Fel det är den världsordning du önskar det är inte den som fin nu dock om usa går in med 5000 man och tar grönland så kan grönläningarna tycka vad dom vill om det det spelar ingen roll. Samma med danmark spelar ingen roll vad dom tycker i frågan då.

Sedan kommer man använda militära medel som sista utväg men jag tror inte Trump backar från deta.
Han kanske klarar av att invadera Grönland och
trycka ner Old Glory i isen.
Han har Putins habegär.

Det märks om stollen agerar ut militärt hur redo Nato är.

Men Nota Bene:

.....Sen kan Trump dra i exil till Venezuela om han prövar och dricka olja till frukost.
Nån arab i Qatar har säkert förbarmande över honom också.
Citera
2026-01-17, 00:54
  #3432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kanske klarar av att invadera Grönland och
trycka ner Old Glory i isen.
Han har Putins habegär.

Det märks om stollen agerar ut militärt hur redo Nato är.

Men Nota Bene:

.....Sen kan Trump dra i exil till Venezuela om han prövar och dricka olja till frukost.
Nån arab i Qatar har säkert förbarmande över honom också.
Blir spännande och se. Jävligt många kommer ogilla trump om han gör deta men frågan är om det spelar någon roll. Skulle va kul och veta hur alla resonerar och vad som igenkligen sägs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in